Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk Bjerke


Monica123

Recommended Posts

Var som overskriften sier på Nkk på bjerke i dag for og titte litt...For min del syntes jeg utstillingen blei altfor stor og jeg hadde rotet meg fullstendig bort der faktisk :wub:

Var en del hunderaser som jeg syntes var kjempe fine og gjerne ville vite litt mer om..Spurte man en eier om rasen dems eller spurte om man kunne hilse på hunden blei man veldig lite imøtekommende og en del sure svar :wub:

Er dette vanlig og er det slik hunde eiere generelt er egentlig?

Må jo innrømme at jeg blei en smule skuffet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Var som overskriften sier på Nkk på bjerke i dag for og titte litt...For min del syntes jeg utstillingen blei altfor stor og jeg hadde rotet meg fullstendig bort der faktisk :wub:

Var en del hunderaser som jeg syntes var kjempe fine og gjerne ville vite litt mer om..Spurte man en eier om rasen dems eller spurte om man kunne hilse på hunden blei man veldig lite imøtekommende og en del sure svar :wub:

Er dette vanlig og er det slik hunde eiere generelt er egentlig?

Må jo innrømme at jeg blei en smule skuffet :lol:

Kan bare svare for meg selv her :wub: På utstilling og konkurranser er jeg fryktelig nervøs og stresset, og veldig lite mottakelig for tilsnakk av noe slag. Spesielt før jeg skal i ringen. Jeg har gjerne sovet lite på forhånd også :wub: Etterpå er det nok lettere å komme i prat med meg og å få hilse på hunden min :D Tror kanskje det er litt lettere å komme i prat med folk på mindre utstillinger også. På de store skal man gjerne ha med seg mye, feks se på venners hunder som er inne i ringen, shoppe ++ Kanskje har man lang reisevei til og fra utstilling, og stresser med å komme seg raskest mulig fra stedet. For meg skjer det iallfall mye i hodet på en utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stiller jeg lite ut for tiden, men jeg er omtrent ikke snakkende til om jeg skal inn å prestere i andre sporter. Både pga mye nerver, og at jeg har fokus på oppgaven min og hunden min da. Og da er det ikke tid på å fortelle om rasen til en fremmed person jeg ønsker mest å gjøre. Husk at du sjeldent er den eneste som spør, særlig om det er litt sjeldne raser man har. Det er hyggelig at folk viser interesse, men når mange kommer før man skal i ringen, så blir det litt stress.

Så ta kontakt med folk når de er ferdige med bedømmelsen, uansett om det er utstilling eller andre sporter det gjelder. Da er mange av de mye mer enklere å få i samtale, og lettere å få hilse på hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme å snakke med meg neste gang, jeg er hverken stressa eller nervøs på forhånd og er veldig tilsnakkendes selv om det er rett før jeg skal i ringen. :wub:

Synes det er veldig synd at folk reagerer med å bli sure og avvisende når noen er nysgjerrig på rasen, det gir ikke akkurat et godt førsteinntrykk av miljøet, men det er vel bare sånn nerver virker inn på noen. Det kan kanskje være lurt å vente til rasen er ferdigbedømt før du tar kontakt neste gang. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippeklipp.... er det slik hunde eiere generelt er egentlig?............klippeklipp

Du mente vel ikke dette helt bokstavelig - synes du det f.eks. virker sånn når du "prater med" alle hundeeiere her inne på Hundesonen da? :wub:

Men du valgte vel litt feil tidspunkt kanskje? De du spurte var nok opptatt med utstillingen og var "stressa" og hadde masse tanker i hodet. Ikke dvel for lenge ved det. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Du får komme å snakke med meg neste gang, jeg er hverken stressa eller nervøs på forhånd og er veldig tilsnakkendes selv om det er rett før jeg skal i ringen. :wub:

Synes det er veldig synd at folk reagerer med å bli sure og avvisende når noen er nysgjerrig på rasen, det gir ikke akkurat et godt førsteinntrykk av miljøet, men det er vel bare sånn nerver virker inn på noen. Det kan kanskje være lurt å vente til rasen er ferdigbedømt før du tar kontakt neste gang. :wub:

ah, er så koselig å lese! :wub: mamma har vært på noen få utstillinger for å hilse etter at vi selv sluttet å stille ut, og det er så mange av de damene som direkte overser henne - selvom hun av erfaring venter til de er ferdig med sitt. enkelte hundeeiere er bra sære. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får snakke for meg selv.. jeg pratet med bl.a. to oppdrettere i løpet av helgen, av rasen "min". Og de var kjempekoselige, og fikk også litt kontakt med noen eiere.

