Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny sele, hvor skal kobbelet festes?


Recommended Posts

Kjøpte denne selen i dag, men da jeg prøvde den på hunden, viser det seg at ringen for å feste kobbelet til er under buken på hunden? Den delen med ringen på er det nemlig festet et lærstykke som jeg antar skal være på brystet/magen for å gjøre det mer komfortabelt om hunden drar, eller tar jeg feil? Hvis ikke, er det ikke veldig upraktisk å feste kobbelet under buken?

Legger ved bilder av for og baksiden.post-6387-1281049022,0386_thumb.jpgpost-6387-1281049040,2237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser mistenkelig ut som en sporsele, og de har ofte feste under. Det er til å gå spor med, så lina ikke skal komme i veien.

Du får dra å enten bytte den, eller spare den (og evt. gå spor senere) og kjøpe deg en ny "vanlig" sele. Hva skal du bruke den til? Trekkingen og sånn, eller bare vanlig turgåing? Hva slags hund har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har sporsele fra før, denne selen kjøpte jeg kun til vanlig turgåing. Viste seg at jeg hadde snudd den opp-ned faktisk, så da blir festet på ryggen likevel. Jeg så på bildet på prislappen, og der var det bilde av en hund med festet på ryggen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har sporsele fra før, denne selen kjøpte jeg kun til vanlig turgåing. Viste seg at jeg hadde snudd den opp-ned faktisk, så da blir festet på ryggen likevel. Jeg så på bildet på prislappen, og der var det bilde av en hund med festet på ryggen :wub:

Jaja, rart at det er polstring på ryggen, og ikke på brystet der presset ligger. Men det er vel bare sånn de har laget den.

Så lenge du kan bruke den er det jo bra :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser litt snodig ut, men den skal vel være sånn. Nå når jeg snudde den rett vei, blir den akkurat som typiske valpeseler, eneste forskjellen er den der polstringen. Prøvde den nå nettopp på morgenturen, og den er ihvertfall en grei tursele likevel, så det ble heldigvis ikke bomkjøp :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja, det ser litt snodig ut, men den skal vel være sånn. Nå når jeg snudde den rett vei, blir den akkurat som typiske valpeseler, eneste forskjellen er den der polstringen. Prøvde den nå nettopp på morgenturen, og den er ihvertfall en grei tursele likevel, så det ble heldigvis ikke bomkjøp :wub:

Det der er feilproduksjon og du bør ta den tilbake til butikken - polstringen skal ikke være på ryggen, den skal være under - ringen er festet feil under produksjon av selen.

Butikken bør sende den tilbake.

Om selen kommer fra den produsenten jeg tror den kommer fra så er det helt vanlig med feilproduksjon, de leverer også halsbånd, og jeg kjøpte ett bånd jeg måtte bruke på vranga fordi festeringen var satt helt feil - alle halsbåndene butikken hadde var sånn, men det var helt klart feil.

Samme med selen din - den er helt klart feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet den får jeg ikke, siden den er kjøpt på salg. Dersom hun har selen på med polstringen og ringen opp, blir den mer ergonomisk riktig i forhold til kroppen, den andre veien blir den litt kort under magen, og litt lang på ryggen, så dersom det er feilvare, tror jeg heller det er polstringen som er sydd på feil side, ikke ringen.

Men igjen, så er polstringen for kort til at den kunne være festet på den andre delen, og hunden på prislappen hadde også polstringen på ryggen, så kanskje den bare skal være sånn? :D Rart er det uansett, polstringen fungerer bare som pynt nå, mens den hadde vært funksjonell om den var under buken.

Selen er fra ferplast forresten. Aner ikke hvor flinke de er til å produsere hundeutstyr, jeg trodde helt til nå at de bare produserte gnagerbur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet den får jeg ikke, siden den er kjøpt på salg. Dersom hun har selen på med polstringen og ringen opp, blir den mer ergonomisk riktig i forhold til kroppen, den andre veien blir den litt kort under magen, og litt lang på ryggen, så dersom det er feilvare, tror jeg heller det er polstringen som er sydd på feil side, ikke ringen.

Men igjen, så er polstringen for kort til at den kunne være festet på den andre delen, og hunden på prislappen hadde også polstringen på ryggen, så kanskje den bare skal være sånn? :D Rart er det uansett, polstringen fungerer bare som pynt nå, mens den hadde vært funksjonell om den var under buken.

