Gå til innhold
Hundesonen.no

PC anbefalinger...

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trur jeg bare går for ny PC jeg... Så jeg trenger noen anbefalinger. Jeg har vært meget fornøyd med min Acer Aspire 5920 fram til torsdag sånn ca klokka 10.30. :lol:

Jeg bruker PCen min til å surfe på nettet med, webdesign, se på film og noe spilling. Samt redigere bilder med. Gjerne blåtann, men det er ikke det viktigste. Webcam ikke viktig overhode. Men den bør ha minst 3 USB porter. Minst 500 GB harddisk. Og noe voldsomt mer kunnskap om hva som er inni en PC, har jeg ikke. Jeg veit bare hva jeg bruker og trenger av lagringsplass. Må kunne brenne DVD plater, og ha trådløs internett, men det tar jeg som en selvfølge nå egentlig.

Prisklassen tenkte jeg ca 6000 +/-. Jeg drasser den så mye rundt over alt, at jeg vil ikke føle meg komfortabel med en dyr PC, selv om jeg garantert får en mye bedre PC om jeg legger på det dobbelte. Så da vil jeg heller bytte PC oftere og ha en billigere en. Og jeg vil ha PC, ikke Mac (men de er uansett dyrere regner jeg med).

Jeg har tittet litt på noen av Acer maskinene som jeg har funnet her. Og liker bl.a. denne. Er det et dårlig valg?

Skrevet

Jeg trur jeg bare går for ny PC jeg... Så jeg trenger noen anbefalinger. Jeg har vært meget fornøyd med min Acer Aspire 5920 fram til torsdag sånn ca klokka 10.30. :(

Jeg bruker PCen min til å surfe på nettet med, webdesign, se på film og noe spilling. Samt redigere bilder med. Gjerne blåtann, men det er ikke det viktigste. Webcam ikke viktig overhode. Men den bør ha minst 3 USB porter. Minst 500 GB harddisk. Og noe voldsomt mer kunnskap om hva som er inni en PC, har jeg ikke. Jeg veit bare hva jeg bruker og trenger av lagringsplass. Må kunne brenne DVD plater, og ha trådløs internett, men det tar jeg som en selvfølge nå egentlig.

Prisklassen tenkte jeg ca 6000 +/-. Jeg drasser den så mye rundt over alt, at jeg vil ikke føle meg komfortabel med en dyr PC, selv om jeg garantert får en mye bedre PC om jeg legger på det dobbelte. Så da vil jeg heller bytte PC oftere og ha en billigere en. Og jeg vil ha PC, ikke Mac (men de er uansett dyrere regner jeg med).

Jeg har tittet litt på noen av Acer maskinene som jeg har funnet her. Og liker bl.a. denne. Er det et dårlig valg?

skal finne noen jeg har anbefalt til andre på området og prisnivået, bare middag først! :lol:

Skrevet

Nå skal jeg være veldig vanskelig å dum... :(

Prisen på vanlige PC'er står helt i stil med det du får, konkurransen er så hard at det eneste som teller er hva du vil ha, så får du det til riktig pris...

Hvilken størrelse på skjermen? Tipper du har hatt 15,6" før, å synes vel det er en grei størrelse.?

Kan ikke gå noe ned om du driver design og gaming.. Kan ikke gå noe opp før det blir en slepbar i stede for bærbar...

Min personlige oppfatning er at man får mer bang4thebuck med Asus, mer prosessorkraft, mer skjermkort, mer minne, mer harddisk...

Våre to siste Bærbare har vært Asus, begge lever å har hatt særdeles hard bruk... Skole hver dag, millitæret, ferieturer, hunder som har tatt sats fra tastaturet x antall ganger sølt div drikke på tastaturene osvosv... Normal bruk med andre ord. :lol:

Foreksempel en budsjettsprekk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586016

Acer er på min andreplass, er ikke dårlige de heller...

Bare hold deg unna HP så er du ganske safe i 6000kr segmentet...

Skrevet

Trur det var den skjermstørrelsen jeg har på den andre ja, og vil ikke ha en slepbar nei. :lol:

Skal titte litt på den Asusen! Takker. :(

Skrevet

Støtter opp anbefalingen til Tore her.

Jeg har også en Asus. Er fornøyd med ytelse, holdbarhet og stabilitet.

En annen ting er at skjermen faktisk er brukbar. Bedre enn Acer sine. Det er et ganske viktig punkt for meg i hvertfall

Styr unna Compaq også... dårlige erfaringer der

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp ny pc, og da spurte jeg i butkken hva de anbefalte(sto da mellom 3 stykker i samme prisklasse, hp, asus, og acer) og de sa at det var absolutte mest feil på acer maskinenene, med hp på 2 plass. Derfor ble det en asus xd72d(5000,- på tilbud) på meg. Super fornøyd foreløpig!

Skrevet

Jeg er svært fornøyd med min 11,6" asus eee pc. Den har litt svak prosessor sier de om kan om dette, men det går greit til mitt bruk. Kjøpte den i slutten av mai. Tastene er supre, batteriet godt, skjermen skarp og den er akkurat passe stor for meg. :lol:

Jeg er klar over at du ikke ønsker minipc, men tenkte jeg skulle komme med erfaring fra asus :(

Skrevet

Acer har mest feil fordi det selges mest av de...?

HP knekker i hengsler, brenner opp harddisker, knekker i bunnplata, mister wi-fi osv...

Asus er kanskje ikke så pene som Acer og andre, de fokuserer mer på bra hardware...

Når jeg kjøpte den eldste Asusen vi har i huset så leverte de alle Bærbare med Bæreveske, ekstern mus og 2års full garanti...

Den nyeste kostet endel, å ble også levert med en kul Asus Ryggsekk for Laptop og Ekstern mus...

Ser de har sluttet å levere slike pakker på pcer til under 10.000kr nå, litt synd...

MEN det er fortsatt 24mnd full garanti på alle bærbare, også miniPC'r, dette også er en stor trygghet, veldig kjekt!

Siden andre merker griner i sjegget over at vi i Norge har hele 12mnd lovpålagt + 4-5års reklamsjonsrett..

Så går Asus andre veien å sier på en måte, "vi har såpass tro på vårt produkt at vi dobler å gi deg 24mnd"

*skulle blitt selger jeg vøtt :lol: *

Skrevet

Bare du ikke blir sur OM den streiker.! :lol:

Du har vertfall et godt utgangspunkt som "statistisk sett" skal gi deg en god pc i mange år... :blink:

Men alt kan skje, den kan jo dø på seg etter 1mnd også, men da har du fortsatt 23mnd med garanti igjen...

Skrevet

Da kommer jeg kjørende og dunker deg i hodet med den tenk. :blink: Aner ikke om det dekkes på garantien da, men det finner jeg ut.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...