Gå til innhold
Hundesonen.no

PC anbefalinger...


Nirm

Recommended Posts

Jeg trur jeg bare går for ny PC jeg... Så jeg trenger noen anbefalinger. Jeg har vært meget fornøyd med min Acer Aspire 5920 fram til torsdag sånn ca klokka 10.30. :lol:

Jeg bruker PCen min til å surfe på nettet med, webdesign, se på film og noe spilling. Samt redigere bilder med. Gjerne blåtann, men det er ikke det viktigste. Webcam ikke viktig overhode. Men den bør ha minst 3 USB porter. Minst 500 GB harddisk. Og noe voldsomt mer kunnskap om hva som er inni en PC, har jeg ikke. Jeg veit bare hva jeg bruker og trenger av lagringsplass. Må kunne brenne DVD plater, og ha trådløs internett, men det tar jeg som en selvfølge nå egentlig.

Prisklassen tenkte jeg ca 6000 +/-. Jeg drasser den så mye rundt over alt, at jeg vil ikke føle meg komfortabel med en dyr PC, selv om jeg garantert får en mye bedre PC om jeg legger på det dobbelte. Så da vil jeg heller bytte PC oftere og ha en billigere en. Og jeg vil ha PC, ikke Mac (men de er uansett dyrere regner jeg med).

Jeg har tittet litt på noen av Acer maskinene som jeg har funnet her. Og liker bl.a. denne. Er det et dårlig valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg bare går for ny PC jeg... Så jeg trenger noen anbefalinger. Jeg har vært meget fornøyd med min Acer Aspire 5920 fram til torsdag sånn ca klokka 10.30. :(

Jeg bruker PCen min til å surfe på nettet med, webdesign, se på film og noe spilling. Samt redigere bilder med. Gjerne blåtann, men det er ikke det viktigste. Webcam ikke viktig overhode. Men den bør ha minst 3 USB porter. Minst 500 GB harddisk. Og noe voldsomt mer kunnskap om hva som er inni en PC, har jeg ikke. Jeg veit bare hva jeg bruker og trenger av lagringsplass. Må kunne brenne DVD plater, og ha trådløs internett, men det tar jeg som en selvfølge nå egentlig.

Prisklassen tenkte jeg ca 6000 +/-. Jeg drasser den så mye rundt over alt, at jeg vil ikke føle meg komfortabel med en dyr PC, selv om jeg garantert får en mye bedre PC om jeg legger på det dobbelte. Så da vil jeg heller bytte PC oftere og ha en billigere en. Og jeg vil ha PC, ikke Mac (men de er uansett dyrere regner jeg med).

Jeg har tittet litt på noen av Acer maskinene som jeg har funnet her. Og liker bl.a. denne. Er det et dårlig valg?

skal finne noen jeg har anbefalt til andre på området og prisnivået, bare middag først! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være veldig vanskelig å dum... :(

Prisen på vanlige PC'er står helt i stil med det du får, konkurransen er så hard at det eneste som teller er hva du vil ha, så får du det til riktig pris...

Hvilken størrelse på skjermen? Tipper du har hatt 15,6" før, å synes vel det er en grei størrelse.?

Kan ikke gå noe ned om du driver design og gaming.. Kan ikke gå noe opp før det blir en slepbar i stede for bærbar...

Min personlige oppfatning er at man får mer bang4thebuck med Asus, mer prosessorkraft, mer skjermkort, mer minne, mer harddisk...

Våre to siste Bærbare har vært Asus, begge lever å har hatt særdeles hard bruk... Skole hver dag, millitæret, ferieturer, hunder som har tatt sats fra tastaturet x antall ganger sølt div drikke på tastaturene osvosv... Normal bruk med andre ord. :lol:

Foreksempel en budsjettsprekk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586016

Acer er på min andreplass, er ikke dårlige de heller...

Bare hold deg unna HP så er du ganske safe i 6000kr segmentet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp anbefalingen til Tore her.

Jeg har også en Asus. Er fornøyd med ytelse, holdbarhet og stabilitet.

En annen ting er at skjermen faktisk er brukbar. Bedre enn Acer sine. Det er et ganske viktig punkt for meg i hvertfall

Styr unna Compaq også... dårlige erfaringer der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nettopp ny pc, og da spurte jeg i butkken hva de anbefalte(sto da mellom 3 stykker i samme prisklasse, hp, asus, og acer) og de sa at det var absolutte mest feil på acer maskinenene, med hp på 2 plass. Derfor ble det en asus xd72d(5000,- på tilbud) på meg. Super fornøyd foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fornøyd med min 11,6" asus eee pc. Den har litt svak prosessor sier de om kan om dette, men det går greit til mitt bruk. Kjøpte den i slutten av mai. Tastene er supre, batteriet godt, skjermen skarp og den er akkurat passe stor for meg. :lol:

Jeg er klar over at du ikke ønsker minipc, men tenkte jeg skulle komme med erfaring fra asus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acer har mest feil fordi det selges mest av de...?

HP knekker i hengsler, brenner opp harddisker, knekker i bunnplata, mister wi-fi osv...

Asus er kanskje ikke så pene som Acer og andre, de fokuserer mer på bra hardware...

Når jeg kjøpte den eldste Asusen vi har i huset så leverte de alle Bærbare med Bæreveske, ekstern mus og 2års full garanti...

Den nyeste kostet endel, å ble også levert med en kul Asus Ryggsekk for Laptop og Ekstern mus...

Ser de har sluttet å levere slike pakker på pcer til under 10.000kr nå, litt synd...

MEN det er fortsatt 24mnd full garanti på alle bærbare, også miniPC'r, dette også er en stor trygghet, veldig kjekt!

Siden andre merker griner i sjegget over at vi i Norge har hele 12mnd lovpålagt + 4-5års reklamsjonsrett..

Så går Asus andre veien å sier på en måte, "vi har såpass tro på vårt produkt at vi dobler å gi deg 24mnd"

*skulle blitt selger jeg vøtt :lol: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du ikke blir sur OM den streiker.! :lol:

Du har vertfall et godt utgangspunkt som "statistisk sett" skal gi deg en god pc i mange år... :blink:

Men alt kan skje, den kan jo dø på seg etter 1mnd også, men da har du fortsatt 23mnd med garanti igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...