Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre i Stavanger som har valp rundt august?

Batis

Recommended Posts

Skrevet

Får min valp (DP) i midten av august, og lurer da på om det er noen andre som har en liten pels rundt den tiden som har lyst å treffes for litt sosialisering og lek :getlost:

Skrevet

Om du trenger sosialisering med trygge voksne så har jeg trygg og stor voksen Hovawarthanne og liten søt og trygg sheltietispe :getlost:

Skrevet

Hei :getlost: Hvor skal dere ha valp fra?

Jeg har valp (eller, hun vil være 5 mnd da) og blir gjerne med på en tur :whistle:

Så kjekt :banana: Kjenner ikke så mange rundt her med hund, så det er toppers :banana: Skal ha valp ifra Kennel Nero-Noir på Nes :blink:

Hvor bor dere? Send en PM, så kan vi snakkes nærmere :hmm:

Skrevet

Om du trenger sosialisering med trygge voksne så har jeg trygg og stor voksen Hovawarthanne og liten søt og trygg sheltietispe :getlost:

Det høres fantastisk ut med en trygg stor hanne spesielt ja :banana: Hvor bor dere?

:whistle:

Skrevet

Ah, beklager... ser jo nå hvor dere holder til... :getlost: Er ny i gamet her inne, så ting tar tid :whistle:

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei!

Jeg får valp i midten av september, og kunne godt tenke meg å slenge meg på sosialiseringen. :aww: Jeg ønsker å ha en trygg hund og vil derfor sosialisere med både små og store hunder som er trygge. :lol:

OT: Er det noen som vet noe om uhumskheter i det inngjerede området ved Vannassen? Ser det er noen tråder ang det her inne, men de er "gamle".. Noen som vett om det fortsatt er mye sykdom og greier der?

Skrevet

OT: Er det noen som vet noe om uhumskheter i det inngjerede området ved Vannassen? Ser det er noen tråder ang det her inne, men de er "gamle".. Noen som vett om det fortsatt er mye sykdom og greier der?

Sendte deg en PM om det området og andre områder i stvg området :aww:

Skrevet

Sendte deg en PM om det området og andre områder i stvg området :icon_redface:

Å? Har du mulighet til å sende over dette til meg også? :yes::whistle:

Er dårlig kjent med turområdene jeg også, og hører mange rykter hele tiden :)

:lol:

• 1 month later...
Skrevet

Sendte deg en PM om det området og andre områder i stvg området :lol:

Kan du sende info til meg også? kan være greit med litt inside information. :lol: For øvrig har jeg en Fransk bulldog tispe (valp) på 7 mnd som gjerne vil bli kjent med flere hunder. :D

• 10 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...