Gå til innhold
Hundesonen.no

Bali, Ophelia og Nitro


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

Jeg har brukt størrelse 25 og 30 :)

Takk! Jeg er heeelt i villrede over hvilken størrelse jeg skal kjøpe på dekkenet til vovsen, og vil gjerne ha noe klart til vi bringer henne hjem til kulden neste uke. Har sendt mail til oppretter for å få målt den lille, men greit å høre hvor andre har landet :)

Alldeles nydelige bilder fra julen! Jeg gleder meg så utrolig til å få DSGen min i hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I helgen har vi vært på Dogs 4 all som så mange andre soniser, og stilt ut Ophelia og Bali. Nitro var med som heiagjeng. Dagen begynte ikke akkurat bra... Ophelia klarte og komme seg ut av selen si

Gratulerer med championatet! Jeg syns Offe ser skikkelig ut som en DSG, kunne puttet bilde av henne i en rasebok! Så jeg skjønner godt at dommeren som hadde vært med på å skrive standaren likte henn

Da kan jeg introdusere det nye håpet; Aridgeocrats Wishbone Wendy Hun bor hos fôrvert i Ski, og lever som plommen i egget. Kunne ikke funnet ett bedre hjem for denne lille raringen. Passet litt dårli

Takk! Jeg er heeelt i villrede over hvilken størrelse jeg skal kjøpe på dekkenet til vovsen, og vil gjerne ha noe klart til vi bringer henne hjem til kulden neste uke. Har sendt mail til oppretter for å få målt den lille, men greit å høre hvor andre har landet :)

Alldeles nydelige bilder fra julen! Jeg gleder meg så utrolig til å få DSGen min i hus! :)

Når de er 8 uke gamle, er de jo veldig små, og det er jo ganske stor forskjell på størrelsen allerede da, så det beste er jo og få mål fra oppdretter (hvor lang hun er ) eller ta henne med å prøve i butikken når du får henne :) Hvor henter du valp fra forresten?? *nysgjerrig som alltid* :P

For noen hærlige bilder :) Så ut som et råflott hus!

Takk :ahappy: Det er veldig flott her. Bali blir kalt for dansk svensk herregårdshund :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilte 26 jeg, og den passer perfekt! Er litt justeringsmuligheter, så slipper å løpe i butikken allerede neste uke. Skal sies at den vesle prinsessen ikke er spesielt fornøyd med å få på klær, men hun skjelver som et aspeløv etter to minutter ute, og liker ikke spesielt godt regn heller... .

Vi har hentet fra Gartnervejens kennel like utenfor København. Første gang vi har valp i hus, så dette er riktig så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir hun det! :wub:

Tar jeg feil, eller begynner Nitros ryggflekker å bli skikkelig mørke nå?

De er så flotte sammen alle tre! :)

Du har helt rett, flekkene hans har blit mørkere, og det ser ut som at han får ett par stykker på halen også?! :blink::lol:

Den siste uken har vi hatt besøk av min venninnes toller-valp + våre gårdshundvenner har vært med på tur. :)

Først ett bilde av verdens søteste Offeloff - se hun smiler til og med :D

021.jpg

Zorro er 1 måned yngre enn Offe, og de har vært hemmelig kjærester siden da var små <3

025-1.jpg

026.jpg

Bali driver med nye sirkustriks som vanlig :P

037.jpg

048-1.jpg

]

Miko var på besøk til Offes store leke-glede

010.jpg

016-1.jpg

Nitro ble 6 måneder igår, og vi er fortsatt svært fornøyde med dette lille krapylet. Han har vokst jevnt i hode og kropp, og han er per idag 35-36 cm høy og ca 8 kilo :) Begynner å ta form nå ja!

003-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Idag har det vært deilig vårvær! Tok med kamera på jobb, og tok litt bilder av trioen :)

Ophelia soler seg

007.jpg

Nitro leker sprettball

039.jpg

Og Bali leker Dumbo

134.jpg

Offe lærer Nitro en kulere måte å hoppe på

154.jpg

Så han tester ut litt ulike hoppeteknikker på de andre hundene

196-1.jpg

195.jpg

193.jpg

Var jeg flink??

187.jpg

*stolt*

233.jpg

Bali

212.jpg

Nitro

285.jpg

Offe

minsket-77.jpg

Kamphund!

