Gå til innhold
Hundesonen.no

Tilbyr turer!

Ane

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg ikke kjøper meg hund før til neste sommer forhåpentligvis^ Derfor kan jeg kanskje passe hunder^ Jeg kan ikke ha hundene her over lengre tid, kanskje over en helg eller noe innimellom. Jeg tilbyr først og fremst bare turer. Jeg er 20år i begynnelsen av oktober.

Kriterier:

- Du må bo i Bergensområdet. Jeg bor på Sotra. Har ikke bil, så må ta buss for å hente hunden.

- Hunden må være grei med andre hunder, og mennesker

- Veldig pluss om noen med labrador retriever vil luftes! Siden dette er rasen jeg tenker på^

Hva den vil få:

- Tur, fysisk mosjon

- Gjerne litt hjernetrim, kanskje du har ønsker?

Mine erfaringer:

- Pappa driver oppdrett av korthår vorsteh. Har fem hunder. Har bodd med hund i hus i 11år. Onkel har en border terrier tispevalp.

- Har gått hundekjørerlinje på skole i Alta. Passa på 70 alaska huskies.

- Jeg trener hunder med positive metoder.

Send meg en PM om dette kan være noe for deg, så ser vi hva som passer for begge :lol:

2ylqr2f.jpg

Meg og Ani, gamlemor på 11år.

33axoye.jpg

Meg og Vitani, 1 1/2år

2btuvd.jpg

Meg og Tay, alaska husky i Alta.

Skrevet

Jeg skal noen uker til Bergen nå. Trenger muligens litt pass til en mallehannhund, hvis du vil prøve deg på det :( Da holder jeg til på Sotra :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...