Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere om å gå tur?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg syns det er kjedelig :oops:

Gleder meg ikke sånn veldig, siden hun trekker en del i båndet. Hehe. Men det er jo min egen feil at jeg ikke trener på de.

Å gå langs veien er jo bare gjespende tragisk syns nå jeg, i tillegg til at det ikke er bra for beinet til Mona. Men en skogstur hvor hun kan løpe løs, det er mye bedre. Føler meg bra etterpå også. Men nå som det blir mørkt før jeg er hjemme blir det lite skogsturer gitt! Jeg syns nemlig at mørke skoger er sykt ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer helt ann på formen min det gitt..

men blir jo t at jeg går alle turene hu skal ha... men de dagene vi er på hundeklubben vil hu ikke ha noen kveldstur, da skal hu bare i hagen og tisse... greit nok for meg det...

men tur er morro :cry:

går som regel tur sammen med mamma og hunden dems... så da er det straks mye morsommere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått tur nesten hver eneste dag i over 17 år, enten med hund, ponni eller hest. I allslags vær og allslags terreng...så det er mer en vane enn noe annet...-jeg kan ikke si jeg GLEDER meg enkelte ganger når jeg ser ut og vet at naglebit, våte bein, kulde og snø venter...men derimot så er det ingenting som kommer opp mot en god fjelltur!

Det er det å komme inn igjen etter en slik lang tur som er det beste syns jeg. Samvittighet er ren,og dyret er trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det kommer ann på formen. Hvis jeg er skikkelig trist, sur og lei er det bare kjedelig å gå tur. Men hvis jeg er i godt humør da er det bare koselig å gå tur.

Kan vel ikke akkurat si at jeg gleder meg til å gå tur, Tiko er ikke så flink å gå i bånd ennå, så han drar en del og løper mellom beina på folk :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bra det er flere :wink: Jeg syns ikke det er såå moro. blir litt lei da når det er slapsete føre ute, mørkt og regn. Føler at jeg går tur i konstant mørke, så når helgen kommer har jeg lettere for å dra ut, når det er lyst ute. Og så er det mye artiere å dra sammen med andre. Og ikke bare gå rundt borettslaget.

Har også vært sint og lei en periode siden hunden har vært vanskelig, men har nå fått antidra sele og det er herlig å komme hjem uten å koke :cry:

Heldigvis har jeg en samboer som går en tur, så noen ganger krangler vi litt om hvem som skal gå ut. Hadde blitt lei av å gå ut 2 ganger for dag hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det å komme inn igjen etter en slik lang tur som er det beste syns jeg. Samvittighet er ren' date='og dyret er trett.[/quote']

Helt enig.

Selv om det ikke er så spennende å gå alene, føler jeg meg utrolig bra når jeg har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå tur som i gå uten å gjøre noe annet liksom, det er egentlig aldri noe jeg gleder meg til, bortsett fra om det vi går i skogen liksom. Ofte blir det til at jeg utsetter det å gå tur fordi jeg er sliten etter en lang skoledag, og da ender det ofte opp med at jeg trener lydighet i en time i stedet for å gå tur i f.eks. to timer - det er jo mye morsommere, hehe (og hun blir jo like sliten av det). Noen ganger er det mye morsommere å stikke ut på gåtur med Tinka enn andre ganger. Sånn som når det nettopp har kommet snø, eller hvis vi er i en periode hvor vi har skikkelig bra innkalling så hun kan gå løs på omtrent hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri tur for å mosjonere hunden. Jeg tar henne med opp i skauen eller til et treningsområde hvor vi trener litt og så drar vi hjem igjen, evt lar henne løpe fra seg bare. Det hender at jeg ikke har tid til å trene, da går vi en kjapp runde oppi skogholtet her jeg bor også får hun fri. Men å gå lengre turer eller tur for å slite ut hunden har jeg ikke sansen for. Hjernetrim er hva pelsen trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alt ann på været og formen. Nå er det mørkt når jeg står opp, når jeg drar på skolen og når jeg kommer hjem og da er det IKKE artig å gå tur med hunden. Jeg blir litt lei av å traske rundt i nærområdet når det er mørkt. I helgen derimot når det er lyst er det kjempekoselig å gå tur, da helst i skogen når det er mulig (ikk for mye snø og vøte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går ikke jeg tur hver dag ennå da. jeg går når det passer meg, når formen er såpass bra.(eller når jeg er sint eller trist synes jeg og det er greit å gå bort litt frustrasjon) ellers så trener vi litt da, noen ganger ute og noen ganger inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen turperson, jeg vil helst at foreldrene tar seg av de lange turene, men når jeg bare har Nena går jeg gjerne turer med henne, men det er fordi hun er en helt annen når hun ikke har Oscar i nærheten :cry:

Jeg liker bedre å trene med hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket med å gå tur er jo bare det å få på seg klær å det styret med å komme seg ut døra, som man kvier seg for...

Når jeg først er ute så angrer jeg ikke, å når jeg kommer hjem så er det bare bra...

Åsså starter sirkelen igjen...... :cry:

Men lange turer med Elisa & Hera er jo kjempemorro, samme hvilket vær.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker som regel å gå tur, men har selvfølgelig noen dager som er mindre fristende å gå tur på. Jeg går tur uansett vær i minst en time til dagen og har da nesten alltid Balder løs(kommer litt ann på hvor vi går). Har planer om å få meg saccovogn og skal kløve mye med han så jeg vil ha en hund som tåler en del fysisk. Jeg må uansett gå en times tur til dagen så da blir like så greit Balder med meg :cry: Trener lydighet og slik på turen eller før turen tidligere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå tur jeg!

SYns det er kjempe topp å ta på masse klær å komme meg ut! Bli litt våt og kald og komme inn til varmt hus!!

Liker best å dra på langtur da, sånn opp i fjellet eller leng tur i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det er pase temperatur, helst om kvelden eller om morgenen, så kan jeg gå til krampa tar meg! :( det er så behageli å bare gå, med hunden som eneste følgesvenn. helst før alle andre har stått opp. da er det heeelt stille... :cry:

Men om det regner eller sludder, er iskaldt og lignende er det ikke like gøy.. :) men samma hvilket hvær det er så er jeg ute med hunden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...