Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 11-12.09


Yodel

Recommended Posts

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Gratulerer så mye med ny sjampinjong! :) Er jo greit å sitte hjemme og få slike resultater rennende inn :icon_confused:

Vel hjemme etter en kjempehyggelig tur.

Gratts til alle som er fornøyde! Og tusen takk for gratulasjonene for Moby's 2. i gruppa. Han ble også BIS.3 veteran - selvsagt kjempemoro det også. I tillegg ble en tispe fra vårt forrige kull beste tispe (eneste tispe med CK), fikk storcertet, og CACIB.

*klipp*

Grattis til fineste Moby!

Jeg svever etter helgen - endelig har jeg fått min første, og egne norske utstillingschampion :) Endelig! Alle som har store raser av høy kvalitet vet det kan være en evigvarende og litt kjip prosess - så nå er jeg superfornøyd, ikke minst fordi jeg for første gang på en stund var kjempe fornøyd med hvordan hunden stod og gikk i ringen! :)

Gratulerer til alle andre fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Gratulerer med avkommene!

Jeg har litt skryt å komme med ja! :) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel :) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :) (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater :)

Gratulerer så mye - både med internasjonalt championat og en knallinnsats fra babyen! Det er noe spesielt å gjøre det bra med hjemmelaget :P

Vel hjemme etter en kjempehyggelig tur.

Gratts til alle som er fornøyde! Og tusen takk for gratulasjonene for Moby's 2. i gruppa. Han ble også BIS.3 veteran - selvsagt kjempemoro det også. I tillegg ble en tispe fra vårt forrige kull beste tispe (eneste tispe med CK), fikk storcertet, og CACIB.

men det var vått, da...

Moby så ut som en våt klut når vi LØP inn i hallen 14.45 - og hadde ca et kvarter på å tørke han før gruppa... TUAEN TAKK Caroline - ikke bare for flott handling av Moby i beste hannhund (som de lett vant!), men også tørkehjelp før gruppefinalen!

DET er konkurrenter å ha rundt seg, det...

Nå er det fred og ro i heimen - til neste helg og debututstillingen til lille Moxy... (wææææææ!)

Susanne

Godt å høre at det ikke bare er krig og sjalusi rundt ringene :P

Gratulerer med spreke, fine, gamle, gode Moby, en er ikke avdanket selv om en har nådd noen år!

Jeg svever etter helgen - endelig har jeg fått min første, og egne norske utstillingschampion :D Endelig! Alle som har store raser av høy kvalitet vet det kan være en evigvarende og litt kjip prosess - så nå er jeg superfornøyd, ikke minst fordi jeg for første gang på en stund var kjempe fornøyd med hvordan hunden stod og gikk i ringen! :P

Gratulerer, dette må være etterlengtet og smake godt!

Vi dro også til Stavanger, hadde printet ut tre startnummer, men endte med en særdeles rolig og spanielpreget helg :icon_confused:

Lørdag startet med lydighet hos NKK, hvor X'en fikk en Ikke Møtt, siden hun begynte på løpetiden på torsdag. Det er dumt å knipe igjen tre dager til... :P Men Reisefølget gikk LP, så vi var heiagjeng i stedet (med "vi" mener jeg i grunnen "jeg", for X'en lå selvfølgelig i bilen for ikke å forstyrre).

LP'en tok såpass lang tid at vi ikke rakk nuffeklubbens spesial hvor X'en var påmeldt, så der kom det nok en Ikke Møtt (jeg visste jo at det kunne bli kræsj da jeg meldte på, så vi hadde på forhånd bestemt oss for å prioritere LP, men håpe på at det skulle gå - kun to gikk LP1 i fjor, men i år var det 13 påmeldt).

Deretter dro jeg og Reisefølget til spanielspesial, hvor vi hang i flere timer, jeg lærte masse om spaniels, spiste altfor mye kake til fem kroner stykket i regnet, og Reisefølget hadde en fin dag hun skal få fortelle om selv :P

Så kom søndag, og kjapt fortalt var det "bare" 13 påmeldt i X'ens klasse, så jeg er godt fornøyd med at hun fikk en fjerdeplass og CK. En fantastisk kritikk fra dommeren, og han var imponert over den høye kvaliteten vi hadde på rasen - syv i klassen fikk CK. Certet gikk til X'ens yngre halvsøster, greit å bli kvitt henne som konkurrent :P (Bare hun får et lite cert til) Pappa Ola ble BIR, og jeg kunne med gåsehud se han showe seg først til gruppeseier og deretter BIS 4. X'ens fantastiske mamma ble BIS 3 veteran!

