Jump to content
Hundesonen.no

Dette er den beste hundebilen

Artemis

Recommended Posts

Her er den beste hundebilen

Den amerikanske bilorganisasjonen AAA har kåret de beste bilene å hund i.

pøsj! De har glemt oss med store hunder, som må ha plass i bur, gjerne to bur + utstyr og unger, og som attpå ikke har råd til en stor Volvo eller BMW. Venter fortsatt på biler i normal prisklasse, hvor det ikke ser ut som jeg kjører pizza, eller driver med pakkekjøring. Jeg vil ha en vanlig bil, med god plass jeg, til en rimelig penge og trygg (ikke voyager brøler gubben!)

Guest vivere
pøsj! De har glemt oss med store hunder, som må ha plass i bur, gjerne to bur + utstyr og unger, og som attpå ikke har råd til en stor Volvo eller BMW. Venter fortsatt på biler i normal prisklasse, hvor det ikke ser ut som jeg kjører pizza, eller driver med pakkekjøring. Jeg vil ha en vanlig bil, med god plass jeg, til en rimelig penge og trygg (ikke voyager brøler gubben!)
For min egen del vurderer jeg å skifte min Primera ut med en VW Touran. Noen som har erfaringer med den?

For min egen del vurderer jeg å skifte min Primera ut med en VW Touran. Noen som har erfaringer med den?

Jepp har en 5-seter nå. Der får jeg pr i dag, 3 barn, 2 voksen, en hannschæfer og treningstasj. Til 2 schæfere er det derimot veldig liten plass. Hadde jeg hatt varebil, hadde det gått :innocent:

Jeg kan anbefale den om man ikke skal ha med seg allverdens. Jeg har kjørt rundt på div føre og er fornøyd :) Selv opp til TonjeM på vinterstid gikk det fint :)

Guest vivere

Jepp har en 5-seter nå. Der får jeg pr i dag, 3 barn, 2 voksen, en hannschæfer og treningstasj. Til 2 schæfere er det derimot veldig liten plass. Hadde jeg hatt varebil, hadde det gått :innocent:

Jeg kan anbefale den om man ikke skal ha med seg allverdens. Jeg har kjørt rundt på div føre og er fornøyd :) Selv opp til TonjeM på vinterstid gikk det fint :)

Det er bra :) Vurderer en ny modell som kommer engang utpå høsten.

Vi vurderer for tiden bil til 2 hunder og unge, og har vurdert Touran sammen med andre, bl.a. Opel Zafira, som er veldig lik, men lettere å få tak i brukt, og vagt større/mer effektiv plass i bagasjerommet. Ellers virker det som en bra bil for oss ihvertfall.

Hm. Har ikke både BMW 3 - serien og Volvo XC60 altfor små bagasjerom til oss med mer enn små hunder?

Vi driver og skal bytte ut min store kjærlighet (etter hund, gubbe og...ok - unger) den gamle SAAB'en, og jeg eliminerte BMW 5-serie stasjonsvogn pga størrelsen på bagasjerommet... Har 3-serien større?

Jeg har bestemt oss for Volvo V-70 (gubben ser fortsatt på flere merker), men å finne Summum-utgaven til salgs i 2 år gammel modell er visst umulig på våre kanter - vi har ikke en gang fått prøvekjørt en! Noen som har erfaringer med denne?

Det er bra :cry: Vurderer en ny modell som kommer engang utpå høsten.

Har touran-varebil, og eeeelsker den bilen. Faktisk så mye at 4 stykker i hundeklubben endte opp med å kjøpe Touran etter å ha pratet med meg og sett min bil :icon_redface: Har en gang fått plass til 4 hunder (tre groenendaeler og en collie) + passasjer og bagasje til begge i den. Så den er utrolig grei om man ikke er avhengig av å ha flere seter. Som 5-seters ser jeg for meg at det er litt dårlig plass?

Vi driver og skal bytte ut min store kjærlighet (etter hund, gubbe og...ok - unger) den gamle SAAB'en, og jeg eliminerte BMW 5-serie stasjonsvogn pga størrelsen på bagasjerommet... Har 3-serien større?

Det tviler jeg på, 5-serien skal være en større bil enn 3-serien.. Og 3-serien er ikke nesten ikke stor nok så fort du trenger å ha med noe annet enn et par voksne.

Må si jeg er svært fornøyd med vår Peugeot 806. Det er en 7-seter, men alle setene er løse. Vi har nå kun ett baksete. Da har vi to store bur bakerst, god plass til alt mulig rot på ene siden baki og ett baksete til en eventuell passasjer. Skulle vi ønske å sette inn flere seter så er det gjort på minutter. Plass er det hvertfall nok av.

I sommer var vi faktisk 2 hunder, 2 voksne, masse bagasje + gummibåt, motor, krabbeteiner og diverse annet rask i bilen. Gikk helt fint det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...