Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommerferie


Lompelus

Recommended Posts

Nå har vi tilbrakt 3 uker på landet og gjett om Fredrik har storkoset seg! Han har vært på fjelltur, badet i isvann, gravd store hull så hele hvite dyret var svart, funnet ut at kuer ikke er skummle og at hjorten er skummel, løpt til han falt om, falt over ende av en setter uten bremser, prøvd blodspor, fått en hel masse kos, oppdaget at av og til så bare detter det godbiter rett forann nesen på han, lekt med andre hunder, kjørt bil, tog og ferje og en hel masse mer. Her er noen bilder av det:

Fredrik (landseer), Mia (irsk setter) og Kompis (gjett hvilken blanding!)

DSC_0703.jpg

DSC_0697.jpg

DSC_0670.jpg

En liten del av lekeplassen til Mia og Fredrik. Hærlig å kunne slippe dyrene ut døren uten bånd og vite at det er helt trygt!

DSC_0534.jpg

DSC_0522.jpg

Fredrik oppdaget hjorten rett ved siden av seg, begynner å bjeffe som gal, ser oss som står å ser på på trygg avstand, slutter med engang å bjeffe og kommer seg på trygg avstand bak oss :lol:

DSC_0643.jpg

Kjøligsteplassen Fredrik fant i varmen.

DSC_0603.jpg

Fjelltur:

DSC_0505.jpg

DSC_0515.jpg

Mia og sauen, deler gjerne brødbitene :blink:

DSC_0772.jpg

DSC_0762.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder :lol: Digger det siste av Mia og sauen ;)

Ja, mia og sauen har et fint forhold. For et år siden holdt hun på å drepe de nyfødte lammene, og i år vasker og steller hun med dyrene.

Åh, hundeparadis! Nansen hilser og sier at han er svært misunnelig :blink:

Tror nok Nansen hadde elsket seg her oppe, spessielt siden Mia begynner å lukte veeeeldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fredrik! Veldig lenge siden jeg har hils på han nå! Da var han god og myk med masse pels! :blink: Sifra om du er interissert og og treffe meg og milla igjen til lek : )

Ja valpepelsen hans var eksepsjonellt god! JA, du stoppet å komme på treffene, må gjerne møtes igjen, Fredrik liker damen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...