Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du lært hunden gi labb.?


Tore

Har du lært hunden gi labb.?  

33 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      16
    • Nei
      17
    • Hunden lærte seg selv
      0


Recommended Posts

Ja det har jeg.. :)

men bruker ikke den kommandoen lengre da, det var liksom når han var veldig liten det var gøy..(også får jeg servert labber i trynet rett som det er når vi sitter i sofaen, oppmerksomhetssyk :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke meg som lærte henne det... var søsknene mine, som fiksa den biffen... mamma passer toya når jeg jobber, og jeg sa fra første dag at denne hunden skal ikke lære å gi labb, siden hun kommer til å bli en såpass stor hund, og jeg vil ikke ha den tiggelabben på bordet når vi spiser middag eller ved noen annen samenheng.... trur du at de respekterte de reglene jeg hadde satt for hunden min? eller det var jo egentlig meg og samboeren min som satte reglen da...

så nå har jeg en 35 kg tung hund som sitter å gir labb for den minste ting...

irriterenes altså...

inen ting jeg kan gjøre for å få henne t å slutte med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke meg som lærte henne det... var søsknene mine, som fiksa den biffen... mamma passer toya når jeg jobber, og jeg sa fra første dag at denne hunden skal ikke lære å gi labb, siden hun kommer til å bli en såpass stor hund, og jeg vil ikke ha den tiggelabben på bordet når vi spiser middag eller ved noen annen samenheng.... trur du at de respekterte de reglene jeg hadde satt for hunden min? eller det var jo egentlig meg og samboeren min som satte reglen da...

så nå har jeg en 35 kg tung hund som sitter å gir labb for den minste ting...

irriterenes altså...

inen ting jeg kan gjøre for å få henne t å slutte med det?

Joda, jeg hadde villet oversett henne når hun gjer det, og heller rost henne når foten var kommet ned på gulvet igjen. Men da må du samtidig gi beskjed til de andre at hun ikke skal gjere det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg hadde villet oversett henne når hun gjer det, og heller rost henne når foten var kommet ned på gulvet igjen. Men da må du samtidig gi beskjed til de andre at hun ikke skal gjere det mer.

ok...

vi som bor med henne har ikke noe problem med å ikke be henne om labben... men det blir jo ett problem når de andre i familien ikke vil ta våre meninger til etterrettning vettu...

mamma kan jo si at hu ikke skal gjøre det, men hu kan jo ikke holde styr på at ikke ungene ber toya om labben uansett... de lærer jo sin egen hund det... noe jeg mener er dumt , i og med at de skal stille henne... hvor dumt vil ikke det se ut, hvis man skal f eks sitte pent eller stå eller hvordan de nå gjør det på collie utstilling, at nikita starter å komme viftenes med labben bedene etter godbit... da får man nok en kraftig trekk, hvis jeg har skjønt det rett?

burderer faktisk å la toya være aleine hjemme mens jeg er på jobb jeg.. så slipper jeg vertfall å uroe meg for at hu blir bedt om ting jeg ikke vil ha henne t å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det har jeg ikke... ser for meg skrekk scenarioet i utstillingsringen der jeg prøver å få hunden til å vise seg på beste mulige måte, og hunden setter seg ned å vifter med labben :)[/quote']

samme grunn jeg har, lærer ikke mine hunder gi labb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke' date=' og ikke skal jeg lære de det heller.... Tenk så gøy når du har fått på deg finstasen og skal en plass så kommer hunden med en skitten labb...[/quote']

Akkurat!! Det er det jeg sier.. Aldri om mine bikkjer skal lære det. Folk tar det nesten for gitt når de skal gi henne noe at hun kan gi labb, og blir frustrerte når hun bare sitter der og ser dumt på dem, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en av de dumme tingene jeg lurer på... :)

Kommenter gjerne...

Nope. Jeg har ikke lært Odin å gi labb,og han skal ikke lære det heller! Slik som han allerede deiser rundt med forbena sine, så trenger han ikke kunne det for å få snop.. :wink:

Pluss at jeg ikke gidder risikere at han skal vise alle sine kunster evt på utstilling, fordi han SKAL ha den godbiten han vet jeg har..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...