Gå til innhold
Hundesonen.no

Wartlands Arrac

Marianne&Java

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Innser jeg at jeg trykte "liker" på ett bilde på FB og etterpå skrev oppdretteren navnet :):icon_confused: (var riktig hund ja :) ).

Skrevet

Innser jeg at jeg trykte "liker" på ett bilde på FB og etterpå skrev oppdretteren navnet ;):lol: (var riktig hund ja ;) ).

Hahaha! Du ER nerd du :lol:

Gratulerer! :)

Tusen takk!

Grattis med kommende valp! Jeg har fått sansen for navnene Ditto og Ergo, så det er mine forslag :D

Det var jo faktisk ganske kule navn :lol: Tusen takk for tips!

Jeg tenker mye på det her med navn om dagen. Jeg kommer ikke til å bestemme meg før jeg har hentet han uansett, for må jo se han litt an :hyper:

Men jeg kan jo legge ut de to navnene som har toppet listen de siste dagene. Det er Minus og Günther (dvergen i Pondus :hyper: ). Begge navna er litt stygg-teit-morsomme og det liker jeg. Så hva syns dere? Ellers tar jeg med navnene til Caroline i vurderinga! Jeg syns det er gøy å prøve å finne navn altså :aww:

Og nye bilder skal komme i løpet av dagen!

Skrevet

Nyyye bilder :D

Starter med noen bilder fra han var ca 4 uker, som ikke er lagt ut enda:

turkos5.jpg

Matvrak?! :P

turkos4-1.jpg

turkos3-1.jpg

turkos14.jpg

"halloooo" :P

turkos11-1.jpg

Og så noen helt nye bilder! :D

akull030.jpg

akull037.jpg

akull032.jpg

akull041.jpg

Han er bare så utrolig nydelig altså :P

Syns tida går veldig sakte, men samtidig veeeldig fort. Driver å valpesikrer leiligheten litt i dag :D

Skrevet

Så søt kar! :D Günther passer på en litt merkelig, søt og herlig måte! Eventuelt Virus, for å ha navn i samme stil som Java?

Hihi! Ja jeg syns Günther er litt stygg-søtt :D Oh, kult at du foreslo Virus, for jeg digger det navnet. Men desverre så er det et av kjælenavna til hunden til bestevenninna mi... :D Da er det liksom tatt syns jeg! Men utrolig kult navn da :P

Skrevet

Så søt kar! :D Günther passer på en litt merkelig, søt og herlig måte! Eventuelt Virus, for å ha navn i samme stil som Java?

Virus minner meg om en hund som jeg så på FA for endel år tilbake, grunntrenet i IPO og fløy på kjeledressen så det "feis" etter :D

Siden du allerede har Java (Javascript) så kunne gogutten hete Asp (filending som betyr Active Server Pages) :D:P

Skrevet

Virus minner meg om en hund som jeg så på FA for endel år tilbake, grunntrenet i IPO og fløy på kjeledressen så det "feis" etter :D

Siden du allerede har Java (Javascript) så kunne gogutten hete Asp (filending som betyr Active Server Pages) :P:D

Åfysj da... Men Virus blir det ikke pga at det er "tatt" i vår vennegjeng. Asp er også uaktuelt merker jeg :P Men Java er oppkalt etter kaffe, så hvis noen har noen bra kaffenavn så vil jeg veldig gjerne høre dem! Men bare så det er sagt med en gang, Ali er uaktuelt :D

Nå er det ikke mange dagene igjen... :P:P

Skrevet

Åfysj da... Men Virus blir det ikke pga at det er "tatt" i vår vennegjeng. Asp er også uaktuelt merker jeg :innocent: Men Java er oppkalt etter kaffe, så hvis noen har noen bra kaffenavn så vil jeg veldig gjerne høre dem! Men bare så det er sagt med en gang, Ali er uaktuelt :ahappy:

Nå er det ikke mange dagene igjen... :):)

Ikke lenge igjen nå :)

Java oppkalt etter Blue Java?

Noen forslag:

Mysore etter India Mysore Nuggets

Volcan etter Mexican Volcano

Chiapas etter Mexico Chiapas

Snickers etter Snickerdoodle Coffee :lol: (Snickerdoodle minner meg om en blanding av snickers og puddel evt cheesedoodles... :) )

Narino etter Colombia Narino Dark

Skrevet

Gratulerer så masse Marianne! Ser ut som er herlig liten valp :lol:

Gleder meg masse til å hilse på og klemme på lille voffsen!