Igår da jeg pratet rundt kl halv 9, så måtte jeg fortelle oppdretter at jeg måtte komme til ringen min. Skikkelig koselig! Ikke at jeg måtte gå, men at han tok seg så god tid :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man automastisk MÅ prate med alle som oppsøker oss pga vi er på hundeutstilling?

Jeg må herlt ærlig si at jeg føler faktisk ikke for å være det jeg.

Når jeg er på en konkurranse så er jeg faktisk opptatt med meg og mine. Jeg har betalt for å være der og jeg er for å konkurrere.

Tror nok jeg gir rimelig korte svar til folk jeg også uten å være spydig. Men seriøst så får jeg ikke med meg at mine venner er på plassen en gang før jeg er ferdig i ringen, hvorfor skal jeg da "bry" meg om fremmede og slå av en lengre prat med de?

Jeg kan gjerne treffe folk på utstilling som jeg har avtale med, men de blir gjerne informert om hvordan jeg er før og rett etter jeg holder på med noe. Og det får de nesten bare håndtere, evt heller komme på besøk hjemme hos meg når jeg ikke er på en konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er noe krav, men det er selvfølgelig hyggelig. Men man trenger da ikke akkurat å gå frem å snakke med en person som man ser er litt opptatt, eller har hodet litt i gamet.

Noen blir nervøse, andre ikke.. noen alt innimellom. Sånn er det bare. Evt. kan man ta raskt kontakt, og hilse og så fortsette kontakten via mail eller telefon.

Hadde jeg vært oppdretter f.eks. så hadde jeg syntes det var mye lettere å identifisere meg med en person ved å få en mail hvor det sto "Takk for sist, jeg er hun du møtte rett før utstilling på morgenen, jeg bare lurte..." enn "Hei, jeg er en 20år gammel jente som har lurt litt på denne rasen...."

Meeeen, man trenger jo ikke å stå å prate i det uendelig. Er ikke en oppdretter et heeelt vanlig menneske? Altså noen er faktisk ikke så himla pratsomme.. og det er jo ikke noe krav til å være oppdretter at man skal like å prate i det uendelige!

Men å faktisk kunne si hei, la personen hilse på hunden(e) og be om evt. kontaktinformasjon, webside el.lig. burde vel forsåvidt være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utstilling for å stille hund. For å promotere min egen hund (alt. hunder), banke de andre konkurrentene og se at "barna" gjør det bra. Jeg er ikke på utstilling nødvendigvis for å skravle med folk jeg allerede er kompis med, snakker med på telfon, mail, MSN, facebook, SMS..

MEN jeg er der for HUNDENE mine, og samtidig representere jeg rasen til hunden min, Og av den grunn bør man i alle fall være høflig og så hyggelig man kan mot nye og folk som er interessert i rasen "min". Selvsagt kommer det stunder på dagen man absolutt ikke har verken lyst eller tid å snakke med folk. Men det finnes mange måter å si det på, da.

Men nei - timeslange samtaler har man jo såklart ikke tid til.. Men å gå runt på en utstilling med en liten beardisvalp, eller (som nå) en 3 mndr boston terrier, så er det ikke grenser for hvor mange man må snakke med. Så av og til mååå man faktisk bare late som om man ikke ser den 12 personen på 4 meters gange som vil hilse, løfte og kosemose med liten valp.. Dessverre... :wub:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, handler det mye om timing.

Jeg vil ha mine fem minutter for meg selv før jeg skal inn i ringen så hunden har kontakt med meg (og ikke en fremmed godtedame som på eget initiativ fôret dyret mitt med sine frolicer), jeg kan sjekke at jeg har riktig startnummer, sjekke om jeg må børste noe (for eksempel rette opp noe som en fremmed mann bustet til da han bare skulle klappe på søte hunden uten å spørre om lov), og jeg kan komme meg inn i ringen når jeg skal.

