Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU leiren neste år

Wheaten terrier

NKKU leir 2006, skal du dit?  

39 stemmer

1. 1.

• Ja, tror det
      10
    • vet ikke helt jeg
      11
    • Nei, definitivt ikke!
      5
    • Nei, er for gammel...
      13

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Jeg og viiiiiiil:D

Men er det inngjerdet der liksom? Og hvis ikke, da kan man velge om hunden skal sleppes eller ikke ja? Bare lurer...HiHi..HAR SÅÅÅÅÅÅÅ LYST!

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg og viiiiiiil:D

Men er det inngjerdet der liksom? Og hvis ikke, da kan man velge om hunden skal sleppes eller ikke ja? Bare lurer...HiHi..HAR SÅÅÅÅÅÅÅ LYST!

Det er inngjerdet, men porten er åpen, det er et område på stedet man kan slippe hunden på, du kan selvfølgelig velge selv om hunden skal slippes eller ikke.

Skrevet
Noen som vet hvor mye det koster? Hvis det er alt for dyrt får jeg nok ikke lov.

3000 pluss at det lønner seg å ha med litt ekstra til mellommåltider.

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Ok;)Takk for svar...Har veldig lyst til å være med..:) Skal se om jeg dropper rideleirern dah..:D

Men er det sånn at hundene MÅ sitte i bur? :oops: Har "litt" problemer med det vi.. :oops: :oops: :oops:

Skrevet
Ok;)Takk for svar...Har veldig lyst til å være med..:) Skal se om jeg dropper rideleirern dah..:D

Men er det sånn at hundene MÅ sitte i bur? :oops:  Har "litt"  problemer med det vi.. :oops:  :oops:  :oops:

jepp, når det ikke er treninger så skal hunden være i bur. men da er hundene ofte så slitne at de ikke gidder og bjeffe :D trur jeg hvertfall.det var sånn jeg forstod det i brosjyren fra i fjor hvertfall.. :lol:

Guest Hyper_Bærta
Skrevet
Hurra. Hvis jeg melder meg på leiren må jeg i tillegg bruke 1000-1500 kr på et bur.

Henger meg på den jeg

Skrevet
joda, men sånn er det, når det er 3-4 hunder i ett rom så kan de ikke gå løse!!! Trodde det sa seg selv...

Skjønner jo det, det gjør nok de aller fleste. Men, det er en dyr leir, og det blir ikke billigere av å måtte kjøpe et stort bur i tillegg.

Skrevet

Hvor masse koster det og når er det?

Ikke f*** om jeg gidder å betale 4000 kr for fem dager på hundeleir. Da bruker jeg heller pengene på en sydentur eller noe.

Men jeg tror ikke at jeg kan for neste sommer skal jeg til Ibiza,jeg skal til nesbyen,jeg skal være barnevakt for bikkjene til tanta mi som skal til utlandet,jeg skal kanskje på rasespasial (hvis det er til sommern) og masse andre småting. så det blir knapt med tid :lol: (og ikke minst penger!)

Skrevet

jepp, når det ikke er treninger så skal hunden være i bur. men da er hundene ofte så slitne at de ikke gidder og bjeffe :D trur jeg hvertfall.det var sånn jeg forstod det i brosjyren fra i fjor hvertfall.. :lol:

alle hundene må være vandt til å stå i bur, og de må ikke bråke. det blir ganske slitsomt for alle. og husk å ha med gummistøvler folkens.

Skrevet

Noen som blir med på en For gammel til NKKU leir?

Den er for folk som ikke er på langt nær utlært innen hund og digger smågodt og pysjamasparty... :wink:

Skrevet

Den er for folk som ikke er på langt nær utlært innen hund og digger smågodt og pysjamasparty... :wink:

Ja!! =D> :) passet meg :lol:

Skrevet

Jaa =D> Jeg er med :lol: 8)

Edit: Selv om jeg faktisk ikke er for gammel. Fant det ut først nå at det var 25årsgrense :oops:

Skrevet

Vet ikke om jeg egentlig er for gammel, selvom jeg føler meg hauggammel i forhold til mange andre her *klø seg i hodet* hvordan kunne det tolkes... men hiver meg heller på din variant trur eg :lol:

Skrevet
Noen som har tenkt seg dit neste år? Skjønte at de som var i år var ganske misfornøyde, så jeg er ikke helt sikker på om jeg har tenkt meg... Dessuten må jeg jo høre om noen andre fra sonen har tenkt seg dit?

Hva var de misfornøyde med? :-s

Vet ikke helt om jeg skal, får se om jeg får råd og sånt.. Og har ikke så lyst å dra helt alene uten noen jeg kjenner heller så =P

Skrevet

Jeg skal garantert dit til neste år!

Var veldig fornøyd med leiren i år, spesielt med Trude som instruerte i handling!

Neste år skal jeg være med på agility i stede for lydighet tror jeg...

Skrevet
IW: Hvis jeg får plass på leiren kan jeg ta med et stålbur til deg :wink: Har to stykker, ganske så store siden de er beregnet på newfoundlandshunder :wink:

Høres flott ut :lol: Ellers har jeg hørt det er noen rett i nærheten her som lager spesialtilpassede bur, jeg kan jo høre med dem om priser. Ellers får jeg fri til deg når sommeren nærmer seg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...