Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke ring Viking i Agder


Argyr

Recommended Posts

http://agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100722/LOKAL8/707229984/1004/ABONNEMENT

"Denne kjærlige familiehunden må dø takket være nok et tilfelle av misforstått snillhet fra en dyrevenn, mener Viking-sjef Roar Josephsen i Arendal."

"Dette er misforstått snillhet. Hadde hun ikke tatt med hunden hjem, ville den selv ha funnet frem til sin eier, mener Roar Josephsen."

"Jeg forstår at mange hundeeiere opplever dette som en unødvendig utgift etter at familiens kjæledyr har tatt seg en liten tur på egen hånd, sier Roar Josephsen."

Eller så kan folk passe på bikkjene sine, merke dem og ikke la dem reke gatelangs. Misforstått snillhet er det neppe og å kalle folk "såkalte" dyrevenner er direkte ufint. Det er dog tydeligvis mange av oss naive mennesker som tror at Viking faktisk har som oppgave å ta imot rekende hunder og sette dem midlertidig på et kennelanlegg - ikke i et verksted!

Jeg kjenner jeg blir umåtelig provosert og trist av hele artikkelen - og må legge til at jeg selv aldri har sett en eneste annonse fra Viking om hittehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes, nå blir jeg umåtelig provosert selv her! En ting er å si sånt om en person som har funnet en hund rekende gatelangs (er vel en selvfølge at man ikke klarer la være å plukke den med seg vel :banana: ), men å avlive den???

Vurderer på det sterkeste å ringe ned å si at jeg kan ta hunden... Man avliver ikke en hund bare fordi eieren ikke dukker opp altså, det er bare så sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om jeg er klar over at det er båndtvang, er dette en hund som ikke innebærer noen som helst fare for verken barn, vilt eller andre husdyr. .... sier Josephsen"

Jøss så kjekt å vite! Da slipper jeg ut alle hundene her også... :banana:

Hvis det er slik Viking tar hånd om hunder som kommer inn så blir jeg skeptisk, trodde de ble satt direkte på kennel jeg, ikke som løshunder rundt verkstedet, fritt til å stikke av på nytt å bli borte igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om jeg er klar over at det er båndtvang, er dette en hund som ikke innebærer noen som helst fare for verken barn, vilt eller andre husdyr. .... sier Josephsen"

Jøss så kjekt å vite! Da slipper jeg ut alle hundene her også... :banana:

Nei sant? Særlig at "terriere" er helt ufarlig for viltet er veldig kjekt å vite synes jeg. Jeg trodde de fort kunne ha en del uheldige instinkter i forhold til sånt, men det var tydeligvis feil :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om jeg er klar over at det er båndtvang, er dette en hund som ikke innebærer noen som helst fare for verken barn, vilt eller andre husdyr. .... sier Josephsen"

Jøss så kjekt å vite! Da slipper jeg ut alle hundene her også... :banana:

Hvis det er slik Viking tar hånd om hunder som kommer inn så blir jeg skeptisk, trodde de ble satt direkte på kennel jeg, ikke som løshunder rundt verkstedet, fritt til å stikke av på nytt å bli borte igjen...

Sendte en mail jeg, og får jeg ikke svar i morgen så tenker jeg at jeg tar meg en tlf til han :banana: Tåler dårlig sånn håndtering av slike saker altså...

Ja ikke sant, har man hund uten jaktinstinkter går det fint liksom... ;) Hvis alle skal bedømme slik selv, blir det ikke mange hunder i bånd ;) Da skal jeg jaggu meg slippe GD'ene mine jeg også.

Hadde vært utrolig glad hvis noen fikk tak i min hund som hadde rømt :) Første man gjør er vel stort sett å ringe politi og falken vel?

Blir spennende å høre hva de sier og om de har en gos forklaring på det med båndtvang :P Tragisk hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev en mail jeg også, det der ble jeg fryktelig provosert av!

Finner man en bortkommen hund, og lar den fortsette å løpe løs, er vel faren for at den lider en trist skjebne med f.eks en bil mye større? Sånn er det i alle fall i mitt hode..jeg tør ikke tenke tanken på Buster løpende alene langs en trafikkert vei...eller enda verre: oppleve at hunden min skader noe(n) uten at jeg var der til å forhindre det.

Ikke at jeg tror Buster ville gjort noen noe, men jeg ser absolutt ingen grunn til å "la hunden finne hjem selv". Det er bare latskap fra Viking-sjefen, og han bruker det der som unnskyldning. Hadde stakkars terriersaken på bildet hatt ordentlige eiere, så hadde de funnet ham til nå. Hvis han er til så liten fare for alt og alle, så egner han seg vel ypperlig til omplassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...