Mitt dårlig skjulte poeng er at det er også uhøflige folk som tar kontakt, som ikke spør før de tar seg til rette, og da synker velvilligheten litt. Om jeg har hunden oppå et trimmebord og forsøker å få henne til å stå i ro så jeg kan finpusse fanene og halen - så er ikke det for at det skal være lettere for fremmede å stappe godbiter inn i den andre enden. :wub:

Jeg kan "avvise" folk med egen rase også, jeg, om jeg trenger tiden min. Jeg har betalt over 300 kroner for å stille dyret, og vil gjerne få gjøre mitt beste.

Jeg synes også det er interessant å se hvordan nye dommere dømmer, og ønsker derfor ofte å se flest mulig av rasen bli bedømt, særlig klasseplassering. Så når dommer er i ferd med å avgjøre hvem som skal bli plassert i BTK - ikke velg da til å ta kontakt.

Men finn meg på rett tidspunkt, så svarer jeg gjerne og skravler høl i hue :wub:

Jeg forsøker alltid å være høflig, men jeg er enig i at ikke alle oppfører seg like bra.

Men det vil du nok finne uansett hva slags arrangement du drar på - dra på kretsmesterskap i friidrett og se om alle er like interessert i å forklare forskjellen på tresteg og lengdehopp :wub: Mennesker er forskjellige, og i en konkurransesituasjon kan en få fram det verste i folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skravler gjerne med folk som kommer for å høre om rasen, men jeg synes det er litt dumt om de kommer like før jeg skal i ringen med egen hund (det er jo litt pelsstell som skal gjøres før man entrer ringen). Jeg vil også ha med meg bedømmelsen i rasen - det er jo derfor jeg er der: for å vise fram og merittere min egen hund, OG se på de andre hundene. Jeg skriver også resultater slik at de kan formidles så fort som mulig etter utstillingen, og jeg må nødvendigvis da følge med i ringen og ikke stå og skravle med fremmede mennesker som sikkert også kan vente til rasen er ferdig bedømt.

Nei, jeg er ikke så nervøs før jeg skal i ringen (det kribler mest litt i magen bare), men jeg er konsentrert om det jeg skal gjøre i ringen og er nok ikke så veldig glad for å bli forstyrra rett før vi skal inn nei. Etterpå er det i grunnen bare å putte en 5-øring på meg, så skravler jeg villig vekk, jeg :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi er nå rare også da, vi hundeeiere - og spesielt vi som er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i hund.... :wub:

Vi bitcher om at folk ikke gjør skikkelig research før de skaffer seg hund, vi bitcher om at folk skaffer hund på impuls og vi er i det hele tatt ganske ufine når folk bare kjøper hund uten å tenke seg om. Når så vi blir utsatt for folk som faktisk GIDDER å gjøre en jobb på forhånd, dvs. sjekke ut raser, forsøke å treffe hunder av raser de er interessert i osv. - ja, da bitcher vi **** meg om det også. For næh - må ikke forstyrre oss på en utstilling må vite. Erre mulig!

Nei, jeg er kanskje ikke den mest sosiale på utstilling sånn rett før jeg skal i ringen - men jeg klarer i alle fall å si på en hyggelig, høflig måte til interesserte at de kan få hilse, klappe og klemme så mye de vil når jeg er ferdig i ringen om noen hendvender seg til meg rett før jeg skal inn. Er det en stund til jeg skal inn så får folk selvsagt hilse på hunden, de får spørre så mye de vil og jeg klarer fint å føre en samtale samtidig som jeg følger med på rekkefølgen i ringen så jeg kommer meg inn til rett tid.

Jeg er på utstilling for å vise hunden min, javisst - jeg vil gjerne vinne, javisst - men jeg synes også det er fint å kunne presentere rasen for folk som lurer på å skaffe seg hun og som lurer på om det er rasen for dem. For meg blir det helt feil å være avvisende til folk som faktisk gidder å ta seg bryet med å dra å se og vurdere flere raser når de skal ha seg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også litt forsjell på å si "Beklager jeg er litt opptatt nå" (selv om folk faktisk ser det som ufint) og "Ikke plukk på hunden min".

