Gå til innhold
Hundesonen.no

Knockout


Minadachs

Recommended Posts

I går skjedde noe jeg så absolutt ikke ville skje. Jeg og Diego var hjemme alene og jeg vasket huset. Så kommer samboer hjem og sa han kunne ta han med litt ut. Så skulle jeg gå ut på terassen og gi han lille Diego, og han tok i mot. Men idét vi utvekslet han, tar han å sparker ifra seg med bakbeina og ramler på ryggen/ryggkulen rett på bakken!! Herregud som jeg fikk panikk. Diego gav fra seg ett hyl, og lå der bevistløs på bakken. Jeg hoppa over rekkverket og prøvde å analysere om han hadde brukket nakken eller ryggen. Tunga ble blå, øynene rulla og han slutta å puste. Svigermor skrek og vi fikk satt oss i bilen. Jeg blåste rolig inn i nesa hans, i håp om at han kanskje levde. Tror aldri vi har kjørt så fort til noe sted før. Men uansett, han våknet litt mer, og han var helt rolig. Slapp og helt uinteressert. Han hadde ingen refleks i øyet da han var helt borte, men nå fikk jeg refleksen tilbake i øyet. Samboeren min ringte politi og lege, han var helt rådvill. Men fikk tilslutt ett nummer av 1881. Heldigvis.

Da vi kom frem til dyreklinikken, måtte vi VENTE???!! WHY?? Fordi to andre valper skulle få vaksina si!! Bakbeina til Diego ville ikke fungere, og han var helt stiv i forbeina. Jeg tenkte at det her er slutten! Tilslutt fikk vi krangla oss inn med argumentet at "DØR HAN, ER DET SYND FOR DERE" Da vi kom inn klarte han utrolig nok å stå oppreist. Gud hvor jubelen stod i taket. Han fikk gå ned på gulvet der han tissa en liter. (Det var jo i utgangspunktet derfor han skulle ut in the first place) Og det var jo bra bare det. Så tok de røntgen av brystet og beina. De vant ingenting. Så de konkluderte med at han bare var veldig forslått, men så ble vi sendt videre til Fredrikstad dyreklinikk. Vi dro dit, og fikk samme beskjed. Lille rakkeren hadde fått en liten hjernerystelse og skulle bli medisinert med smertestillende Metacam. Etter besøket dro vi på apoteket. Så tittet svigermor helt tilfeldigvis på medisinen. Apotekteknikkeren gav oss medisin for en HEST! Altså 15 ganger sterkere dose. Han kunne faktisk dødd. Så hadde ikke svigermor vært på alerten, hadde han kanskje fått i seg en skikkelig hestekur!

Men nå har det gått ett par timer siden fallet, og han er på bedringens vei. Han spiser, leker, gnager og halen går. Eneste som jeg er litt usikker på, er at leddene på forbeina knekker sammen hele tiden. Dyrlegen sa at det kan komme av at han fikk en liten metadon dose som gjør han litt slapp i beina. Men det ser helt forferdelig ut. Noen som har opplevd slik? Det knekker kun i forbeina. I leddene.

Men men, Diego har i allefall gitt familien sin ett lite sjokk. Vi var så redde. Svigermor gråt, samboer ringte vet og jeg fikk blåse litt liv i han. Alt i alt går det bra, men aldri ALDRI skal dette skje igjen!

Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, men han har desverre mobile ledd i frembeina. Dette må gjøres noe med, for dette fikk han rett etter fallet. Det bekymrer meg litt, men de så ingenting på røntgen heller, de sa det bare er fordi han har forslått seg, men jeg vet ikke, vi får se de to nærmeste dagene!

Så håper jeg lille krøllebølla mi blir frisk :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fikk helt vondt mens jeg leste... håper alt er bra med tassen, og at han blir helt frisk igjen. :aww:

Men kjenner jeg ble provosert over behandlingen du fikk hos veterinæren! :D Sånn skal da ikke gå an??? :aww:

Men da vet du hvertall hvor du IKKE skal dra skulle noe skje en annen gang...

Nok en gang, god bedring til Diego! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...