Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland


TonjeRA

Recommended Posts

Her er noen bilder fra GD-ringen på NKK Rogaland dersom noen er interessert...:)

:):icon_confused::)

Black Jack And Blues Bridge Boy Basil

IMG_2050.jpg

Black Jack And Blues Bridge Boy Basil

IMG_2051.jpg

Highesteem Hot As Hell (Ny norsk champion!)

IMG_2053.jpg

Highesteem Hot As Hell (Ny norsk champion!)

IMG_2055.jpg

Finlandia's Magic Moment

IMG_2056.jpg

Finlandia's Magic Moment

IMG_2057.jpg

Highesteem Payback Time

IMG_2060.jpg

Tikitoo's Baron De Ley

IMG_2061.jpg

Tikitoos Baron De Ley

IMG_2062.jpg

Aludi's Charlie Brown

IMG_2063.jpg

Aludi's Charlie Brown

IMG_2064.jpg

Opertunity's No Limit V Aludi

IMG_2067.jpg

Boarhunters Yakita

IMG_2069.jpg

Boarhunters Yakita

IMG_2071.jpg

Black Jack And Blues Beloved Babyaiza

IMG_2072.jpg

Black Jack And Blues Beloved Babyaiza

IMG_2073.jpg

Nanna Blaa SVK

IMG_2074.jpg

Nanna Blaa SVK

IMG_2076.jpg

Grandisons Good Luck Charm

IMG_2077.jpg

Grandisons Good Luck Charm

IMG_2079.jpg

Tikitoo's Baileys (Ny norsk chapion!)

IMG_2080.jpg

Tikitoos Baileys (Ny norsk champion!)

IMG_2081.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestla Blaa SVK

IMG_2084.jpg

Bestla Blaa SVK

IMG_2086.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2088.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2090.jpg

Helmlake Hipster Fashion

IMG_2083.jpg

Asati Mersatino

IMG_2091.jpg

Highesteem Kiss My Jazz

IMG_2093.jpg

Highesteem Play My Jazz

IMG_2095.jpg

Highesteem Play My Jazz

IMG_2096.jpg

Two Lips Go-For-It-Girl

IMG_2097.jpg

Two Lips Go-For-It-Girl

IMG_2098.jpg

Tikitoo's Baileys (Ny norsk champion!)

IMG_2099.jpg

BIR Tikitoo's Baron De Lay og BIM Tikitoo's Baileys

IMG_2101.jpg

BIR Tikitoo's Baron Delay og BIM Tikitoo's Baylies

IMG_2102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit med gooood tid ;) Skal du ha harlequin?? Det er noen veldig fine oppdrettere i Danmark og Finland også :hyper:

Ja, er blitt en del steile fronter :hyper: Skal du ha hund til utstilling?

Jo, det blir harl denne gangen, for utst og ev avl. Helst tispe, men er ikke fastbundet på kjønn. Håpet er til våren, men det kan ta lenger tid også..

Ser i Danmark også, Finland er mer kronglete å kjøre/fly, så det er "sist på lista" foreløbig, samt at det er endel der med for kraftige snuter.. Som Basil på første bildet, han er for kort i forhold til dybden. Men selve skallen er flott!

Sverige er ut for øyeblikket, ikke noe spennende på gang. Der har de også dårlige rtg res på harl kull, virker som de med sorte m/mye hvitt og merle ikke gidder å rtg.. Steile og smale fronter, samt lett benstamme ser jeg mye av for tia, så det er ikke barebare. Liker de litt tyngre hundene, men det skal ikke bli for mastiff heller.. Ikke lett det her, nei :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som sagt, er enig i at hodet er lite, men den lange smale snuten kommer fra amerikansk blod, så jeg vet hvor det ligger hen.. Men verre med fronten, synes jeg, for det går ut over funksjonaliteten. Litt kort rygg kanskje, etter norsk tispestandard, men hadde hun vært hanne hadde den vært grei, så det er ikke det verste i mine øyne. De har hatt litt ymse de siste åra (Helmlake) men veldig mye bra tidligere, så de er fortsatt i vurderingsboksen. Skulle ønske jeg kunne lest kritikkene hennes, hun har jo ikke vært mye stilt heller.. Jaja, har goood tid på meg!

Denne hunden har ingen USA hunder bak seg i stamtavlen, det må i såfall ligge meget langt bak. Fra tidligere vet man at oppdretter har brukt tyske hunder i sitt avl. de som er intr i å se mer av Helmlake sin hunder kan google det og vil se hunder på kennel Helmlakes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hunden har ingen USA hunder bak seg i stamtavlen, det må i såfall ligge meget langt bak. Fra tidligere vet man at oppdretter har brukt tyske hunder i sitt avl. de som er intr i å se mer av Helmlake sin hunder kan google det og vil se hunder på kennel Helmlakes side.

Godt det er noen som holder orden på kunnskapen sin...:icon_confused: hehe...:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...