Gå til innhold
Hundesonen.no

Huskatt til fjøskatt


Rottisembla

Recommended Posts

Ja nå har det seg sånn at den ene katten til foreldrene mine endte sine dager i en fallulykke ned i en tom silo. Dette var en hannkatt som kom/ble satt av på gården vår for ca et år siden som en ung kattepus.

Han passet umidelbart inn og var aldri redd verken hund eller andre dyr, han fikk bli og ble kastrert. Han var med på alt men bodde i fjøset.

Saken er den nå at foreldrene mine gjerne vil ha en ny rød hannkatt, jeg har tatt på meg jobben med å finne en. MEN spørsmålet mitt er:

Kan en kattunge bli omgjort til en fjøskatt? :)

Det er jo en del farer, og siden alle våre andre katter har verdt egenavlet utenom denne som bare kom og passet inn. Vil jo ikke at lillepus skal løpe inn under kyrne og bli smadret eller noe lignende...

Og bare for å ha sagt det så er de klar over at denne katten ikke vil bli akkuratt som den andre. Eller som min far sa: " Vi vil aldri få en sånn katt igjen."

Og en ting til hvor tidlig kan hannkatter kastreres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er ganske tilpassningsdyktige så vil tro det går bra. Faren med det er jo at den blir sky om den ikke blir sosialisert med mennesker noe særlig i ung alder.

Forresten er det stadig vekk kattunger hos SJR(Sandnes Jæren Rideklubb, rett ved stallen der Salka står nå :) Om du vet hvor det er ), eller var ihvertfall før i tiden. Dyrebeskyttelsen har også ganske garantert katter tilgjengelige for omplassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialisert blir det i øst og vest opp og ned,har aldri slitt med sky fjøskatter nei :P Foreldrene mine er mer kattemennesker enn hundemennesker kan en si :) .

Har sett en del aktuelle på Finn men kommer og til å sjekke med DB.

Vurderer om en ungkatt kanskje er bedre enn en kattunge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...