Også er det supert at du får hoffe, for da kan dere lære meg ett å annet. Driver å sikler litt på rasen selv.

LYKKE TIL MED VALPIS! :icon_confused::lol:

Skrevet

Da kan jeg fortelle at Marianne er på vei hjem med gogutten sin :icon_confused:

Det hadde vært litt piping til å begynne med, men han slo seg veldig godt til ro oppå beina til Marianne :lol: Venter spent på flere sms så vi får høre hvordan krølle-Java tar imot hoffegutten.

Skrevet

Nå er det vel på tide å fortelle hvordan de første dagene har gått :P Har hatt en travel/slitsom helg, derfor jeg ikke skriver noe før nå!

Som Dratini skreiv så var han litt sutrete med en gang vi dro, men han roet seg da han fikk ligge på gulvet. Etter det har han bare vært en perfekt liten valp :P Han peip noen ganger på veien hjem og da stoppet vi og han tisset med en gang :ahappy: Møtet mellom han og Java gikk overraskende bra! Trodde Java skulle være skikkelig dust, men hun tar det ganske bra syns jeg. Hun overser han for det meste, men kjefter hvis han blir for innpåsliten!

Han er en helt herlig valp! Han tusler bort for å hilse på folk vi møter og sjarmerer alle! :P Ute er han for det meste løs for han dilter mest rundt beina mine, eller løper etter Java! :D Vi har bare hatt et lite uhell inne. Da hadde han vært ute fordi jeg trodde han måtte bajse. Men da han hørte Java bjeffe inne så glemte han seg bort. Så den bajsen kom inne... Men det er ikke så farlig. Han sier i fra hvis han må ut, så tror nok akkurat den delen skal gå veldig bra :D Han har sovet hele natta også og det er innmari deilig! Fineste valpen :P

Han er som valper flest, en skikkelig piraya! Spesielt når han er overtrøtt! Da går han rundt med åpen munn og alt som står i hans vei blir spist på. :D

Alt i alt er han en herlig liten kar! Og det med navn er vanskelig, men jeg har finni ut at han er i grunn en Günther :P Han er klumpete og "rar" og ganske bedagelig. Kan bare sitte med ryggen mot meg å se på verden. Så har ikke finni noe navn som passer bedre :D

Skrevet

Nå er det vel på tide å fortelle hvordan de første dagene har gått :ahappy: Har hatt en travel/slitsom helg, derfor jeg ikke skriver noe før nå!

Som Dratini skreiv så var han litt sutrete med en gang vi dro, men han roet seg da han fikk ligge på gulvet. Etter det har han bare vært en perfekt liten valp :P Han peip noen ganger på veien hjem og da stoppet vi og han tisset med en gang :D Møtet mellom han og Java gikk overraskende bra! Trodde Java skulle være skikkelig dust, men hun tar det ganske bra syns jeg. Hun overser han for det meste, men kjefter hvis han blir for innpåsliten!

Han er en helt herlig valp! Han tusler bort for å hilse på folk vi møter og sjarmerer alle! :P Ute er han for det meste løs for han dilter mest rundt beina mine, eller løper etter Java! :P Vi har bare hatt et lite uhell inne. Da hadde han vært ute fordi jeg trodde han måtte bajse. Men da han hørte Java bjeffe inne så glemte han seg bort. Så den bajsen kom inne... Men det er ikke så farlig. Han sier i fra hvis han må ut, så tror nok akkurat den delen skal gå veldig bra :P Han har sovet hele natta også og det er innmari deilig! Fineste valpen :D

Han er som valper flest, en skikkelig piraya! Spesielt når han er overtrøtt! Da går han rundt med åpen munn og alt som står i hans vei blir spist på. :(

Alt i alt er han en herlig liten kar! Og det med navn er vanskelig, men jeg har finni ut at han er i grunn en Günther :P Han er klumpete og "rar" og ganske bedagelig. Kan bare sitte med ryggen mot meg å se på verden. Så har ikke finni noe navn som passer bedre :D

Så bra! ;)

nå trenger vi bare BILDER! ;):D

• 7 months later...
Skrevet

*kremt* Denne tråden har blitt forsømt kraftig gitt :whistle:

Jeg er ikke den som tar mest bilder, fordi jeg har et kamera som det omtrent er umulig å få noen bra bilder med. Spes siden Günther ikke er så flink til å stå stille :aww:

Men noen bilder har det jo blitt siden han kom i hus, så da får det heller bli en liten spam nå.

