Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen 2010

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Skrevet

Vi er hjemme etter dagens debut som junior ;)

Kom hjem med 1JK - 1JKK - HP

:banana: Strengt tatt veldig fornøyd med vår debut i de "voksnes" verden :banana:;)

34907_412350227351_581597351_5079068_8195228_n.jpg

Hun er jo fryktelig nedrøytet men HP fikk vi :)

Skrevet

Gratulerer :banana: Finfin debut det ^^

husker du resultat på de andre i rasen?

BIR ble Sitolas Amaicing frace of mojjo

BIM ble japanos sitola daimond of mojjo

:banana:

Skrevet

4bhk. Teit dommer i grunn, fikk ikke stille dem på bord engang.

Dere hadde hun svenske? I ring 9?? :banana:

Syns nå hun var veldig trivelig jeg, hehe. Men rart de ikke bruker de små basenjiene på bord.

Skrevet

Linux fikk Cert og ble BIR, fikk sitt Norske utstillingschampionat, OG ble 4BIG (noe som er STORT for en kooiker. De sendes vanligvis rett ut) *fornøyd med dagen*

vyl7yu.jpg

Skrevet

Linux fikk Cert og ble BIR, fikk sitt Norske utstillingschampionat, OG ble 4BIG (noe som er STORT for en kooiker. De sendes vanligvis rett ut) *fornøyd med dagen*

vyl7yu.jpg

Gratulerer så mye! Det var moro, fine gutten sin :rolleyes2:

Skal du stille på Bjerke også?

Skrevet

*klippe godbilde*

Åå tror jeg så Linux! :rolleyes2: Skjønne hunden :aww:

Og det er ikke bare meg som syntes de ligner litt på Tinka, for venninnen min kommenterte bare at der var det også en stor phalene :aww:

Skrevet

Åå tror jeg så Linux! :rolleyes2: Skjønne hunden :aww:

Og det er ikke bare meg som syntes de ligner litt på Tinka, for venninnen min kommenterte bare at der var det også en stor phalene :aww:

Det var ikke dere som kommenterte når jeg passerte dere at det var en kooiker? To jenter som sto sammen? Tror jeg var på vei ut på luftetur... :D

Vittoria: Skal ikke på Bjerke nei, så der får dere forsvare æren;) Skal på den der hundedommerforeningsutstillingen isteden...

Skrevet

Vittoria: Skal ikke på Bjerke nei, så der får dere forsvare æren;) Skal på den der hundedommerforeningsutstillingen isteden...

Det skal vi gjøre :rolleyes2:

Skrevet

Det var ikke dere som kommenterte når jeg passerte dere at det var en kooiker? To jenter som sto sammen? Tror jeg var på vei ut på luftetur... :aww:

Juppsi. Helt sikkert, to blondiner. Jeg hadde ihvertfall på lilla fleecegenser :rolleyes2:

Skrevet

Juppsi. Helt sikkert, to blondiner. Jeg hadde ihvertfall på lilla fleecegenser :rolleyes2:

Da tror jeg jeg la merke til dere;) Og skjønte at dere kommenterte at det var en kooiker osv, så jeg ble litt sjenert og latet som jeg ikke hørte det;) hehe

Skrevet

vyl7yu.jpg

Gratulerer så masse :rolleyes2:

Fine voven :aww:

Skrevet

Gratulerer så mye alle sammen! :aww:

Nemi ble i dag BIR og 2.BIG valp, superfornøyd med tøtten og har generelt hatt en strålende dag østpå! :aww:

Grattis :rolleyes2:

Skrevet

Gratulerer til alle fornøyde :aww:

Gratulerer så mye alle sammen! :aww:

Nemi ble i dag BIR og 2.BIG valp, superfornøyd med tøtten og har generelt hatt en strålende dag østpå! :rolleyes2:

Og en spesiell gratulasjon til dere med vakre Nemi :D Rina sender over suss til favorittniesen sin og håper de snart får en playdate igjen :D

Skrevet

Da tror jeg jeg la merke til dere;) Og skjønte at dere kommenterte at det var en kooiker osv, så jeg ble litt sjenert og latet som jeg ikke hørte det;) hehe

Da skal jeg hilse på neste gang! :rolleyes2: Hihi! Det er jo litt greiere om man har med seg hunden da, man er litt lettere å kjenne igjen, syntes nå jeg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...