Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongstorp's Embla


tm100001

Recommended Posts

Skrevet

Ny tråd til Embla :lol:

Navn: Kongstorp’s Embla

Kallenavn: Embla

Rase: Vorstehhund korthåret

Farge: Brun

Født: 25.02.07

Far: SJCH Falkuddens Edison

Mor: Kongstorp’s Yra

Utstilling: 1. premie i kvalitet

Tenner: Mangler 2xP1 nede

HD: A

AA: A

Det beste i verden: Tennisball!

4787749325_1af4e74fdf.jpg

4788379336_1402c143fc.jpg

Vi måtte prøve oss på oppstillingsbilde.

4787741953_a079587c5b.jpg

Her stilte hun seg opp selv.

4788384290_8ca46e5b6a.jpg

Skrevet

Pene vorsteh det! Hun har skikkelig baby-face da :) Åååå det er så vanskelig å se på bilder av vorsteh uten å kunne eie en selv!

Baby-face? :blink:

Fin! Jaktpremier? :)

Takk! Hun har vært stilt på varangerprøven, men fikk 0 fordi hun ikke fant rype. Er ekstremt lite ryper her, så mamma orker ikke å stille på jaktprøve lengre :lol:

Skrevet

Baby-face? :blink:

Takk! Hun har vært stilt på varangerprøven, men fikk 0 fordi hun ikke fant rype. Er ekstremt lite ryper her, så mamma orker ikke å stille på jaktprøve lengre :lol:

Hva med å reise litt for å stille? :) Er jo gøy når du har hund til det!

Skrevet

Baby-face? :blink:

Ment 100% positivt altså. Mener på en måte prikkfritt vakkert, "perfekt" om man kan si det :lol:

Mange vorstehere har liksom pene ansikt, men litt røffe osv. Mens hun her var rett ut vakker, Chico har også litt sånn baby-face :)

Skrevet

Hva med å reise litt for å stille? :) Er jo gøy når du har hund til det!

Reise for å stille på jaktprøve? Jeg som ikke vet en pøkk om jakt, bare at hund liksom skal ta stand på rype :blink:

Ment 100% positivt altså. Mener på en måte prikkfritt vakkert, "perfekt" om man kan si det :)

Mange vorstehere har liksom pene ansikt, men litt røffe osv. Mens hun her var rett ut vakker, Chico har også litt sånn baby-face :lol:

Takk for det da :)

Skrevet

Reise for å stille på jaktprøve? Jeg som ikke vet en pøkk om jakt, bare at hund liksom skal ta stand på rype ;)

Du får heller ta det når du etter 100 turer til fjells med fugl skjønner mer av det :)

jeg skjønner mer, men sliter med å komme meg på prøve for det, tross skryt fra både den ene og andre dommeren her og der. Prøve er skummelt! Men brukes hun til jakt og skjønner mer der?

Fin hund, sånn til vorsther å være da:p ikke noen setter! Ha ha, fine muskler :=)

Skrevet

Du får heller ta det når du etter 100 turer til fjells med fugl skjønner mer av det :)

jeg skjønner mer, men sliter med å komme meg på prøve for det, tross skryt fra både den ene og andre dommeren her og der. Prøve er skummelt! Men brukes hun til jakt og skjønner mer der?

Fin hund, sånn til vorsther å være da:p ikke noen setter! Ha ha, fine muskler :=)

Hun brukes ikke til jakt lengre, siden rypa er søkk vekk. En annen vorstehhund-mann her i byen har kjøpt seg hytte i Sverige som han er i på høsten og jakter, siden det er tomt her. :P

Ehm, takk? ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...