Selen er fra ferplast forresten. Aner ikke hvor flinke de er til å produsere hundeutstyr, jeg trodde helt til nå at de bare produserte gnagerbur.

Hvis den er feilprodusert får du selvfølgelig byttet den. Det går jo på reklamasjon.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg marsjert tilbake til butikken og krevd en ordentlig sele. Ihvertfall spurt henne hvordan hun mener at den skal sitte.

Har du sett Ezy-dog selene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sett de selene, jeg skal ta en titt nå :D

Jeg skal høre med dyrebutikken om hva de mener om saken, men kan ikke det bli litt vanskelig med tanke på at hunden på lappen også hadde feilprodusert sele i såfall? Selen var inni en slags papphylse da jeg kjøpte den, så jeg fikk ikke sett skikkelig på selve selen. Jeg burde jo sett på den lappen før jeg kjøpte den, men la ikke merke til den før jeg hadde åpnet pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sett de selene, jeg skal ta en titt nå :D

Jeg skal høre med dyrebutikken om hva de mener om saken, men kan ikke det bli litt vanskelig med tanke på at hunden på lappen også hadde feilprodusert sele i såfall? Selen var inni en slags papphylse da jeg kjøpte den, så jeg fikk ikke sett skikkelig på selve selen. Jeg burde jo sett på den lappen før jeg kjøpte den, men la ikke merke til den før jeg hadde åpnet pakken.

Selv kjøper jeg aldri sele uten å prøve den på hunden. Eller isåfall si ifra når jeg kjøper at jeg må prøve den før jeg er sikker, sånn at jeg har mulighet til å levere tilbake.

Ta med hunden når du er i butikken, og be dem om å vise deg hvordan selen skal sitte og hvorfor :D

PS. Du har ikke bilde av den lappen så vi kan se, kjenner at jeg blir litt nysgjerrig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lappen på selen.

Bruker egentlig å prøve først jeg og, særlig når jeg skal kjøpe dyrt utstyr som skal sitte godt på hunden, men når en i utgangspunktet utstyrsgal hundeeier går inn i en butikk der det er salg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selen er det ihvertfall ikke, denne ser akkurat som en typisk valpesele. Fant ikke noe info om den på nettet jeg, så på siden til ferplast også, men fant ikke noe om den der.

Tenkte jeg heller kunne sende mail til ferplast og spørre om hvorfor polstringa er på ryggen. Det hadde jo vært mye mer logisk å heller bruke penger på å produsere seler med polstring enn "pynt" på ryggen? :D

Legger ved en link som viser en sele som sitter likens som det min gjør. http://www.dogsupplies.com/products/Bad-To-The-Bone-Dog-Harness.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar sele! Ikke rart den var på salg :D

Den er nok ikke feilprodusert når den er slik på bildet, så det kommer du ikke lang vei med.

oj... søkte etter selen for å finne info, fant denne isteden http://www.dogsupplies.com/products/VIP-No-Jump-Dog-Harness.html :D:D

Også står det:

Sorry but this item is currently unavailable.

We should get them back in stock shortly.

under der!! :D

En mail til ferplast er nok ikke så dumt, men noe bytte nå er vel ikke så lett å få til :D Jaja, du kan jo se om det går an å ha den på andre veien og bruke den som sporsele :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så farlig for meg om jeg ikke får byttet den egentlig, den funker jo helt fint på tur, og om jeg hadde klippet av den skinnlappen hadde den blitt som en annen sele. Den andre veien blir sela litt kort på brystet og lang i ryggen, og ikke noe særlig behagelig for Woopie å bruke. Tror jeg bare får leve med å ha en sele med unødvendig pynt på ryggen :D

Jeg er mest nysgjerring på hvorfor ferplast har valgt å produsere seler med pynt på ryggen, siden det hadde blitt billigere for dem å bare kutte det ut. I det minste hadde den fått en funksjon dersom den var festet på brystet. Så jeg har lyst å sende en mail og spørre om det ihvertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en rar sele! Ikke rart den var på salg :whistle:

Den er nok ikke feilprodusert når den er slik på bildet, så det kommer du ikke lang vei med.

oj... søkte etter selen for å finne info, fant denne isteden http://www.dogsupplies.com/products/VIP-No-Jump-Dog-Harness.html :rolleyes2: :whistle:

OT :fish::wub: Det kommer bare flere og flere produkter som skal presse hundene til å oppføre seg uten at de er trent til det... :wub:

Jeg synes den selen så merkelig ut. Klemmer den ikke bak albuene til hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...