Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker


TonjeM

Recommended Posts

I natt har vi hatt frost, og så begynner man å tenke på potesokker.. Ifjor vinter diskuterte vi selvfølgelig potesokker men det ser desverre ut til å ha vært i akkurat-nå og ikke her. Det var nemlig et nettsted, som jeg nå ikke husker og som jeg ikke la inn på favoritter selvfølgelig, som hadde flotte billige potesokker (fleece, og sånn med mange i pakningen.. var det 50 stk for 800 kr mon tro..). Tror det var jeanette som foreslo dem - men hukommelsen hos senile kjerringer er ikke hva den burde være.

Nå har jeg tittet rundt på nettstedene foreslått i andre tråder der, men det er ikke noen av de stedene (der er det bare mystiske potesokker med 2 for 140 kr etc.. "slitesterke potesokker" liksom.. behøver ikke være slitesterke når bikkja mister dem i et sett og vi klarer ikke å finne dem igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge linkene lïgger på hjemmesiden min :aww:

Om du skal ha til små søte afrikanske poter så er denne siden grei, da du kan få i mindre str. Jeg har nesten bare bestillt fra den pga fargene, lettere å finne igjen potesokker da.

Ellers så har du denne norske siden, som er grei i str Tomsing. S bruker jeg til jentene, men de er pittelitt for stor.

Begge lader sokker i samme stoffet, og jeg er fornøyd med begge. Unntagen at Troll bare har sorte sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge linkene lïgger på hjemmesiden min :)

Om du skal ha til små søte afrikanske poter så er denne siden grei, da du kan få i mindre str. Jeg har nesten bare bestillt fra den pga fargene, lettere å finne igjen potesokker da.

Ellers så har du denne norske siden, som er grei i str Tomsing. S bruker jeg til jentene, men de er pittelitt for stor.

Begge lader sokker i samme stoffet, og jeg er fornøyd med begge. Unntagen at Troll bare har sorte sokker.

Her er noen, men de er ikke i fleece.

Edit: kjenner flere som har bestilt herfra, og de er veldig fornøyde :aww:

Edit2: Jeanette var visst raskere :)

:) Knuppelupper!! Akkurat sidene jeg mente ja! *brenne inn i hjernebarken at Jeanette har linkene på siden sin, men er jo ikke linkene jeg ser ser mest på når jeg er på Deepeyes av en eller annen grunn..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de som skryter av disse sokkene

Jeg kjøpte fra dogbooties i fjor og som JeanetteH sier, fargen er gull verdt. Jeg tok rosa av den grunn at jeg da støttet brystkreft hos hund. Fått mye morsomme tilbakemeldinger på rosa sokker. Men fordelen er at du finner de igjen om de skulle ramle av. Jeg synes også de sitter veldig bra på. Brukte mine til snørekjøring flere ganger i uka i fjor vinter og de er ganske slitesterke og sitter bra på små breton labber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg tar opp denne tråden igjen, jeg.

Jeg ønsker å kjøpe potesokker til Blondie da hun får mye snøballer under beina og/eller misliker å gå tur når det er saltet ute. Men jeg har hørt litt forskjellig om effekten til potesokkene er gode nok og om de henger godt nok på.

Jeg er også usikker på fargen jeg vil ha på mine. Jeg skjønner jo anbefalingen deres om at de bør ha en litt knall farge slik at de synes om de detter av, men jeg er litt matche gall og vil at alt skal passe sammen :icon_confused: Jeg har et dekken nå som er rose, lilla og brun rutet og skal kanskje kjøpe back on track dekkenet som er svart med rød skrift på. På treningen denne uken så jeg en som hadde et back on track dekken med beige skrift på, så jeg vet ikke om dette kanskje er noe nytt. Hvilken farge bør jeg ta på potesokkene da?

Jeg har egentlig bare tittet på Aboxno sine potesokker. Er det noen som har erfaringer med dem? Og hvordan er Dog Booties sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med de som Oona syr, Aboxno

Da kan du velge farge, størrelse og lengde :icon_confused: . Jeg brukte mine hele sesongen ifjor og har hittil ikke mistet noen :icon_redface: .