267.jpg

268.jpg

minsket1-68.jpg

minsket4-62.jpg

minsket2-62.jpg

Synkron-hopping!

minsket5-65.jpg

Nitro begynner å bli mann; 7,5 mnd gammel :)

minsket6-60.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe stilige bilder på herregården :D De passet godt inn der! Syns gårdshunder kan være litt staselige, jeg! Bare fordi de en gang ble brukt på en gård, så trenger de vel ikke å se slik ut :aww:

Jeg hadde så mye støv på skjermen at jeg trodde hundene dine siklet når de lekte :lol:

Offe er super nydelig :wub: Hun ser så søt og liten ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fine bilder av fantastisk fine hunder! :)

Tusen takk! :)

Kjempe stilige bilder på herregården :D De passet godt inn der! Syns gårdshunder kan være litt staselige, jeg! Bare fordi de en gang ble brukt på en gård, så trenger de vel ikke å se slik ut :aww:

Jeg hadde så mye støv på skjermen at jeg trodde hundene dine siklet når de lekte :lol:

Offe er super nydelig :wub: Hun ser så søt og liten ut!

Ja, de kan faktisk være ganske staselige selv om de er rottejegere liksom :P Og Offe er liten og søt :heart:

Gud hjelpe meg, jeg dør... :wub:

Vakreste gårdshunden du har sett ikke sant? :lol::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare verdens vakreste herregårdshund, men definitivt på min topp 10 liste over vakreste hunder noensinne. Jeg kan aldri se meg mett på henne, og håper jeg snart kan få ta litt på henne på ordentlig også. :heart:

Utrolig flotte hunder, men Bali tar kaka altså :wub: Fy søren for en rålekker hund! En av di flotteste jeg har sett :wub: :wub: :wub:

Jeg blir SÅÅ rørt og glad i mammahjertet når jeg får høre sånt. Tusen takk for fantastisk fine ord om verdens beste :heart: (nesten på gråten jeg nå :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering herifra :)

Ophelia har fått løpetid, og Bali er rett rundt hjørnet. Var veldig spent på hvordan det kom til å gå med Nitro oppi det hele, men det har gått så bra! Han har bare vist litt interesse nå som hun står, men det er ikke verre enn å si ett lite nei, så gir han seg. Hvis vi ser bortifra at Ophelia er vårkåt som F, så har dette gått over all forventning :)

Nitro har også blitt 8 måneder, og har fullført valpekarrieren sin. På de to siste utstillingene ble han BIR med flotte kritikker. Han blir 9 måneder den 10 april, og den 14 skal han debutere i voksenringen på NKK Hordaland! :D Selvfølgelig ingen forventninger, men vi skal nedover med jentene allikevel, så da ble han meldt på også :)

Ett par bilder fra de siste valpeshowene:

100.jpg

minsket-78.jpg

Bali har også blitt 1 år eldre, hun ble 3 år den 24 mars! Gratulerer til verdens beste Bali! Føles ut som at vi har hatt henne minst 6 år, så er så deilig å tenke på at hun faktisk bare er 3 år :ahappy:

bali-1.jpg

bali1.jpg

Ellers er livene våre fremdeles fullt av hunder og hundevenner. Nitro elsker fremdeles de store hannhundene på jobben, de er bare best!

165.jpg

163.jpg

Mååå bare gi han ett kyss til!

157.jpg

lek2.jpg

Ophelia får også suss

lek4.jpg

På tur så er Bali i sin egen lille verden. Løper konstant og utforsker

191.jpg

Trioen er en harmonisk gjeng :)

007-1.jpg

008-3.jpg

012-1.jpg

Og igår var det gårdshundtreff på Storøya, og det var bare Nitro som ble med (jentene ble igjen hjemme pga løpetid)

003-2.jpg

Dette var da en rar gårdshund??

5-2.jpg

Nitro fikk en ny tilhenger

8-1.jpg

Sjekk flørteørene da! :lol:

017-1.jpg

Ohh, en snasen dame til jo!

128.jpg

13.jpg

15.jpg

Får stå her sammen med kompisen min Teo og se på de andre litt og

147.jpg

10-2.jpg

9-1.jpg

Nitro-8-mnd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt meg sjøl i å høre på den lille stemmen i det siste som ønsker seg gårdshund, men jeg klarer å stilne den ved å riste kraftig på hodet, hehe. Og så kommer du med disse bildene... :wub:

Gratulerer med dagen til verdens vakreste Bali! :cheer:

Hihi :lol: Helt sikker på at en gårdshund hadde passet fint inn i flokken din altså! :D :D

Bali takker og bukker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...