Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og fliser


Bananen

Recommended Posts

Hvordan er det med valpekropper og fliser? Vi har fliser i alle rom, og merker at det ikke er helt kurrant å gå på i lengden. Det kjipe med den biten er også at vi har varmekabler i alle rom ... noe som gjør at vi ikke kan legge tepper overalt.

Noen med erfaring med valp og fliser? Som har fått noen konsekvenser av det? Eller at det har gått fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi også... Funker helt greit, det. Har aldri merket noen "senskader" av det i alle fall.

(Om noe så blir hundene i alle fall trygge på glatte gulv - kjekt når man kommer på meget varierende gulvbelegg i forskjellige utstillingshaller)

Filleryer/tepper som legges strategisk rundt om i et flisehjem blir en etter en fjernet etterhvert som valpen har kastet opp eller bærsjet på det mange nok ganger...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om en oppdretter av springer i sør-afrika, som mente at han fikk unormalt mye HD på hundene sine, pga at de gikk på fliser. Han har importert fra bla Sverige, men det hjalp visst ikke så lenge de vokste opp hos han. Aner virkelig ikke hva jeg tror om dette, men er i utgangspunktet skeptisk til at det skal stemme.. :banana: Sånn på generelt grunnlag anbefales det vel at underlaget valpene skal gå på når de skal lære seg å gå, skal være sklisikkert. Inni mitt hode ville jeg personlig ikke hatt flisgulv for hunder, basert på at jeg synes det ser ubehagelig og glatt ut å gå på. Det er jo ikke så lett å gjøre noe med gulvet man har, men jeg ville i alle fall ikke laget et hus med fliser i alle rom. Lurer forresten på hvorfor du ikke kan ha tepper på gulvet pga varmekabler? :) Vi har også varmekabler, både under fliser og under laminat, og tepper/filleryer er da vel ikke noe problem i forhold til det? Grunnen til at vi ikke har så mange tepper, er fordi det er et ypperlig samlingssted for pels og støv, og dessuten veldig morsomt å både spise og gjerne tisse på... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten min har fliser på alle rom bortsett fra soverommene, og alle valpene som har vokst opp her har vært fri på både albuer og hofter. Det har ikke vært noen andre leddskader eller belastningsskader heller. Flisgulver er ikke nødvendigvis noe glattere enn disse laminatgulvene er (jeg har ikke glatte fliser på stue/kjøkken-gulvet), så det har ikke vært noen strekkskader fordi de har løpt og falt eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...