Günther har passert 9 mnd og er verdens fineste fjortisdust :wub: Han er bare så snill og god, elsker folk og dyr :ahappy: Han er i den "oi, det var skummelt" perioden, så han liker ikke kombinasjonen barn og hjul (sykkel, skateboard...), men regner med at det går over med alderen!

Han har såklart sine slitsomme fjortisraptusser, men utenom det er han en liten engel syns jeg :wub:

Vel vel. Litt bilder kanskje :aww:

Noen bilder stjålet fra Tine :whistle: Det er Tine som er fotograf!

Her er han vel 10-11 uker gammel :wub:

dsc_0047.jpg

dsc_0041.jpg

dsc_00501.jpg

dsc_00551.jpg

57898_10150266375135321_779245320_14546721_7781908_n.jpg

59398_10150266383765321_779245320_14547044_6134559_n.jpg

59495_10150266409995321_779245320_14547570_7757581_n.jpg

*dele opp*

Skrevet

Her er han vel 3-4 mnd.

dsc_0059.jpg

Noen bilder tatt rundt jul, da var han ca 5 mnd! (Her har jeg tatt bildene selv)

DSC_6298.jpg

:wub:

DSC_6310.jpg

DSC_6218.jpg

PB210005.jpg

PC060048.jpg

`ello ladies :lol:

PC060062.jpg

På disse bildene er han ca 7 mnd og begynner å bli mann ;) (Tine er fotograf igjen :P )

167807_10150381972405321_779245320_16649531_7373490_n.jpg

180154_10150381977045321_779245320_16649653_761926_n.jpg

Guttebassen2.jpg

*dele opp*

Skrevet

Veit ikke helt når disse er tatt, men han er nok 8 mnd på disse bildene!

P2250126.jpg

P2250127.jpg

P2250103.jpg

P1180071.jpg

Retard :lol:

Og så noen bilder tatt i dag! Litt større og mer voksen :ahappy:

P4090150.jpg

Sammen med søstersen!

P4090140.jpg

P4090134.jpg

Tripp-trapp-tresko ;) Tinka, Java og Günther!

P4090003.jpg

Trøtt pudding tar litt plass ;)

Sånn, ble noen bilder det gitt :icon_redface: Jah dette er jo mye lurere enn å bare oppdatere litt jevnt :icon_redface::lol: Men nå får dere ihvertfall se litt av utviklingen hans og hvor kjekk han har blitt :wub:

Skrevet

Oiii som han har vokst siden vi møtte dere! Vokst inn i ørene sine han også :P

:lol: Ja faktisk :P Jeg syntes liksom aldri at han hadde no periode der han sånn skikkelig unghund-rar ut, men jeg ser jo på oppsummeringen her at jeg var blind :whistle: Det var ikke bare ørene som gjorde han litt rar altså :lol:

Skrevet

:lol: Ja faktisk :P Jeg syntes liksom aldri at han hadde no periode der han sånn skikkelig unghund-rar ut, men jeg ser jo på oppsummeringen her at jeg var blind :whistle: Det var ikke bare ørene som gjorde han litt rar altså :lol:

Skal ha litt ører, så man kan høre bedre, hilsen Avalon (han har faktisk veldig god innkalling også :lol: ). Moro å se utviklingen fra bebis til lang stankelbein og nå til en tenåring som begynner å vokse seg inn i kroppsdelene sine :wub:

Skrevet

Skal ha litt ører, så man kan høre bedre, hilsen Avalon (han har faktisk veldig god innkalling også :lol: ). Moro å se utviklingen fra bebis til lang stankelbein og nå til en tenåring som begynner å vokse seg inn i kroppsdelene sine :wub:

:lol: Sant det, Avalon er smart! Günther har faktisk også en veldig god innkalling han å! Men det er det eneste han bruker ørene til har jeg en følelse av :whistle::lol:

Jeg syns faktisk det var veldig gøy selv å sitte å se på bildene fra oppveksten hans. Han har gått fra å være verdens søteste, til verdens rareste og så verdens kjekkeste :wub:

EDIT: Tusen takk Caroline- :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...