Gå til innhold
Hundesonen.no

Boris har fått ett merkelig sår/vorte


Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Huff da. :) Har dyrlegen undersøkt om det kan være furunkulose?

Nei, tror ikke det har vært tenkt på engang. Han har nå en klump foran på foten, to små på siden/baksiden og en tydelig klump i "løsskinnet" på foten. Når jeg og pappa så på det sammen isted løftet jeg han opp med bakdelen og da kjente jeg tydelig en ganske stor klump i nederste delen av bakre låret :)

Imorgen ringer jeg Stend (vetrinæren) for å høre om de har fått svar på biopsien. Ser på kvitteringen at det er sendt inn biopsi, men vet ikke hvor lang tid dette tar osv.

Stakkars lille gutten min, han har tydelig vondt når han støter ani foten når han løper, hopper nedover trapper og kommer ani el likn,

Skrevet

Usj, det hørtes ikke godt ut. Håper du får svar på biopsien fort. Kan uansett hende det er lurt å ta prøver av disse andre kulene før man gjør noe mere. For vet man skikkelig hva det er vil det oftere være lettere å behandle.

Håper han blir frisk fort hvertfall!

Skrevet

Go bedring til Boris!

Ser ut som Trym har fått en sånn en på halsen, den er litt rød uten hår på og stikker litt ut fra huden (ikke så stor som det ser ut som Boris har) Jeg har klipt vekk all pelsen rundt så det ikke skal irritere også gir jeg han et par dager for å se om det blir bedre.

Skrevet

Takk for det Bulldogfrøkna. :icon_cry:

Nå sitter jeg her da, venter på prøveresultatene. Vetrinæren skulle ringe meg opp igjen når hun hadde telefontid.. Det er Tortur å vente på noe slikt som dette!...

Skrevet

Takk for det Bulldogfrøkna. :console:

Nå sitter jeg her da, venter på prøveresultatene. Vetrinæren skulle ringe meg opp igjen når hun hadde telefontid.. Det er Tortur å vente på noe slikt som dette!...

:icon_cry: Håper det er noe helt ufarlig som feiler Boris, og at det går lett å fikse.

Skrevet

Fikk dyrlegen tid til telefontid?

Måtte jo ringe de opp igjen og fikk fatt på vetrinæren idet hun var påvei ut dørene.. :icon_cry:

Svulsten var godartet... :console: heeeldigvis!

Skrevet

Måtte jo ringe de opp igjen og fikk fatt på vetrinæren idet hun var påvei ut dørene.. :icon_cry:

Svulsten var godartet... :console: heeeldigvis!

Så flott!

Men hadde de noen forklaring på at det nå dukker opp flere?

Det høres jo unektelig litt skummelt ut da.

Skrevet

Måtte jo ringe de opp igjen og fikk fatt på vetrinæren idet hun var påvei ut dørene.. :icon_cry:

Svulsten var godartet... :console: heeeldigvis!

Hurra for godartet svulst! :console: Da sier vi at sjansen er stor for at de andre også er det, og så krysser vi fingrene for at dette ordner seg! :console:

Skrevet

Så flott!

Men hadde de noen forklaring på at det nå dukker opp flere?

Det høres jo unektelig litt skummelt ut da.

Hun sa bare at siden de hadde skjært i den største av dem, så var dette grunn til at viruset spredte seg.

Hurra for godartet :console:

:console:

Hurra for godartet svulst! :ahappy: Da sier vi at sjansen er stor for at de andre også er det, og så krysser vi fingrene for at dette ordner seg! :icon_cry:

Yep! :console: Satser på det. :console: Men om Borisen ikke får humøret tilbake innen en ukes tid tusler jeg til vetrinær igjen...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...