Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Drammen?


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Dette var gøy :P

Kanskje litt mer trening neste gang? Tihi.. selv var jeg i lite treningshumør egentlig.

Men jeg koste meg masse :D

Det var nå koselig men jeg har litt mer skepsis til å dra tilbake, Amiga har fått en hjørnetann i ryggen og er livredd seler og alt som heter bånd etc jeg hadde med igår. Tok meg 20 minutter og 4 grillpølser å prøve å få på henne selen, og nå istad oppdaget jeg et sår i ryggen på henne :P

Jeg har lite til overs for eieren av den hunden, ikke hørte jeg et unnskyld engang. Og hunden fikk et tak i armen min også. Men ellers var det en flott tur... :D

Var hyggelige å møte sonen folket, ikke like hyggelig å møte den goldenen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå koselig men jeg har litt mer skepsis til å dra tilbake, Amiga har fått en hjørnetann i ryggen og er livredd seler og alt som heter bånd etc jeg hadde med igår. Tok meg 20 minutter og 4 grillpølser å prøve å få på henne selen, og nå istad oppdaget jeg et sår i ryggen på henne :P

Jeg har lite til overs for eieren av den hunden, ikke hørte jeg et unnskyld engang. Og hunden fikk et tak i armen min også. Men ellers var det en flott tur... :D

Var hyggelige å møte sonen folket, ikke like hyggelig å møte den goldenen... :P

Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor Amiga skal ha blitt så redd etter den epiosoden, for litt etterpå så var hun jo like blid som alltid og lekte jo fint med de andre hundene... Så syns jo det virker litt rart :D

Og sånn til eieren av goldenen sitt forsvar så er jo dette noe som kan skje de fleste. De sto jo tross alt å trente da du og hu andre plutselig lot hundene leke like ved. Er ikke så lett å forhindre hunden i å løpe bort da. Tror ikke akkurat hu løp bort med hensikt om å lage bråk liksom... Og eieren er tross alt bare 11 år! Da moren hennes kom løpende så løste det seg jo med en gang. Er alltid to sider av en sak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koste oss masse i går selv om Ebba bråket noe forferdelig innimellom :(

Siden jeg er så ny i gamet må vi nok få noen til og lære oss litt trening eller gå på noen diverse kurs :P

Ebba løste mer opp når hun fikk være løs sammen med de andre hundene og det virket som hun følte hun hadde mer kontroll,men helt klart at snuppa mi trenger masse masse mer sosialisering ihvertfall :D

Håper alle overlevde små bjeffingen til vesla i går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå koselig men jeg har litt mer skepsis til å dra tilbake, Amiga har fått en hjørnetann i ryggen og er livredd seler og alt som heter bånd etc jeg hadde med igår. Tok meg 20 minutter og 4 grillpølser å prøve å få på henne selen, og nå istad oppdaget jeg et sår i ryggen på henne :P

Jeg har lite til overs for eieren av den hunden, ikke hørte jeg et unnskyld engang. Og hunden fikk et tak i armen min også. Men ellers var det en flott tur... :P

Var hyggelige å møte sonen folket, ikke like hyggelig å møte den goldenen... :D

Det hørtes ikke bra ut :D Jeg fikk jo ikke sett dette, og vet ikke helt hva som skjedde.

Men jeg håper Amiga ihvertfall aksepterer seler igjen og kommer over det hele.

Ellers var det jo koselig syntes jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor Amiga skal ha blitt så redd etter den epiosoden, for litt etterpå så var hun jo like blid som alltid og lekte jo fint med de andre hundene... Så syns jo det virker litt rart :P

Og sånn til eieren av goldenen sitt forsvar så er jo dette noe som kan skje de fleste. De sto jo tross alt å trente da du og hu andre plutselig lot hundene leke like ved. Er ikke så lett å forhindre hunden i å løpe bort da. Tror ikke akkurat hu løp bort med hensikt om å lage bråk liksom... Og eieren er tross alt bare 11 år! Da moren hennes kom løpende så løste det seg jo med en gang. Er alltid to sider av en sak :D

Og til mitt eget forsvar lot vi ikke våre leke, vi var på vei langt unna for å la de få leke. Vi gikk rolig bortover, og når den kom løs så stoppet vi og lot den snuse før den tok et realt jafs i Amiga.

Goldenen stod på plass når vi gikk forbi, og vi var jo gode 50-100meter unna, og jeg trodde første den bare skulle hilse ja, så kjeftet hu på 11 åringen på den når hu kom løpende og den angrep Amiga.

Helt greit det er to sider, men når hun morra etterpå står og sier den har gjort slikt før, pokker har du ikke langline på den da...

