Gå til innhold
Hundesonen.no

Terminlista for 2011 er ute

MartineH

Recommended Posts

Skrevet

Håper virkelig at det ikke er den reelle terminlista for NBF i hvert fall, for det eneste stevnet varerer utrolig lenge, og det er garantert forseint å melde seg på. :wub:

Dato:

"25.06.2000

25.06.2011"

Skrevet

Håper virkelig at det ikke er den reelle terminlista for NBF i hvert fall, for det eneste stevnet varerer utrolig lenge, og det er garantert forseint å melde seg på. :wub:

Dato:

"25.06.2000

25.06.2011"

Terminlista for NBF kommer jo ikke ut før om lenge. Håper jeg, må jo søke om stevner først :aww:

Skrevet

Det er jo alltid spennende.

Men lite nytt på mitt program neste år her til lands.

Håper å få med NKK Trondheim i tillegg til utstillingene i Nord-Norge.

NKK Tromsø er flyttet fra oktober og til august, noe som passer meg fortreffelig!

Og utstillinga vi skal på neste helg på Sortland ser ut til å ha kommet for å bli.

Ellers ser jeg vel egentlig mer på terminlistene i Sverige, Finland og Danmark med tanke på neste års ferie.

Skrevet

Super, da går det å planlegge litt. Men finner ikke trondheim hundefestival, som bruker å holde til på støren. Noen som vet noe om den?

De har flyttet til mai.... Samme helg som Mo hundeklubb.... Dumt når det er 2 arrangement i "samme" område, samme helg. Det er jo ikke så mange utstillinger i Midt-Norge.

Ser også at NKK Oslo og Tromsø blir umulige helger hvis jeg får jobben jeg ønsker meg. Å ta fri midt i skolestart, blir nok ikke aktuelt...

Og to faste ringsekretærjobber blr også på samme helg. Miniatyrhundklubben skal ha dobbel, og har flyttet til 13.-14. august, som blir samme helg som Vefsn/Rana...

Skrevet

Spennende! Fant 'noen' jeg skal melde på. Den første blir nok i sunndalsøra i april - krysse fingrene for championatet da kanskje?!?!?

Det er i allefall første mulighet for oss etter fylte to år :wub:

Noen som vet hvorfor hundefestivalen er flytta?? Skal den fortsatt være på støren?

Skrevet

Ææsj, Nitro blir ikke nuch før i slutten av mai! :wub::aww: Tror ikke jeg orker å reise til Harstad i mars.. Vi får se hvor sterk lysta blir til den tid. :hmm:

Ser ikke at mentaltestene har blitt lagt ut enda. Får håpe det blir FA i nærheten til våren!

Skrevet

De har flyttet til mai.... Samme helg som Mo hundeklubb.... Dumt når det er 2 arrangement i "samme" område, samme helg. Det er jo ikke så mange utstillinger i Midt-Norge.

Ser også at NKK Oslo og Tromsø blir umulige helger hvis jeg får jobben jeg ønsker meg. Å ta fri midt i skolestart, blir nok ikke aktuelt...

Og to faste ringsekretærjobber blr også på samme helg. Miniatyrhundklubben skal ha dobbel, og har flyttet til 13.-14. august, som blir samme helg som Vefsn/Rana...

Men æ finn den ikke på lista æ. :-) Men takk for info

Skrevet

Regner med Trondheim Hundefestival er 28 & 29 Mai 2011... (Trondheim)

Skrevet

Dato for innsending av neste års bruksprøver er 31.oktober. Så de er ikke kommet inn til NKK enda og den terminlisten kommer ikke før desember/januar.

For min del blir det nok mest utstilling i utlandet.

Men det blir iallefall NKK Kristiansand tenker jeg og noen i vinter/vår når det ikke er noe bruks/lp.

Lp er også på tapeten i år, men det blir litt kaotisk når jeg også skal delta på bruksstevner. Så den planen er ikke sikker før bruksterminlisten også kommer ut.

Skrevet

Caius debuterer nok som planlagt på NKK hordaland :) Så skal han stilles han jo også på irsk ulvehund sin utstilling på søndagen! :icon_confused: WOpaWoopa

Gleder seg til å se lille langbein i ringen!

Neste år har jeg lappen, så da blir det mye reising rundt omkring for meg og Blondie, på jakt etter stor certet :) Så nå må det planlegges! Gleder meg!

• 4 weeks later...
Skrevet

Ser ut som den er tatt vekk igjen ja. Har vært det tidligere, men den kom opp igjen etter noen dager da. Mulig de har oppdaget enda et par feil (som var grunnen sist så vidt jeg forstod) og at den derfor er midlertidlig tatt ned. :D

Skrevet

Ser ut som den er tatt vekk igjen ja. Har vært det tidligere, men den kom opp igjen etter noen dager da. Mulig de har oppdaget enda et par feil (som var grunnen sist så vidt jeg forstod) og at den derfor er midlertidlig tatt ned. :D

Da får vi håpe den snart kommer tilbake igjen :P Spennnende å ta en titt :P Sto det dommere der også??

Skrevet

Da får vi håpe den snart kommer tilbake igjen :P Spennnende å ta en titt :D Sto det dommere der også??

Nei, det står ikke dommere, det er informasjon du finner hos hver enkelt arrangør - og neppe allerede i år. Det vanlige er å ha dommerlisten klar tre-fire måneder før utstillingen, men noen bruker lengre tid - og noen er betydelig kjappere.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...