Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

Her er noen bilder fra GD-ringen på NKK Rogaland dersom noen er interessert...:)

:):icon_confused::)

Black Jack And Blues Bridge Boy Basil

IMG_2050.jpg

Black Jack And Blues Bridge Boy Basil

IMG_2051.jpg

Highesteem Hot As Hell (Ny norsk champion!)

IMG_2053.jpg

Highesteem Hot As Hell (Ny norsk champion!)

IMG_2055.jpg

Finlandia's Magic Moment

IMG_2056.jpg

Finlandia's Magic Moment

IMG_2057.jpg

Highesteem Payback Time

IMG_2060.jpg

Tikitoo's Baron De Ley

IMG_2061.jpg

Tikitoos Baron De Ley

IMG_2062.jpg

Aludi's Charlie Brown

IMG_2063.jpg

Aludi's Charlie Brown

IMG_2064.jpg

Opertunity's No Limit V Aludi

IMG_2067.jpg

Boarhunters Yakita

IMG_2069.jpg

Boarhunters Yakita

IMG_2071.jpg

Black Jack And Blues Beloved Babyaiza

IMG_2072.jpg

Black Jack And Blues Beloved Babyaiza

IMG_2073.jpg

Nanna Blaa SVK

IMG_2074.jpg

Nanna Blaa SVK

IMG_2076.jpg

Grandisons Good Luck Charm

IMG_2077.jpg

Grandisons Good Luck Charm

IMG_2079.jpg

Tikitoo's Baileys (Ny norsk chapion!)

IMG_2080.jpg

Tikitoos Baileys (Ny norsk champion!)

IMG_2081.jpg

Skrevet

Bestla Blaa SVK

IMG_2084.jpg

Bestla Blaa SVK

IMG_2086.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2088.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2090.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2083.jpg

Asati Mersatino

IMG_2091.jpg

Highesteem Kiss My Jazz

IMG_2093.jpg

Highesteem Play My Jazz

IMG_2095.jpg

Highesteem Play My Jazz

IMG_2096.jpg

Two Lips Go-For-It-Girl

IMG_2097.jpg

Two Lips Go-For-It-Girl

IMG_2098.jpg

Tikitoo's Baileys (Ny norsk champion!)

IMG_2099.jpg

BIR Tikitoo's Baron De Lay og BIM Tikitoo's Baileys

IMG_2101.jpg

BIR Tikitoo's Baron Delay og BIM Tikitoo's Baylies

IMG_2102.jpg

Skrevet

Så staselige og vakre hunder! Gikk forresten på folkehøyskole med ham som har broren til Aludi's Charles Brown (superspennende ja *ler*)

Hehe...Kjekt å vite...:):icon_confused:

Skrevet

Guri for noen flotte hunder altså! Satt RETT ved deg tydeligvis og så på i går!

Sitter inni det gule teltet du har på ene bilder :icon_confused:

Skrevet

Jeg har truffet den hunden (faktisk!) , men jeg har jo ikke peil på rasen. Skulle jeg hatt rasen, ville jeg hatt en alá den typen , tror jeg ;) Veldig herlig hund, hvertfall!

Skrevet

Jeg har truffet den hunden (faktisk!) , men jeg har jo ikke peil på rasen. Skulle jeg hatt rasen, ville jeg hatt en alá den typen , tror jeg ;) Veldig herlig hund, hvertfall!

ja gemytet virker veldig bra :hyper: :hyper:

Skrevet

Ja, greit med gooood tid ;) Skal du ha harlequin?? Det er noen veldig fine oppdrettere i Danmark og Finland også :hyper:

Ja, er blitt en del steile fronter :hyper: Skal du ha hund til utstilling?

Skrevet

Ja, greit med gooood tid ;) Skal du ha harlequin?? Det er noen veldig fine oppdrettere i Danmark og Finland også :hyper:

Ja, er blitt en del steile fronter :hyper: Skal du ha hund til utstilling?

Jo, det blir harl denne gangen, for utst og ev avl. Helst tispe, men er ikke fastbundet på kjønn. Håpet er til våren, men det kan ta lenger tid også..

Ser i Danmark også, Finland er mer kronglete å kjøre/fly, så det er "sist på lista" foreløbig, samt at det er endel der med for kraftige snuter.. Som Basil på første bildet, han er for kort i forhold til dybden. Men selve skallen er flott!

Sverige er ut for øyeblikket, ikke noe spennende på gang. Der har de også dårlige rtg res på harl kull, virker som de med sorte m/mye hvitt og merle ikke gidder å rtg.. Steile og smale fronter, samt lett benstamme ser jeg mye av for tia, så det er ikke barebare. Liker de litt tyngre hundene, men det skal ikke bli for mastiff heller.. Ikke lett det her, nei :aww:

• 2 weeks later...
Skrevet

Som sagt, er enig i at hodet er lite, men den lange smale snuten kommer fra amerikansk blod, så jeg vet hvor det ligger hen.. Men verre med fronten, synes jeg, for det går ut over funksjonaliteten. Litt kort rygg kanskje, etter norsk tispestandard, men hadde hun vært hanne hadde den vært grei, så det er ikke det verste i mine øyne. De har hatt litt ymse de siste åra (Helmlake) men veldig mye bra tidligere, så de er fortsatt i vurderingsboksen. Skulle ønske jeg kunne lest kritikkene hennes, hun har jo ikke vært mye stilt heller.. Jaja, har goood tid på meg!

Denne hunden har ingen USA hunder bak seg i stamtavlen, det må i såfall ligge meget langt bak. Fra tidligere vet man at oppdretter har brukt tyske hunder i sitt avl. de som er intr i å se mer av Helmlake sin hunder kan google det og vil se hunder på kennel Helmlakes side.

Skrevet

Denne hunden har ingen USA hunder bak seg i stamtavlen, det må i såfall ligge meget langt bak. Fra tidligere vet man at oppdretter har brukt tyske hunder i sitt avl. de som er intr i å se mer av Helmlake sin hunder kan google det og vil se hunder på kennel Helmlakes side.

Godt det er noen som holder orden på kunnskapen sin...:icon_confused: hehe...:icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...