Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag til guttevalp?

mokken

Recommended Posts

Skrevet

Cash :lol:

Jeg har bestemt at om jeg skal ha en til hund, så skal den hete det. De bikkjene jeg har blir nemlig så himla dyre, så da kan den ha et navn som står i stil :blink:

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Haha... Men vi har både Storm og Frost hunder i Bergen allerede :lol:

Blizzard, ville nok blitt forkortet til Blizz og det ble plutselig litt jentete...

Keep en coming! :blink:

Ikke mer feminint en Bris hvertfall ;) Buzz?

Edit: Catch? Catch me if you can ;)

Skrevet

Cash ;)

Jeg har bestemt at om jeg skal ha en til hund, så skal den hete det. De bikkjene jeg har blir nemlig så himla dyre, så da kan den ha et navn som står i stil :blink:

Veldig tøft navn, men opptatt dessverre.

Jeg synes Bris var fint jeg. ;)

Jeg har spesielt sansen for navnene Gobo, Wembi, Moki, Vips, Bober og Sprocket - fineste fragle og hundenavn. :lol:

Tøft! Skal vurderes ;)

Ikke mer feminint en Bris hvertfall :P Buzz?

Edit: Catch? Catch me if you can ;)

:P

Buzz og Catch vurderes!

Skrevet

Guttenavn er vanskelige!

Hva??? guttenavn er da MYE lettere å komme opp med enn et vettu navn på tispe! (men det er jo min mening :blink: )

Låner gjerne bort noen fra min liste: Heike :lol: , Grim, Rama, Tengel, Alv, Frost, Diesel, Ailo, Ares, Kenai, Milo, Peik, Storm, Timian, Brage, Jahas, Tristan, Viljar, Ulvar, Tamlin...

Kanskje noen av disse faller i smak...? ;)

Guest Belgerpia
Skrevet

Men atte du - Merethe og Viggo klinger godt sammen også det :blink:

Skrevet

Hva??? guttenavn er da MYE lettere å komme opp med enn et vettu navn på tispe! (men det er jo min mening :blink: )

Låner gjerne bort noen fra min liste: Heike :lol: , Grim, Rama, Tengel, Alv, Frost, Diesel, Ailo, Ares, Kenai, Milo, Peik, Storm, Timian, Brage, Jahas, Tristan, Viljar, Ulvar, Tamlin...

Kanskje noen av disse faller i smak...? ;)

Mange fine, men jeg kjenner jo hunder med halvparten av disse navnene ;)

Men atte du - Merethe og Viggo klinger godt sammen også det ;)

Jepp, Viggo han kryper oppover på listen ;)

Skrevet

Hva er gøy med det da? :blink::lol:

*Knis* ;)

Det er forsatt litt pinlig å bruke Merethenavnet høyt på offentlig steder, selv om jeg har vent meg til det så trenger jeg ikke å like det særlig godt.

Jeg ble veldig glad den dagen jeg møtte en grå elghund som het Erik, endelig var det noen som hadde et styggere navn på bikkjen sin enn meg... ;)

Guest Belgerpia
Skrevet

Pfst. En valpekjøper av meg har to jentebasselusker som er bedre kjent som Esther og Gudrun. Slå den liksom :blink:

Tja.... kan jeg vel - da jeg hadde min første hund så trente jeg hver uke med ei som hadde en Basset ved navn Bodil

Skrevet

*Knis* :D

Det er forsatt litt pinlig å bruke Merethenavnet høyt på offentlig steder, selv om jeg har vent meg til det så trenger jeg ikke å like det særlig godt.

Jeg ble veldig glad den dagen jeg møtte en grå elghund som het Erik, endelig var det noen som hadde et styggere navn på bikkjen sin enn meg... :lol:

Åh, jeg syns det er kjempemorsomt jeg, når folk lurer på om det er kjærsten, ungene eller bikkja jeg snakker om. Det var f.eks festlig at "alle" snakket om stakkars Tommy som alltid måtte være hjemme når jeg var ute på byen, det var utrolig morsomt at folk syns jeg var stygg med kjærsten min når jeg sa jeg hadde kastrert Tommy, eller at folk lurer på hvem jeg snakker om når jeg sier at jeg leiter etter en jeg kan parre Nora med.. Tvangsekteskap, liksom.. *ler* Jeg tror ikke jeg kommer til å kalle noen av mine hunder noe annet enn menneskenavn jeg (og de eneste jeg har hatt som har hatt vanlige hundenavn, har ikke fått navnene sine av meg).