Normal folkesikk er normal folkeskikk. Det er jo også forsjell på hva som må gjøres med hunden før man skal i ringen når det kommer til både pelsstell, kontakt, varme opp og få hunden til å lande på jorden. Eller noen hunder som rett og slett ikke trenger noe før de skal i ringen og kan gjøre "som de vil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjah, jeg føler vel ikke helt at jeg har fortjent pengene jeg fikk for skrivingen denne helgen :wub: Vet du forresten hvem den hunden var som ble sendt ut med 0? Katalognummeret var vel 2085 eller noe sånt, svensk og finsk (?) utstillingschampion? *nysgjerrig :wub: )

Må gjerne komme å snakke med meg :wub: Pleier ikke bite hode av folk :lol: Snakka med en hel del i går. Orker ikke stresse og styre, ikke så nervøs når jeg skal i ringen med Kita, ho kjenner jeg jo så godt nå :D

Noterer det jeg skal samtidig som jeg snakker med folk :o Koselig om noen vil lære om rasen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå rare også da, vi hundeeiere - og spesielt vi som er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i hund.... :wub:

Vi bitcher om at folk ikke gjør skikkelig research før de skaffer seg hund, vi bitcher om at folk skaffer hund på impuls og vi er i det hele tatt ganske ufine når folk bare kjøper hund uten å tenke seg om. Når så vi blir utsatt for folk som faktisk GIDDER å gjøre en jobb på forhånd, dvs. sjekke ut raser, forsøke å treffe hunder av raser de er interessert i osv. - ja, da bitcher vi **** meg om det også. For næh - må ikke forstyrre oss på en utstilling må vite. Erre mulig!

Hehe. Jeg tenkte faktisk det samme. Hvor mange her er det ikke som sier at folk bør dra på utstilling for å kikke på aktuelle raser og for å snakke med oppdrettere/eiere av rasene da?!

Jeg kan forstå at ikke folk alltid har tid til å snakke med alle, men synes at det er synd at trådstarter sitter igjen med et slikt inntrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også litt forsjell på å si "Beklager jeg er litt opptatt nå" (selv om folk faktisk ser det som ufint) og "Ikke plukk på hunden min".

Normal folkesikk er normal folkeskikk. Det er jo også forsjell på hva som må gjøres med hunden før man skal i ringen når det kommer til både pelsstell, kontakt, varme opp og få hunden til å lande på jorden. Eller noen hunder som rett og slett ikke trenger noe før de skal i ringen og kan gjøre "som de vil".

Amen.

Hehe. Jeg tenkte faktisk det samme. Hvor mange her er det ikke som sier at folk bør dra på utstilling for å kikke på aktuelle raser og for å snakke med oppdrettere/eiere av rasene da?!

Vi er også mange som oppfordrer folk til å ta kontakt med raseklubbene, for å finne ut om det finnes lokalavdelinger de kan besøke - fordi folk på søndagstur eller tirsdagstreff gjerne har bedre tid og mindre stress enn på utstilling, fordi en kan få se et mer variert mangfold av rasen på slike treff, få se hvor skitne de blir av en god tur i skogen, også videre.

Dra gjerne på utstilling for å titte på hunder og se hva slags raser som finnes - men om du vil bli bedre kjent med en rase, er min anbefaling raseklubb og rasetreff. Nettopp fordi utstilling ikke er den beste arena og en ikke får sett hvordan hundene er å ha i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå rare også da, vi hundeeiere - og spesielt vi som er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i hund.... :wub:

Vi bitcher om at folk ikke gjør skikkelig research før de skaffer seg hund, vi bitcher om at folk skaffer hund på impuls og vi er i det hele tatt ganske ufine når folk bare kjøper hund uten å tenke seg om. Når så vi blir utsatt for folk som faktisk GIDDER å gjøre en jobb på forhånd, dvs. sjekke ut raser, forsøke å treffe hunder av raser de er interessert i osv. - ja, da bitcher vi **** meg om det også. For næh - må ikke forstyrre oss på en utstilling må vite. Erre mulig!

:wub:

Man dør faktisk ikke av å være høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man dør ikke av å være høflig.

Høflighet for meg er også å ikke forstyrre noen som tydeligvis er opptatt. Det er å ta hensyn til at andre kan ha annet å gjøre enn å underholde en selv.

Rart det der, at høflighet stort sett ser ut til å være en enveisgreie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man dør ikke av å være høflig.

Høflighet for meg er også å ikke forstyrre noen som tydeligvis er opptatt. Det er å ta hensyn til at andre kan ha annet å gjøre enn å underholde en selv.