Hvordan målte du potene til hunden din til det? Jeg syns det var vanskelig å vite når jeg skulle måle min hund. 3 cm over kneet osv liksom. Det virket så avansert :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Drar opp denne igjen jeg. Vinteren kom tidlig og det samme med kulda,og siden Felix sleit litt med potene på den kalde tida i fjor skal han få på sokker nå. Derfor lurer jeg på hvilke av disse som det er linket til som varmer? Eller gjør alle det? Troll sine(de billige)kjente jeg på i butikken i går og syntes de virket så tynne? Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge linkene lïgger på hjemmesiden min :innocent:

Om du skal ha til små søte afrikanske poter så er denne siden grei, da du kan få i mindre str. Jeg har nesten bare bestillt fra den pga fargene, lettere å finne igjen potesokker da.

Ellers så har du denne norske siden, som er grei i str Tomsing. S bruker jeg til jentene, men de er pittelitt for stor.

Begge lader sokker i samme stoffet, og jeg er fornøyd med begge. Unntagen at Troll bare har sorte sokker.

tror dere xxxs passer en valpis? Noen som vet, fant ikke noe størrelsestabell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg. Vinteren kom tidlig og det samme med kulda,og siden Felix sleit litt med potene på den kalde tida i fjor skal han få på sokker nå. Derfor lurer jeg på hvilke av disse som det er linket til som varmer? Eller gjør alle det? Troll sine(de billige)kjente jeg på i butikken i går og syntes de virket så tynne? Erfaringer noen?

På dogbooties siden (eneste jeg har erfaring med) er nok disse av fleece de varmeste.

Bra at tråden ble dratt opp igjen, nå skal jeg bestille flere. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg. Vinteren kom tidlig og det samme med kulda,og siden Felix sleit litt med potene på den kalde tida i fjor skal han få på sokker nå. Derfor lurer jeg på hvilke av disse som det er linket til som varmer? Eller gjør alle det? Troll sine(de billige)kjente jeg på i butikken i går og syntes de virket så tynne? Erfaringer noen?

Jeg har nettopp bestilt fra Aboxno, hun skal sende dem i morgen, så jeg kan skrive her om hvordan de er på whippetpoter når de er utprøvd :innocent: Vi kjøpte Troll sine til Blida i fjor (til de helt kaldeste dagene), men de var så dårlig passform på + sømmer på innsiden at vi heller kjøpte babysokker på Cubus og tapet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips i denne tråden, håper alle kommer med tilbakemeldinger når de har prøvd sokkene sine :innocent: Jeg trenger sokker til Norma - de salter allerede vannvittig mye rett utenfor døra her, og hun blir sårbeint med en gang.

Problemet vårt er at begge mine (spesielt Norma) har så svære poter i forhold til beina, så vi må kjøpe sokkene ganske store for å få de over poten. Da blir de fort for store rundt beina og vanskelige å feste ordentlig... Jeg kan godt styre med teip og andre greier når vi skal på lengre turer, men det blir tungvint når vi bare skal ut på kjapp kvelds- eller morgenlufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de i fleece ville passet Amiga. Hun har jo poter på størrelse med schæfer, men veldig kort før første ledd :innocent:

Hun så helt lost ut når vi trakk på en litt sånn stiv potesokk som gikk opp til albuen :lol:

noen minn meg på å kjøpe mer a4 hund neste gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er nå på andre sesongen med dogbooties og bruker da 330 Denier Cordura.

Fleecesokker syns jeg fungerer dårlig på mine da de gjerne basker ut i løssnøen, de er "varme" sokkene blir våte også frossene, og når de blir det igjen så blir de tunge og jeg mister de.

Cordura sokkene blir ikke tunge om de blir våte, jeg syns de sitter bra på. Selvsagt mister vi en og annen, men pga sterke farger på sokkene så finner jeg de fort igjen eller ser fort at de flyt av i forholdt til mer nøytrale farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har fått mine sokker fra dogbooties nå (måtte ha på grunn av fargen, svart finner man liksom ikke igjen). Knalloransje, som nesten ser litt rosa ut. Størrelse L er ganske store (men de kan strammes til, så tror det går fint), og jeg skulle nok hatt M til Pøbel (han har L i Troll sine sokker). Jeg får liksom knyttneven min inni en sokk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og bestilt nye derfra nå- for tredje gang, veldig fornøyd med de sokkene :) Bestiller akkurat til under 200 kr hver gang, så blir endel sokker. Men jeg klarer jo å rote dem bort rundt om i huset da :whistle:

Fant ut at han kanskje bør ha en størrelse større på forpotene, så tester M der, og fortsetter med S bak.

rød fleece, og rosa og lysegrønne.

Kjøpte og et halsbånd derfra, kjedelig rødt i nylon, men med ID tag tredd på som ikke faller av, så kjedelig halsbånd, men sterkt og praktisk tenker jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...