Meeeen, hver sin humor, kanskje? hehe :D

Skrevet

Pfst. En valpekjøper av meg har to jentebasselusker som er bedre kjent som Esther og Gudrun. Slå den liksom :lol:

Tja.... kan jeg vel - da jeg hadde min første hund så trente jeg hver uke med ei som hadde en Basset ved navn Bodil

*Flir*

Jeg vet om en beagle som heter Johnny og en gordon setter som heter Rolf :D

*Ikke litt aktuelt en gang....* :D

Skrevet

*Knis* :D

Jeg ble veldig glad den dagen jeg møtte en grå elghund som het Erik, endelig var det noen som hadde et styggere navn på bikkjen sin enn meg... :lol:

Jeg har enda ikke hatt problem med å gaule på X'en, om andre misforstår eller synes det er snålt - så er det deres biggie... :D Dog har Even og Hans blitt forvekslet av og til av andre. Den ene er bikkja, den andre er samboeren :D

Hva blir stamtavlenavnet på valpen? Jeg synes det er kjekt med navn som kan kobles til det som står på papiret, finne inspirasjon derfra.

Skrevet

Jeg har enda ikke hatt problem med å gaule på X'en, om andre misforstår eller synes det er snålt - så er det deres biggie... :D Dog har Even og Hans blitt forvekslet av og til av andre. Den ene er bikkja, den andre er samboeren :D

Hva blir stamtavlenavnet på valpen? Jeg synes det er kjekt med navn som kan kobles til det som står på papiret, finne inspirasjon derfra.

Ja den kjenner jeg til, jeg svarer nå enten folk roper på Merethe eller Monica :D

Valpen blir på fint hetende DeepEyes Small Chance Of Success II, klarte ikke å forkorte det på noe vis men andre er gjerne mer kreativ enn meg :lol:

Skrevet

Ja den kjenner jeg til, jeg svarer nå enten folk roper på Merethe eller Monica :D

Valpen blir på fint hetende DeepEyes Small Chance Of Success II, klarte ikke å forkorte det på noe vis men andre er gjerne mer kreativ enn meg :lol:

Jeg reagerer når noen sier eller skriver Emma, jeg... :D

Men kanskje du kan kalle dyret Mokken? Det ville jo vært enkelt og tilgjengelig :D

Sjanse, Suksess (hvor en eventuelt uttaler s'en på slutten for at det skal være lettere å uttale), Katastrofe, Krise, Severin ("Uflaks", sa Severin Suveren), Fiasko, Flopp, Bankers, Skup...

Tenke mer, jeg, gøy å finne navn :D

Skrevet

Deppe

Small - Smile - Smilie

Chance - Sjanse

Success - Succo

Guest Belgerpia
Skrevet

Vel, jeg er støtt forvirret når Line snakker om Merethe osv. *ler* - men hun har fiiiint navn har hun...

Men altså er det noe å lure på da? Viggo sier jeg jo - er jo i aller høyeste grad relatert til navnet bikkja har på stamtavlen *sukk* :D

Merethet og Viggo - går kanongodt sammen...

Skrevet

Er det da jeg skal nevne at denne damens første basenji het -nettopp- Bodil?? Helt sant!

Try again...

Sorry OT *Flire*

Hva med Småen (etter Small?)

Skrevet

Takk for engasjementet folkens, ikke noe å si på det :lol:

Satser på at når vi møter valpen så er det noe som bare føles riktig.

Noen flere til vurdering:

Solo

Sting

Harly

Pax

Audi?

Peik?

Skrevet

Vel, jeg er støtt forvirret når Line snakker om Merethe osv. *ler* - men hun har fiiiint navn har hun...

Men altså er det noe å lure på da? Viggo sier jeg jo - er jo i aller høyeste grad relatert til navnet bikkja har på stamtavlen *sukk* :lol:

Merethet og Viggo - går kanongodt sammen...

:D

Ja jeg registrerte Viggo, såvidt... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...