Bikkja har satt tenna i en valp som gjorde ingenting for å provosere, og jeg synes ikke en voksen hund skal angripe en valp, det er første gang jeg har opplevd. I tillegg var det jeg som løste opp hundene, hun jenta klemte amiga mer fast under goldenen og jeg fikk et real smekk i håndleddet idet jeg tok tak og lempet av den goldenen fordi jentungen gjorde det verre, helt klart det er vanskelig for en liten unge å ta av en sånn hund. Så jeg klager ikke på hva hun gjorde, men når du står der etterpå og sier den har gjort slikt før og ikke engang sier unnskyld for at hunden din angrep en valp så blir jeg irritert.

Men det vel kanskje bare jeg som synes voksne hunder ikke skal angripe valper.. :D

Amiga virket veldig ok etterpå, men hun ble helt bjeffete og redd for de andre hun ikke hadde møtt, og i dyrebutikken turde hun ikke hilse på andre hunder. Hun er redd for selen etc. Såpass skjønner jeg at hun forbinder den med hva som skjedde, og at hun har et sår i ryggen.

Jeg synes bare det er helt rart at en voksen hund skal angripe en valp uten at den provoserer, Amiga stod stille og var dempende og den satte tenna i henne.

Men gjort er gjort, jeg synes bare de skulle heller hatt langline etc på den hvis de vet den har gjort slikt før. Det var min off-topic utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til mitt eget forsvar lot vi ikke våre leke, vi var på vei langt unna for å la de få leke. Vi gikk rolig bortover, og når den kom løs så stoppet vi og lot den snuse før den tok et realt jafs i Amiga.

Goldenen stod på plass når vi gikk forbi, og vi var jo gode 50-100meter unna, og jeg trodde første den bare skulle hilse ja, så kjeftet hu på 11 åringen på den når hu kom løpende og den angrep Amiga.

Helt greit det er to sider, men når hun morra etterpå står og sier den har gjort slikt før, pokker har du ikke langline på den da...

Bikkja har satt tenna i en valp som gjorde ingenting for å provosere, og jeg synes ikke en voksen hund skal angripe en valp, det er første gang jeg har opplevd. I tillegg var det jeg som løste opp hundene, hun jenta klemte amiga mer fast under goldenen og jeg fikk et real smekk i håndleddet idet jeg tok tak og lempet av den goldenen fordi jentungen gjorde det verre, helt klart det er vanskelig for en liten unge å ta av en sånn hund. Så jeg klager ikke på hva hun gjorde, men når du står der etterpå og sier den har gjort slikt før og ikke engang sier unnskyld for at hunden din angrep en valp så blir jeg irritert.

Men det vel kanskje bare jeg som synes voksne hunder ikke skal angripe valper.. :frantics:

Amiga virket veldig ok etterpå, men hun ble helt bjeffete og redd for de andre hun ikke hadde møtt, og i dyrebutikken turde hun ikke hilse på andre hunder. Hun er redd for selen etc. Såpass skjønner jeg at hun forbinder den med hva som skjedde, og at hun har et sår i ryggen.

Jeg synes bare det er helt rart at en voksen hund skal angripe en valp uten at den provoserer, Amiga stod stille og var dempende og den satte tenna i henne.

Men gjort er gjort, jeg synes bare de skulle heller hatt langline etc på den hvis de vet den har gjort slikt før. Det var min off-topic utblåsning.

Men altså, kjære vene! Du har jo ikke gjort annet enn å forsvare deg selv jo... Har jo ikke hørt om annet siden du kom hjem og i mine øyne virket det ikke sååå alvorlig. Skjønner at det er en kjip opplevelse, men det kan skje de fleste og det har skjedd de fleste!

Og dere var da aldeles ikke så langt unna som 50-100 m...! Heller 10 -20 m, jeg var der! :icon_clapping: Jeg bare syns at hele greia virker ulogisk. Sorry, men det er sånn jeg ser på det. Og jeg syns det er rart at du har sjekket bikkja flere ganger og fant først et sår i dag. Da tviler jeg sterkt på at det kan ha vært så voldsomme greier, for da ville det blitt oppdaga tidligere. Sorry altså...

Og hvis hun har blitt redd for selen så kan du jo like godt skylde på meg da, siden det var jeg som tok den på henne! :frantics:

Og den kommentaren her:

Men det vel kanskje bare jeg som synes voksne hunder ikke skal angripe valper.. :frantics: - sånt kan du bare spare deg for altså.... :frantics:

Jeg prøver ikke å være slem her, men jeg føler at du går ganske hardt ut mot noen som ikke engang kan forsvare seg. Om det hadde vært noen på hundesonen sin hund som hadde flydd på Amiga, hadde du virkelig vært så ufin i kommentarene etterpå? Det tviler jeg sterkt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...