Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamerabag/veske


mokken

Recommended Posts

Jeg har et Canon eos 1000D med standard linse 18-55 mm. Nå har jeg i tillegg kjøpt en Tamron 70-300 mm linse og kameravesken min er for liten :whistle:

Vil gjerne ha en veske/bag som har plass til både kamera og begge linsene, gjerne batterilader også.

Tips og erfaringer anyone? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med kamera og ObjektiV til fotobutikken / elkjøp eller hvor de nå har et lite utvalg der du bor, å prøv ut hva som er best å bære på å hvor stort/mye plass du trenger...

Snutebag, skulderveske, ryggsekk, bag, god å bære på osv er viktige ting du nesten bare på prøve...

Om jeg skulle kjøpt igjen, (siden den fotballen av en bag jeg kjøpte ikke er no serlig å gå med) så kjøper jeg enryggsekk som også tar litt andre ting en bare kamera foreksempel, noe som er godt å bruke på tur...

Greit å ha plass til litt tilbehør, vasketing, kikkert, mat, flaske, nøkkler osv...?

Viktigste er, ikke kjøp for stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne sekken og er veldig fornøyd. Får plass til kamera med 70-300 mm lisen på + ekstra objektiver, batterilader, vanlig kamera, vannflaske og rensesett. Veldig greit med sekk så man har begge hendene frie til å bruke på hundene.. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min (og svogeren, forsåvidt) sverger til Domke, som har plass til "alt".

Noen spesiell du/dere kan anbefale?

Det var jo ørten stykker å velge i! :icon_cry:

Den så ikke dum ut, ikke gærn pris heller! :whistle:

Har du prøvd den på? Er den like behagelig som den ser ut til?

ta med kamera og ObjektiV til fotobutikken / elkjøp eller hvor de nå har et lite utvalg der du bor, å prøv ut hva som er best å bære på å hvor stort/mye plass du trenger...

Snutebag, skulderveske, ryggsekk, bag, god å bære på osv er viktige ting du nesten bare på prøve...

Om jeg skulle kjøpt igjen, (siden den fotballen av en bag jeg kjøpte ikke er no serlig å gå med) så kjøper jeg enryggsekk som også tar litt andre ting en bare kamera foreksempel, noe som er godt å bruke på tur...

Greit å ha plass til litt tilbehør, vasketing, kikkert, mat, flaske, nøkkler osv...?

Viktigste er, ikke kjøp for stort...

Så med andre ord, det kommer faktisk an på størrelsen...?! :whistle:

Men altså 2500 var gjerne litt mer enn eg hadde tenkt å legge ut, men sekk virker plutselig veldig lurt!

*Leite litt videre*

Har denne sekken og er veldig fornøyd. Får plass til kamera med 70-300 mm lisen på + ekstra objektiver, batterilader, vanlig kamera, vannflaske og rensesett. Veldig greit med sekk så man har begge hendene frie til å bruke på hundene.. :wave:

Den ser veldig grei ut også, er den behagelig på ryggen? :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Kata fotobag som jeg fikk i dag, så har fått testa den godt ut i dag. Om jeg pakka smart, så fikk jeg plass til MYE. 1 stk canon 70-200, 1 stk canon 60mm, 1 stk sigma 150mm, 1 stk sigma 18-50mm, 1 stk sigma ringblitz, og 1 stk canon speedlite 430EX, og noe smått dilldall (lader, etc). Har også solblender på de 2 store objektivene. Og selv med alt dette i baggen, så var den utrolig behagelig å ha på, og det var ikke tungt å bære.

http://www.kata-bags.com/product.asp?Version=Photo&p_Id=401

Den kostet ca 595,- på amentio, men når jeg ser etter nå, så har de ikke den lenger..

Edit: Glemte å nevne at du får plass til 1 bærbar pc i denne bagen også. Og så kan du ta ut innmaten i den og bruke den som vanlig bag. Følger også med trekk til å ta på i dårlig vær. Jeg er ihvertfall svært fornøyd :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Kata fotobag som jeg fikk i dag, så har fått testa den godt ut i dag. Om jeg pakka smart, så fikk jeg plass til MYE. 1 stk canon 70-200, 1 stk canon 60mm, 1 stk sigma 150mm, 1 stk sigma 18-50mm, 1 stk sigma ringblitz, og 1 stk canon speedlite 430EX, og noe smått dilldall (lader, etc). Har også solblender på de 2 store objektivene. Og selv med alt dette i baggen, så var den utrolig behagelig å ha på, og det var ikke tungt å bære.

http://www.kata-bags.com/product.asp?Version=Photo&p_Id=401

Den kostet ca 595,- på amentio, men når jeg ser etter nå, så har de ikke den lenger..

