Gå til innhold
Hundesonen.no

Når dyrlegen feil behandler en hund

Recommended Posts

Rundt 17.30 i dag ble Diego dårlig. Han falt sammen, skalv og kastet opp. Jeg ringte derfor dyrlegen, og fikk beskjed om at de stengte kl 18, men hvis jeg rakk å komme før det skulle de se på han. Jeg rakk ned, og de kjente, klemte og lyttet. Jeg fikk da beskjed om at det var vanlig at hunder som kastet opp ble litt slappe. Jeg sa et par ganger at jeg følte at det var noe mer enn det som var galt, men jeg fikk med Zolac jeg skulle gi to ganger i kveld og videre i 5 dager. Jeg fikk også med noe mildere for jeg skulle gi. Videre skulle jeg bare holde et øye med han, og hvis han begynte og kaste opp blod eller at det ble blod i avføringen, skulle jeg ta kontakt neste dag. Dette måtte jeg betale 650 kr for.

Når vi kom hjem igjen gikk det ca 30-40 min før han igjen falt sammen, og jeg så at buken begynte og hovne opp. Jeg ringte derfor en dyrlege jeg har brukt før, og fikk beskjed om å komme med en gang. Der ble det tatt røntgen, og de så fort at det ligger noe i magen eller tarmem. Han skal være der til i morgen, og det skal bli tatt røntgen med kontrastvæske for å se hvor tingen ligger.

Det jeg lurer på er om dere hadde sagt noe til den første dyrlegen om hvordan ting utvilket seg?

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke ventet til neste dag med å kontakte ny dyrlege, men samtidig er det surt at de ikke tok røntgen der jeg var eller sa at de desverre ikke rakk å se på han i dag. De kunne heller henvist meg til en dyrlege med døgnvakt i første omgang. Jeg syns det er synd å måtte betale på det ene stedet når jeg ikke får noe ut av det, og ender opp med å være hos en ny dyrlege som finner noe 1,5 time senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje ikke at dyrlegen direkte feilbehandlet, men ga en feil vurdering. Var veldig godt å høre at dere var snarrådige og ikke "stolte" på den første dyrlegen, så ville absolutt tatt en telefon eller skrevet et brev til dem om hva utfallet faktisk ble. Tror ikke du kan forvente å få pengene refundert, men en beklagelse er vel kanskje på sin plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart forventet å få pengene refundert.

Få en utskrift av journal fra veterinæren du var hos etterpå, og legg ved denne i brevet du sender til den ubrukelige veterinæren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble selv feilbehandlet to ganger på en uke for tre uker siden - de gjør ikke noe med det. Betale måtte jeg uansett. Og her er det snakk om legekontor for mennesker! Kostet meg 2000 å finne ut at jeg er allergisk, ikke har regnbuehinnebetennelse eller øyekatarr... Så jeg tror jammen ikke man kan omme særlig langt med klager på sånt.. dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i hvert fall levere tilbake de varene de har prakket på deg! Så skal du si i fra om feilbehandlingen, at det kunne gått skikkelig galt og at dette kommer du ikke til å holde tyst om. Som Pan sier, jeg hadde forventet å få igjen pengene mine... Akkurat nå det gjelder slike ting så forsvinner konfliktskyheten min som dugg for solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det forresten med han nå?

Det går bra. Jeg fikk han hjem på formiddagen i går. De fant aldri helt ut hva som forårsaket det. Det de så på røntgenet fulgte de med på med røntgen, men det kom ut av seg selv. Siden hovnet opp i brystet, og var såpass rød der lurer de på om han kan å kommet borti noe eller spist noe som forgiftet han. Han lå i hvertfall med intravenøst i et døgn, og kastet opp et døgn. Men nå er han i hvertfall i fin form igjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Apropos det her med feilvurderinger av veterinær, så kan jeg si at jeg nettopp pratet med Agria angående dette og de vil ikke betale for behandlinger som de mener er feil/unødvendige. Det vil si at du som hundeeier står igjen som eneste offer av en slik tabbe. Forsåvidt logisk, men også urovekkende. Er det vanlig at veterinærer dekker egne "feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...