Rart det der, at høflighet stort sett ser ut til å være en enveisgreie..

Nei for all del, det var ikke det jeg mente. Men kommer det en bort og sier "så fin hun, har tenkt litt på rasen selv blablabla", så er det jammen meg ikke noe hyggelig å bli avspist med et surt blikk. Jeg sier ikke at man skal være imøtekommende mot alle, men man kan avise på en hyggelig måte, og det er vel det som er poenget mitt og andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå rare også da, vi hundeeiere - og spesielt vi som er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i hund.... :lol:

Vi bitcher om at folk ikke gjør skikkelig research før de skaffer seg hund, vi bitcher om at folk skaffer hund på impuls og vi er i det hele tatt ganske ufine når folk bare kjøper hund uten å tenke seg om. Når så vi blir utsatt for folk som faktisk GIDDER å gjøre en jobb på forhånd, dvs. sjekke ut raser, forsøke å treffe hunder av raser de er interessert i osv. - ja, da bitcher vi **** meg om det også. For næh - må ikke forstyrre oss på en utstilling må vite. Erre mulig!

Nei, jeg er kanskje ikke den mest sosiale på utstilling sånn rett før jeg skal i ringen - men jeg klarer i alle fall å si på en hyggelig, høflig måte til interesserte at de kan få hilse, klappe og klemme så mye de vil når jeg er ferdig i ringen om noen hendvender seg til meg rett før jeg skal inn. Er det en stund til jeg skal inn så får folk selvsagt hilse på hunden, de får spørre så mye de vil og jeg klarer fint å føre en samtale samtidig som jeg følger med på rekkefølgen i ringen så jeg kommer meg inn til rett tid.

Jeg er på utstilling for å vise hunden min, javisst - jeg vil gjerne vinne, javisst - men jeg synes også det er fint å kunne presentere rasen for folk som lurer på å skaffe seg hun og som lurer på om det er rasen for dem. For meg blir det helt feil å være avvisende til folk som faktisk gidder å ta seg bryet med å dra å se og vurdere flere raser når de skal ha seg hund.

Signeres :(

Jeg synes for øvrig det stort sett bare er koselig når folk kommer og skal plukke. Siste utstillingen vi var på var det både trangt, varmt og fullt av folk, og jeg er ganske frynsete i nervene før jeg skal i ringen. Likevel var det liksom ikke det at folk skulle fortelle meg hvor pen gutt jeg hadde, som plaget meg akkurat :( Selv om vi stod som sild i tønne rundt ringen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også mange som oppfordrer folk til å ta kontakt med raseklubbene, for å finne ut om det finnes lokalavdelinger de kan besøke - fordi folk på søndagstur eller tirsdagstreff gjerne har bedre tid og mindre stress enn på utstilling, fordi en kan få se et mer variert mangfold av rasen på slike treff, få se hvor skitne de blir av en god tur i skogen, også videre.

Dra gjerne på utstilling for å titte på hunder og se hva slags raser som finnes - men om du vil bli bedre kjent med en rase, er min anbefaling raseklubb og rasetreff. Nettopp fordi utstilling ikke er den beste arena og en ikke får sett hvordan hundene er å ha i hverdagen.

Nettopp :(

At man ikke stiller opp på "101 spørsmål om rasen sin" rett før man skal i ringen, er vel ikke synonymt med at man avviser de på en uhøffelig måte vel? :(

Gjentar meg selv: Nettopp :(

Men nå er det slik da, at har man konkurransenerver så har man det, og da er det ikke alltid like lett å huske at man skal være høflig og imøtekommende.

Konkurransenervene er ikke noe man kan kontrollere. Om man kunne det, ville jeg veldig, veldig gjerne slått de av! Jeg tror, men er jammen ikke sikker, at jeg er høflig på tross av at jeg i grunn er utilregnelig pga nerver. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis det er gjennomtenkt og du kan argumentere godt for det, så kan det jo være greit. Men du skulle vært ganske erfaren med hund og hatt bruk og konkrete planer å vise til hvis jeg skulle vurdert det som oppdretter.
    • Er det negativt å spørre en oppdretter om en kan kjøpe to valper fra samme kull? Virker jeg useriøs da sånn at oppdrtteren ikke velger meg i det hele tatt? Og ja vet om littermate syndrom.
    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...