Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd


Anette

Recommended Posts

Border Collien min har flåtthalsbånd fra veterinær, mens valpen bruker jeg dråper på. Valpen elsker å henge i nakkeskinnet og pelsen på BC'en og slikker ofte på halsbåndet når de herjer og leker og koser. Det er jo der valpen biter og herjer mest på BC'en.

Spørsmålet er da ganske enkelt, er det farlig for en annen hund å slikke på flåtthalsbånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Flåtthalsåndene fra vetereinæren er jo som medikamenter å regne, da de kun skrives ut på resept. Og min hund reagerte kraftig på halsbåndet bare ved å ha det på, så jeg ville kanskje passet på at valpen lot være så godt det går å slikke på halsbåndet. Det er sterke saker i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Flåtthalsåndene fra vetereinæren er jo som medikamenter å regne, da de kun skrives ut på resept. Og min hund reagerte kraftig på halsbåndet bare ved å ha det på, så jeg ville kanskje passet på at valpen lot være så godt det går å slikke på halsbåndet. Det er sterke saker i dem!

Ja var jo det jeg tenkte, men hvordan få det til når favorittlekinga dems er å bite hverandre i nakken ... :)

BC'en har ikke hatt noen problemer de årene vi har brukt flåtthalsbånd da, bare hun slikket aldri på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var jo det jeg tenkte, men hvordan få det til når favorittlekinga dems er å bite hverandre i nakken ... :)

BC'en har ikke hatt noen problemer de årene vi har brukt flåtthalsbånd da, bare hun slikket aldri på det ;)

Det er ikke farlig å slikke på dem, men det er ikke sunt heller. Om hun tygger på båndet, eller det blir MYE slikking ville jeg vurdert dråper på den hunden også. Samme virkestoffet i Exspot som i halsbåndet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart ha puttet den eldste hunden også på dråper dersom dette er slik de leker. Voksne hunder blir jo anbefalt å IKKE ha på halsbånd under lek med andre pga stoffene idem, så valper er vel enda mer sårbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...