Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervuerenvalper født 17.oktober 2010

trevi

Recommended Posts

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Nææmmeeen... Tykkedamen :icon_clapping:

tihi... ja, Gigi som alltid har vært slank og lekker :frantics::frantics:

Oh! Næmmen da vil jeg også komme å knipe på valpepels og knipse bilder :frantics:

Super spennende valpekull! Nydelige foreldre, begge to :frantics: Lykke til!

Du er mer enn velkommen til å både knipe og knipse :thumbs:

Takk!! :frantics:

Åh, hun er bare så utrolig nydelig!

Masse lykke til med drektigheten og fødselen, ser jo ut til at det kan komme en del. :frantics:

Tusen takk! Håper det kommer sånn akkurat passe :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag er litlajento 8 uker på vei, valpekassen er klar, aviser kommer over helgen, "kladder" er kjøpt inn og gammelt sengetøy/tepper er vasket og ligger klar til bruk.... Valpekassen er utprøvd og godkjent, selv om jeg mistenker at hullet i hagen kommer til å bli mer interessant når ting nærmer seg (Roma har hjulpet til i et forsøk på å komme seg til Kina.... to svarte terver kl.6.30 om morgenen er lite populært :wub: )

gigi_kasse.jpg

edit: til de som lurer på hva det er som stikker ut på sidene av valpekassen; jeg har puttet vinylbelegg i bunnen av kassen, for å gjøre renholdet lettere, og ved å ha kantene ut på siden, så sikrer jeg meg for grising også ved renhold :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen gikk under 37,0 C i natt / tidlig i morges, så nå sitter vi bare og venter.

Akkurat nå er det veldig stille og rolig, så gjør ikke regne med at noe skjer før i natt.

Tok meg fri fra jobb i dag for å "overvåke"

Sånn har dagen hennes vært i dag.

IMG_9152900x600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang og hard gårsdag og natt, ble det kl.02.45 natt til 17.oktober 2010 født 2 tisper og 1 hannhund ved keisersnitt.

Både mor og barn har det veldig bra, omstendighetene tatt i betraktning.

Minste tispen veide 458g og største tispen veide 520g. Hannen med en ekstrem lungekapasitet (han ville ha mat NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ) veide 510g.

Det var ingen problem med å få Gigi til å godta valpene, og hun er allerede "verdens beste" mamma.

Stolt mamma, som ser uforskammet kvikk ut etter en sånn hard fødsel pluss keisersnitt :lol::ahappy:

IMG_9159900x600.jpg

IMG_9158900x600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...