Halv to var jeg i seng, og jeg verker realt i gassankelen etter over 110 mil bak rattet, men det er jo verdt det når en har en så koselig tur, og til og med kommer hjem med rosetter, heder og ære i bilen - viktig å glede seg over andre også :P

Ja, også fikk jeg testa adrenalinet mitt og sinnehåndtering, da noen kjørte på oss bakfra mens jeg sto ved rødt lys på lørdag. Jeg ble så redd og så sint og så fortvilet på veldig kort tid fra jeg hørte smellet til jeg var ute av bilen og fikk sjekket om bakluka var ødelagt og hundene ok - og da hadde jeg tidenes raskeste avreagering gitt, og var bare veldig lettet og blid. Utrolig nok fikk vi bare en liten skramme i plastlokket på hengerfestet, mens han fikk seg en bulk i fronten, som han selv sa var hans egen skyld. Phuh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svever etter helgen - endelig har jeg fått min første, og egne norske utstillingschampion :) Endelig! Alle som har store raser av høy kvalitet vet det kan være en evigvarende og litt kjip prosess - så nå er jeg superfornøyd, ikke minst fordi jeg for første gang på en stund var kjempe fornøyd med hvordan hunden stod og gikk i ringen! :)

GRATULERER SÅ MYE :):D:icon_confused: Den der smakte godt tenker jeg - og velfortjent!!

Ellers gratulerer så masse til alle andre som er fornøyde etter helgens utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultater!

Yoshi fikk BIR med sitt første CACIB og stor CERT! I gruppen sto Yoshi fortsatt igjen når det var seks hunder igjen, men klarte dessverre ikke bli plassert blant terrierene, med VELDIG fornøyd alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke nok fartstid tydeligvis *ler*

Til og med min far bruker den sjargongen og hans eneste befatning med utstilling er at han ser rosettene mine bikkjer får - allikvel rufset han godt på Noah i mai i år når han ble champis og sa med go'stemmen "har du fått sånn sopptittel du også nå"

...eller som min svigerfarmor som jeg bodde hos i helgen - hun tror tydeligvis det faktisk heter champignon, hun! ;)

Jeg svever etter helgen - endelig har jeg fått min første, og egne norske utstillingschampion :D Endelig! Alle som har store raser av høy kvalitet vet det kan være en evigvarende og litt kjip prosess - så nå er jeg superfornøyd, ikke minst fordi jeg for første gang på en stund var kjempe fornøyd med hvordan hunden stod og gikk i ringen! :P

Gratulerer! Så utrolig morro å ta det siste certet der altså! :aww:

Emma: jeg sitter og leser med fascinasjon alt du i utgangspunktet hadde tenkt å rekke på lørdag! ;) Og jeg som trodde jeg var vill og gal når jeg meldte på til både ag og utstilling, det er jo bare barnemat i forhold til hva dere skulle igjennom.. :lol:

Gratulerer til alle fornøyde!

Her må vi vel si oss fornøyd også. :P På lørdag stilte vi på den tidligere nevnte spanielspesialen, for dommer Bob Jackson, en av verdens fremste springeroppdrettere (kennel Mompesson). Han satte Tulla opp til BIM! :lol: Det skulle vel noe til for å toppe det, så da er det like greit å gå glipp av AG-hopp, få en CK og bli uplassert ellers. I agilityen disket vi så fint atte; jeg satte bare igang når jeg var klar (dommeren og banen pleier jo å være klar så..), men begynte å spekulere alvorlig da dommeren begynte å snakke til meg..??! "Har du hastverk?" spurte hun, noe jeg syntes var en merkelig måte å si at hun likte farten til Tulla på. ;) Mulig hun gjorde det, Tulla hadde god fart hun, men dommeren hadde da ikke blåst! :) Jeg snakket med noen etterpå, og siden vi selvsagt skjønte at jeg ikke kunne skylde på hunden denne gangen, måtte jeg skylde på dommeren - hun kunne tross alt ha blåst litt tidligere, eller hva?! :hyper::hyper: Ellers er jeg rimelig fornøyd med løpet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: jeg sitter og leser med fascinasjon alt du i utgangspunktet hadde tenkt å rekke på lørdag! ;) Og jeg som trodde jeg var vill og gal når jeg meldte på til både ag og utstilling, det er jo bare barnemat i forhold til hva dere skulle igjennom.. :hyper:

