Gå til innhold
Hundesonen.no

Koi fisk?

Novawulf

Recommended Posts

Hei, jeg ble ''forelsket'' i koifisker fra første stund jeg leste om dem etter at jeg så dem..av alle fikser.

Jeg har prøvd å lese om dem men fant ikke ut så væældig mye, eventuelt arte, kan navnat på dne jeg liker best, hvor store dem kan bli, lste at de kan bli 1 meter men var i danmark hvor dem selgte større.. om det er best å impotere fra japan hvor stor damen og renseaannleg det bør være.. sånn ting, man lærer best av andres erfarning har jeg fått høre hehe,

(glad i tancho'er^^)

tancho-sanke-lg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Koi, hadde de ute hele året i en hagedam. Den var på ca 6-700 liter. Her hadde jeg 9 koifisk.

Dess mindre de er når du kjøper de, dess billigere er de jo. Fôrer du dem riktig tar det ikke lange tiden før de er oppi 30-40 cm

Hadde ett renseanlegg til hele dammen, husker ikke merket akkurat nå men sånn som var beregnet for hagedam med fisk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En koi-dam bør ha en viss størrelse og dybde - smådammer egner seg egentlig best til gullfisk. Selv har jeg prestert å putte koi i en dam som ikke er mer enn 2-3000 liter, så her blir det nok dambyggings-prosjekt etterhvert. Er nok en hobby som fort kan ta av litt... ta en titt på koi.no, så skjønner du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...