Gå til innhold
Hundesonen.no

Fersk whippeteier sier hei!


Nyan

Recommended Posts

Heisann godtfolk!

Jeg meldte meg inn på forumet her straks etter jeg fant ut at jeg og karen min skulle ha valp, men nå som jeg liksom har fått henne er det på tide med en liten presentasjon. Hun er ikke leveringsklar før om litt under to uker (men vi har vært "kullverter" siden de ble født, så de er hos mamma'n min), men iveren er i hundre..og alt signert. Dere vet jo hvordan det er! :lol:

Nemi kommer fra Kennel Farytail, og det fulle navnet hennes er Farytails Endurance In Faith. Mamma'n er Farytails Th'Fragrance o'Euphoria og pappa'n er Catskills Ballroom Blitz. Begge to veldig flotte og snille hunder med gode linjer bak seg. Hun er en veldig sprudlende og glad liten whippetfrøken, som viser lite hensyn når søsknene vil slappe av, og som heller vil leke til batteriet er helt flatt. Her i huset sier vi bare: "Hun sover ikke... Hun bare lader opp..." Når hun blir større kommer vi nok til å prøve oss både på litt LC og utstilling. Whippeten er jo så nydelig, og veldig flink til mye forskjellig. Gleder meg veldig til å se henne vokse opp og bli ordentlig "dame". :lol:

Legger ved noen bilder av lille pøbel. Det oppstillte bildet er tatt samme dag som hun var seks uker gammel.

WhipsGjengen3_web.jpg

Nemi på toppen, Nora til høyre og Nicko i bunnen. Nora og Nicko leter etter gode hjem fremdeles.

NemiUte4_web.jpg

Nemi ligger i mammas jordbærbed.

NemiUte1_web.jpg

"Men.. Jeg har da ikke gjort noe galt...?"

NemiOppstillt_web.jpg

Nemi, seks uker. Fin og fawn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig valp! :) Lykke til med valpetiden, vi har hatt en veldig herlig valpetid hittil med vår Courtborne-valp :lol:

Velkommen hit!

Og gud så søte øyne de har!

Takk skal dere ha! Jeg har heldigvis mye fri fra jobben fremover, så jeg får vært masse sammen med den lille. Valpen din er nydelig Blida! Whippet er definitivt en vakker hund som det er utrolig lett å bli glad i. I fremtiden tror jeg nok det kanskje kan bli i alle fall en til, men ikke før Nemi har blitt stor tror jeg. :lol:

Øynene deres begynner sakte men sikkert å forandre farge nå. De er fortsatt ganske blå, men mye mørkere enn de var for et par uker siden. Og alle de detaljene a gitt! Det er jo en fotoentusiast sin drøm. :) Tenk så mye pøbelskap vi kunne sluppet unna om vi hadde hatt slike blå øyne.. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig whippet :)

Og jeg regner med jeg ser dere fremover siden jeg kjenner både oppdretter og "kullverts-familien" veldig godt :lol: Faktisk tenkte jeg snike meg en tur dit om noen uker for da blir det vel mer å se på der, hihi.

Takk takk! Er helt på tuppa her! :lol: Ja, det er ikke lenge til Tara venter valpene sine nå gitt. Hun går rundt og vagger stakkars.. En uke og kanskje et par dager til det begynner å skje ting. Vi gleder oss veldig alle sammen! Spennende og lovende kombinasjon. Ditt og Evys kull ble jo kjempeflott det også! Stas at dere fikk noen brune blandt dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rocket! "Whippetsyken" virker som om den har lett for å smitte over på andre, men de er jo herlige hunder og trofaste følgesvenner. :lol:

Så sant så sant, den bet seg fast for et par år siden her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...