En må da sørge for å få mest mulig valuta for alle kilometrene en la bak seg, få med seg mest mulig moro :hyper:

Reisefølget og jeg diskuterte forresten at en burde blitt en dag ekstra et år, og avslutte utstillingshelga med en tur på Prekestolen, for å få sett litt av severdighetene på den delen av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må da sørge for å få mest mulig valuta for alle kilometrene en la bak seg, få med seg mest mulig moro ;)

Reisefølget og jeg diskuterte forresten at en burde blitt en dag ekstra et år, og avslutte utstillingshelga med en tur på Prekestolen, for å få sett litt av severdighetene på den delen av landet.

Sier de så ja. Jeg har hørt at det er en meget slitsom tur. Spesielt nedover. Og at det er steinete. Men jeg er lat og pysete da.. :hyper: Mitt reisefølge til spanielspesialen og jeg fikk da sett litt av hvert vi; gps'en kunne utrolig mange veier til Orre nemlig, så vi kjørte faktisk forskjellige veier alle gangene - både til og fra og til og fra.. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle med gode resultater og til alle som er fornøyde! Sonenhundene slår til igjen :aww:

Jeg er veldig fornøyd med helgen! Orry ble børstet støv av (noen år siden han var i ilden sist), og fikk være med på langtur for å starte LP1 og debutere som veteran. Jeg reiste avgårde med null forventninger på hans vegne, vi skulle bare ha det moro. Det hadde vi :) Søte, rare gutten var blid som en sol hele helgen han, endelig var det hans tur til å få være med på noe også!

LP1 var første post på programmet. Her overrasket og imponerte han meg stort, og VANT like så godt klassen med 1. premie og sølvmerke! Jeg var litt sånn: ;) en stund etterpå, det tok litt tid før det sank inn... Ikke dårlig av en "gubbe" som egentlig var pensjonert for lengst, og knapt har vært borti LP-trening (eller annen trening for den saks skyld, stakkars *kremt*) de siste årene. Vi endte på 166,5 poeng - det var litt smårusk her og der som kan trenes på og han syntes det var mye spennende å titte på ("kjenner jeg de, hvem er det, hva er det, hvor er jeg, hva skal vi, hva gjør du?"). Han er litt nysgjerrig og sosial, gitt *flir* Han gjorde MYE bra og hadde mange fine momenter, så jeg er mer enn fornøyd! Jeg har muligens undervurdert ham litt, så kanskje vi faktisk skal prøve trene bittelitt mer framover? :lol:

På spanielklubbens utstilling samme dag vant han veteranklassen med HP, og ble BIR veteran og BIS-2 veteran (det skulle dog ikke så mye til å bli plassert der, det var kun to raser representert i BIS veteran :hyper:).

Han ble BIR veteran (eneste veteran som møtte) med HP på NKK på søndag også - dommeren likte ham godt, men han viste seg ikke godt nok i bevegelse til å få noe mer der og da. Uplassert i BIS, men for min del var det en opplevelse å bare være i finaleringen. Aldri vært der før... Orry syntes visst også det var stas, det var mye mer driv i ham i den ringen.

Norma var også med på langtur, men hun var bare påmeldt i eksteriør. Det ble rødt og uplassert i klassen begge dager på henne. Dommerne har trukket for feil jeg selv vet hun har, så da er det helt i orden :lol:

Alt i alt hadde vi en super tur i meget godt selskap :lol:

Vi dro også til Stavanger, hadde printet ut tre startnummer, men endte med en særdeles rolig og spanielpreget helg :hyper:

Jeg gjetter på at du fikk skikkelig lyst på wachtelhund i løpet av denne helgen :D

*klipp*...spiste altfor mye kake til fem kroner stykket i regnet, og Reisefølget hadde en fin dag hun skal få fortelle om selv ;)

Det var jo til og med GOD kake, ikke ofte man får det for hele fem kroner!

