Gå til innhold
Hundesonen.no

TV - Levetid


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Vi kjøpte en 42" plasma-tv for 4 år siden. Etter noen mnd så klikket den og den måtte inn til reparasjon. Det ble skiftet en del i den. Ett år etterpå skjedde det samme igjen, på nytt inn til reparasjon.

Etter de to reparasjonene så har det vært noe rart med den. Skal man slå på text-tv så kan man ende med å slå av tv'n, skifte kanal o.l.

I forrige uke så begynte fargene å bli rare på den. De første dagene så gikk det seg til etter ca 30 min. Men nå spiller det ingen rolle hvor lenge den står på, fargene blir ikke riktige :)

I morgen skal vi ta den med til butikken hvor vi kjøpte den, vi kan ende med en tredje reparasjon innen 4 år. Hvordan ville dere ha stillt dere til:

- reparere tv'n for 3dje gang

- kreve pengene tilbake og investere i ny tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparasjon av TVn er gratis, verd et forsøk om den da ikke er eldre en 4år, å dere selv må betale for reperasjon...

Hvis dere må betale for reperasjon, ta med en slegge, knus tvn foran selgeren å kjøp en ny tv en annen plass... :)

Ny plasma på 42" koster 4000kr i dag, å reparere noe gammelt koster fint 2000kr pluss...

Det er derfor vi lever i et bruk&kast samfunn dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere får god service kan det hende de lar dere få en ny/annen tv til samme verdi som den dere kjøpte for 4 år siden. Siden det er tredje gang. Men antakeligvis må dere sende den inn til service (håper den er innenfor fristene) og få den reparert igjen. Som Tore sier er jo tv'er veldig billige for tiden, men... kan den fungere ett år til eller to med å bli reparert så ville jeg gått for det.

PS: dere burde vel egentlig ha klagd med en gang dere merket at den var litt rar etter reparasjon nr. 2 i og med at den skrur seg av osv. Kan hende dere er litt dårligere stilt om de spør dere og dere sier at dere har merket en feil men latt være å komme med den. Hvor er den kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det ble varslet til forhandleren at tv'n ikke fungerte skikkelig etter første reparasjon, da fikk vi beskjed om at "sånn er det bare" :)

Grunnen til at den ble sendt til reparasjon første gang, var at det sa *poff* i den og en komponent bak hadde røket (ifølge verkstedet de bruker). Akkurat det samme skjedde andre gang.

Det med fargene skjedde på torsdag i forrige uke. Problemet er at vi bor noen mil unna butikken og jeg har kun tilgang til bil når sambo jobber sene skift, men i morgen er han hjemme på dagtid og kan ta den med til butikken. Elkjøp var det vi kjøpte den på.

Om vi går ut fra den prisen vi betalte for den, så får vi en Panasonic 42" LED-TV til samme pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe TV på nettbutikk lønner seg om du skal ha ny da. Pappa ville ha en 50" fra Elkjop eller Expert (en av de,vi var innom alle:P ) også sier jeg nei, du får ikke lov før jeg sjekker komplett.no og da sparte vi jaggu 5 tusen!

En annen tv sparte man 10!!! tusen fra butikk til nettbutikk... Så bare ja, jeg er litt av generasjonen som titter i butikken og kjøper på nett. Du burde sjekke prisene på nett før du ev kjøper, hvis ikke du er stin av gryn.

komplett.no ftw, nå bor vi rett ved dem også, så vi henter bare der etter en time, men de har begynt å få hentelager rundtom i norge + postforsendinga er ikke så dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Å kjøpe TV på nettbutikk lønner seg om du skal ha ny da. Pappa ville ha en 50" fra Elkjop eller Expert (en av de,vi var innom alle:P ) også sier jeg nei, du får ikke lov før jeg sjekker komplett.no og da sparte vi jaggu 5 tusen!

En annen tv sparte man 10! tusen fra butikk til nettbutikk... Så bare ja, jeg er litt av generasjonen som titter i butikken og kjøper på nett. Du burde sjekke prisene på nett før du ev kjøper, hvis ikke du er stin av gryn.

komplett.no ftw, nå bor vi rett ved dem også, så vi henter bare der etter en time, men de har begynt å få hentelager rundtom i norge + postforsendinga er ikke så dyr :)

Jeg er riktignok "endel" eldre enn deg, men helt tapt bak en benk er jeg ikke. Tv, stereo, surroundanlegg, pc og slike artikler har bestandig interessert meg.

Da vi kjøpte den tv'n vi nå har, så kjørte vi innom de forskjellige butikkene som finnes (vi hadde ikke bredbånd den gangen, kun isdn-linje) og sjekket kvaliteten, priser o.l. Det er vanskelig å finne en tv med bra lydkvalitet/billedkvalitet bare med å titte på den via nettet.

Om jeg noen gang skal kjøpe tv via nettet, så kommer jeg uansett til å sjekke de nøye inne hos butikkene innen noe bestilles. Problemet er at om vi bestiller via nettet, så må vi kjøre minst like langt for å hente varene som vi må til nærmeste forhandler for å kjøpe.

Komplett kommer jeg nok ikke til å handle av pga veldig dårlig service fra de tidligere (jeg er av den sta typen og krever god kundebehandling, noe hverken de, Siba, Lefdal eller Hi-Fi klubben har gitt oss de gangene vi har vært der for å handle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plasma-TV kan (skal) ha utrolig lang levetid. Det er snakk om en halveringstid på fargene på 23 år i de bedre modellene. Heldigvis bor du i Norge og har således fem år reklamasjonsrett. Så vidt jeg husker, kan du ved tredje gangs reparasjon av samme problem, kreve en ny TV eller pengene tilbake. Når det er sagt kommer du aldri til å få hele kjøpesummen igjen, men det en tilsvarende TV vil koste. Og nå er det slik at en 42" plasma med samme spesifikasjonene (og bedre) som på din TV, ikke koster noe særlig mer en 3-4-5 tusen, avhengig av kjøpested.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte TV-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom telefonen fra butikken, må si jeg var spent på hva de kom frem til.

1: Tv'n kan ikke repareres.

2: Vi skal innom og plukke ut ny tv :wub:

Kitano: sto tidligere i tråden hvor vi kjøpte tv'n (men dessverre så husket jeg feil, den ble kjøpt hos expert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...