Edit: Glemte å nevne at du får plass til 1 bærbar pc i denne bagen også. Og så kan du ta ut innmaten i den og bruke den som vanlig bag. Følger også med trekk til å ta på i dårlig vær. Jeg er ihvertfall svært fornøyd :icon_cry:

Den så veldig fin ut, men synes den ble litt i største laget.

___________________________

Heller veldig mot sekken til Com, btw hvordan er den i regn og ruskevær?

Tåler den litt, eller er det en finværssekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord, det kommer faktisk an på størrelsen...?! :icon_cry:

Men altså 2500 var gjerne litt mer enn eg hadde tenkt å legge ut, men sekk virker plutselig veldig lurt!

*Leite litt videre*

Det har vel alltid handlet om størrelsen.... :whistle:

Joda, den prisen var litt ille. ment som et eksempel, jeg har ikke kjøpt noe enda...

Den jeg har trodde jeg var passelig størrelse når jeg kjøpte den, for vi hadde jo kamera, to objektiv noen filter og batterier...

Fotoutstyret tok liksom bare 1/3 av vesken, har enda plass til videokamera, kikkert, stativ.... (2stk med gorillapoden), massse utstyr å dill, 2 brusflasker, niste, klesskifte, brukermanualen eller andre bøker osv osv....

Var litt :whistle: etter jeg kjøpte den så ble jeg litt :wave: men nå er jeg mest :wave: ,

bruker den bare til oppbevaring av kamera hjemme og i bilen, men er ikke noe å dra med seg ut på tur...

Så en ryggsekk tror jeg er tingen, da har du som Com sier, begge hendene helt fri til å sjonglere hunder, kamera og mobiltelefon...

Appropos vær, alle LowePro som heter noe med AW er topp for regn og vind, AW står for All Weather...

EDIT : Sekken til Com heter ikke AW og kalles en "dagstursekk"...

Men endel regn vil jeg tippe går bra for den også, men ikke noe fjelltur i 6timer med høljregn og vind nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel alltid handlet om størrelsen.... :icon_cry:

Joda, den prisen var litt ille. ment som et eksempel, jeg har ikke kjøpt noe enda...

Den jeg har trodde jeg var passelig størrelse når jeg kjøpte den, for vi hadde jo kamera, to objektiv noen filter og batterier...

Fotoutstyret tok liksom bare 1/3 av vesken, har enda plass til videokamera, kikkert, stativ.... (2stk med gorillapoden), massse utstyr å dill, 2 brusflasker, niste, klesskifte, brukermanualen eller andre bøker osv osv....

Var litt :whistle: etter jeg kjøpte den så ble jeg litt :whistle: men nå er jeg mest :wave: ,

bruker den bare til oppbevaring av kamera hjemme og i bilen, men er ikke noe å dra med seg ut på tur...

Så en ryggsekk tror jeg er tingen, da har du som Com sier, begge hendene helt fri til å sjonglere hunder, kamera og mobiltelefon...

Appropos vær, alle LowePro som heter noe med AW er topp for regn og vind, AW står for All Weather...

EDIT : Sekken til Com heter ikke AW og kalles en "dagstursekk"...

Men endel regn vil jeg tippe går bra for den også, men ikke noe fjelltur i 6timer med høljregn og vind nei...

Hehe...

Tusen takk for masse god hjelp! :wave:

Mannen i huset skal til Sverige på tirsdag, linker og ønskeliste er sendt med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=116614 den har jeg. Er superfornøyd. Pakker jeg riktig får jeg plass til to digre zommlinser, et lite fastobjektiv, et lite zoomobjektiv, blitz og blåse i selve kamerarommet. Er feste til stativ på den, plass til masse småtterier, laptop, ladere og diverse annet. Den tåler noe regn, og har regntrekk man kan trekke over om det kommer mye vær.

Husker ikke hvor mye jeg gav for min, kjøpte den for to årsiden på japan foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne sekken og er veldig fornøyd. Får plass til kamera med 70-300 mm lisen på + ekstra objektiver, batterilader, vanlig kamera, vannflaske og rensesett. Veldig greit med sekk så man har begge hendene frie til å bruke på hundene.. :lol:

Har tittet litt rundt nå på forskjellige steder og kunne tenke meg noe på størrelse med denne, men i en mer værbestandig utgave :lol:

Har ikke lyst på noe kjempedigert med plass til altmulig (les: altfor mye) pikkpakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
×
×
  • Opprett ny...