Halv to var jeg i seng, og jeg verker realt i gassankelen etter over 110 mil bak rattet, men det er jo verdt det når en har en så koselig tur, og til og med kommer hjem med rosetter, heder og ære i bilen - viktig å glede seg over andre også ;)

Turen hjem var laaaang... Jeg måtte virkelig jobbe hardt for å holde meg våken de siste timene, kanskje allsang hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier de så ja. Jeg har hørt at det er en meget slitsom tur. Spesielt nedover. Og at det er steinete. Men jeg er lat og pysete da.. ;) Mitt reisefølge til spanielspesialen og jeg fikk da sett litt av hvert vi; gps'en kunne utrolig mange veier til Orre nemlig, så vi kjørte faktisk forskjellige veier alle gangene - både til og fra og til og fra.. :hyper:

Ja, en slik tur måtte en jo tatt etter utstillingen for ikke å risikere potekutt eller skader. En kan jo være sikker på at det skjer om det er NKK-certmulighet dagen etter...

Haha, ja, GPS'en jeg lånte hadde også en del alternative, pitoreske ruter å tilby oss. Så vi fikk sett mange koselige småsteder og beundret Rogalandsnaturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en slik tur måtte en jo tatt etter utstillingen for ikke å risikere potekutt eller skader. En kan jo være sikker på at det skjer om det er NKK-certmulighet dagen etter...

Nei, det ville jo vært typisk! ;)

Haha, ja, GPS'en jeg lånte hadde også en del alternative, pitoreske ruter å tilby oss. Så vi fikk sett mange koselige småsteder og beundret Rogalandsnaturen

Hehe, veldig forvirrende.. vi var til stadighet usikker på om vi var på rett vei, men visste lite om hvilket alternativ vi evt hadde. Hvis vi skulle kjørt en annen vei - hvor skulle vi da ha kjørt? Vi visste jo ikke hvor vi var i forhold til dit vi skulle eller kom fra! :lol: Og ting så veldig forskjellig ut lørdag kveld i regn og skodde da vi kjørte for å sette opp teltet, i motsetning til på søndag da det var klart og fint og vi faktisk SÅ deler av Orre-stranden.. Veldig fascinerende landskap for sånne som ikke er vant til store, flate områder. :hyper:

Anette: Grattis med støvbørstingen, jeg fikk jo ikke sett dere i LP, men det høres jo veldig bra ut! :hyper: Og det er vel uansett morsomt å bli BIS2veteran, det er jo en veldig fin rosett! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at du fikk skikkelig lyst på wachtelhund i løpet av denne helgen ;)

Ja, blir de vi møtte noe mer sjarmerende nå, så selger jeg X'en pronte... :lol: :lol: :D

Det var jo til og med GOD kake, ikke ofte man får det for hele fem kroner!

Ja, det var synd det bare var ledig plass til å stå ved siden av kiosken som hadde fem typer kake, den ene sorten bedre enn den andre... :hyper:

Turen hjem var laaaang... Jeg måtte virkelig jobbe hardt for å holde meg våken de siste timene, kanskje allsang hadde vært noe?

De første 45 milene gikk greit, men biten fra Drammen og hjem var et realt *******... Da vi stoppet på den bensinstasjonen etter Drammen, hvor jeg gikk ut for å ta frisk luft og tøye beina, sovnet jeg faktisk stående inntil bilen... Og de to siste milene fra deg til meg hadde jeg radioen på full guffe mens jeg sang stygt, og tok fram Gibson så masekjerringa inni kunne holde meg våken med det teite pratet sitt :hyper::):aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater alle sammen, og spesielt til de med hjemmelaga hunder :lol:

Fornøyd med helgens resultater :lol: Kita blei nr. 2 i klassen sin, med HP og en veldig fin kritikk ;)

Dagen før stilte vi på NDGk's kveldsutstilling fikk Kita CK med nok en knallkritikk og plassert rett bak CERTET nok en gang :aww: Snart må det være vår tur :hyper:

Pøsjda, hun er jo bare unghund ennå, det er få GD som er sopp på to år og en dags utst, vettu! Certene kommer til å rause inn når hun setter seg mer, bare vent og se :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Jeg har litt skryt å komme med ja! :lol: I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel ;) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :hyper: (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater :lol:

Kjempegratulerer til dere og andre fornøyde :hyper::lol:

Og spesielt gratulerer til Anette med Orry :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater alle sammen, og spesielt til de med hjemmelaga hunder :lol:

Pøsjda, hun er jo bare unghund ennå, det er få GD som er sopp på to år og en dags utst, vettu! Certene kommer til å rause inn når hun setter seg mer, bare vent og se ;)

Hun har jo faktisk stor CERTET fra Bjerke da :aww: Og går i åpen fra 19. desember, da fyller hun to år :hyper: Har blitt mye mer voksen i kroppen i sommer :hyper:

Skal til Finland og Danmark og prøve oss etterhvert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme etter en kjempehyggelig tur.

Gratts til alle som er fornøyde! Og tusen takk for gratulasjonene for Moby's 2. i gruppa. Han ble også BIS.3 veteran - selvsagt kjempemoro det også. I tillegg ble en tispe fra vårt forrige kull beste tispe (eneste tispe med CK), fikk storcertet, og CACIB.

men det var vått, da...

Moby så ut som en våt klut når vi LØP inn i hallen 14.45 - og hadde ca et kvarter på å tørke han før gruppa... TUAEN TAKK Caroline - ikke bare for flott handling av Moby i beste hannhund (som de lett vant!), men også tørkehjelp før gruppefinalen!

DET er konkurrenter å ha rundt seg, det...

Nå er det fred og ro i heimen - til neste helg og debututstillingen til lille Moxy... (wææææææ!)

Susanne

Bare hyggelig du, og grattis med fine plasseringer! Moro å prøve seg litt på "Ny" pels synes jeg :lol: (..du vet du er nerd når...)

Gratulerer så mye med ny sjampinjong! :) Er jo greit å sitte hjemme og få slike resultater rennende inn :lol:

Grattis til fineste Moby!

Jeg svever etter helgen - endelig har jeg fått min første, og egne norske utstillingschampion ;) Endelig! Alle som har store raser av høy kvalitet vet det kan være en evigvarende og litt kjip prosess - så nå er jeg superfornøyd, ikke minst fordi jeg for første gang på en stund var kjempe fornøyd med hvordan hunden stod og gikk i ringen! :hyper:

Gratulerer til alle andre fornøyde :hyper:

Kjempegrattis til dere! Det smaker bare sååå godt når man har prøvd lenge, det vet jeg!

Gratulerer så mye alle sammen! Ekstra grattis til Caroline, med flott resultat på egenoppdrettet samt ny sjampinjongtittel. :aww:

Tusen takk! Saeta er jo også mitt oppdrett, selv om hun ikke har kennelnavnet foran navnet sitt (enda), så det er ekstra stas synes jeg, men Int Uch fra mitt første kull :lol:

Stort grattis også til alle andre som har gjort det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bedre sent en aldri er det vel noe som heter.

Jeg hadde meldt på 4 av mine 6 hunder til NKK på Orre og det var jo 21 påmeldte japanere totalt.

Først var jeg inne med mister livredd for nye ting gutten min Billy(alt er skummelt akkurat når altså søren ta den skybert alderen, eller som andre sier spøkelsealder) og på tross av at jeg måtte holde han oppe på bordet for at han ikke skulle hoppe ned og krype under jorden mens dommeren så på han så fikk han ikke så ille premier da 1kval og 3 konk og da må jeg vel også få med at alle mine hunder som skulle stilles la igjen all pelsen hjemme for dagen :P

Aron gikk i åpen tror han var den eneste hannen i åpen, han også nedrøytet fikk 1kval 1konk og CK så meg ble storfornøyd ;)

Gizzie gikk i åpen unghund(tispe dette da) hun fikk samme som Aron og Tinka i veteran fikk også det samme og BIR veteran(ingen palsering i BIS men det hadde jeg heller ikke forventet). Så både meg og gubben synes turen var verdt pengene med tanke på tre ck av fire mulige med hunder som stillte i bikini på en kald regndag, vurderte faktisk å trekke de to som hadde minst pels men tenkte at Billy trengte treningen og gammla synes jo alt hun får være med på er kult så stilte nå dem alikavel. Dommeren var jo kjempefornøyd med gammla som er ti år og har alle tennene i behold enda og som holder seg så godt som hun gjør så han var kjempe grei å stille for synes nå jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...