Jump to content
Hundesonen.no

Valp trenger litt sosialisering

Krelise

Recommended Posts

Pax har nå blitt 11 uker og trenger litt mer sosialisering med andre hunder. Problemet er at vi ikke kjenner så mange med hund.

Så jeg tenkte jeg kunne prøve her.

Er det noen som har en voksen hund, som er tålmodig og snill med valper, som kunne tenke seg å møte oss? Alle raser og størelser er aktuelt, det viktigste er at hunden er snill med valper :) Pax har ingen dårlige erfaringer så langt, men trenger som sagt mer sosialisering. Han er som valper flest, vilter og ivrig i møte med andre hunder.

Pax er av rasen pinscher. Vi bor i Trondheim.

Legger ved et par bilder av godgutten :)

paxstamme2.jpg?t=1278530313

paxsitt.jpg?t=1278530391

Jeg var usikker på hvor jeg skulle legge tråden. Hvis den passer bedre et annet sted, så må moderator gjerne flytte den ;)

Har stor hund som jeg mistenker er litt for liten i hodet enda til og leke med så liten valp :getlost: Hun er en briardmix på 1,5 år, lenge siden hun har møtt valper nå. så jeg vet ikke om hun er lite vilter som hun var sist vi traff småttis :whistle:

Takk for svar :whistle:

Jeg har ei tispe som er veldig trygg, snill og god med valper. Jeg drar bort ei uke nå, men kan gjerne møtes etter det! :banana:

Det hadde vært supert :banana:

Noen flere som kunne tenke seg å la sin trygge voksne hund møte min valp?

(føles litt som å legge ut en merkelig kontaktannonse dette her, hehe :getlost: )

Eurasierhannen her på 2,5 har vært veldig fin med valper så langt. Han er vanligvis ikke typen som setter i gang og leker med viltre, overivrige valper, men er mer opptatt av å dempe dem. Så han kan virker uinteressert/overlegen, men det er veldig nyttig for valper som trenger å roe seg sammen med andre hunder. Kan godt møte dere vi. :getlost:

Jeg har ei tispe som er veldig trygg, snill og god med valper. Jeg drar bort ei uke nå, men kan gjerne møtes etter det! :getlost:

Ikke meningen å stjele kontaktannonsen, MEN:

Kan vi også få møte Tinka en dag? Hun er jo så herlig! Har et sheltieknøtt på 12 uker nå som sikkert kunne ha godt av å omgåes henne litt.

Eurasierhannen her på 2,5 har vært veldig fin med valper så langt. Han er vanligvis ikke typen som setter i gang og leker med viltre, overivrige valper, men er mer opptatt av å dempe dem. Så han kan virker uinteressert/overlegen, men det er veldig nyttig for valper som trenger å roe seg sammen med andre hunder. Kan godt møte dere vi. :getlost:

Det høres akkurat ut som hva Pax trenger. Kjempefint om vi kan møtes :whistle: Har du noe forslag om tid og sted? Bør vel være et sted de kan være løse, evt i langline. Jeg har bil,men er ikke så godt kjent, så en veibeskrivelse eller søkbar adresse er fint :banana:

Jeg kan når som helst denne uka. Neste uke drar vi på hytta noen dager.

Det høres akkurat ut som hva Pax trenger. Kjempefint om vi kan møtes :getlost: Har du noe forslag om tid og sted? Bør vel være et sted de kan være løse, evt i langline. Jeg har bil,men er ikke så godt kjent, så en veibeskrivelse eller søkbar adresse er fint :whistle:

Jeg kan når som helst denne uka. Neste uke drar vi på hytta noen dager.

Bare foreslå et sted du er kjent som passer deg, er ikke avhengig av langline eller gjerde. Kan helga passe? På hverdager er jeg litt travel, iom at jeg har liten valp selv.

Takk for svar :whistle:

Det hadde vært supert :banana:

Noen flere som kunne tenke seg å la sin trygge voksne hund møte min valp?

(føles litt som å legge ut en merkelig kontaktannonse dette her, hehe :getlost: )

Ikke meningen å stjele kontaktannonsen, MEN:

Kan vi også få møte Tinka en dag? Hun er jo så herlig! Har et sheltieknøtt på 12 uker nå som sikkert kunne ha godt av å omgåes henne litt.

Jepp, det burde kunne ordne seg! :banana: Tar kontakt med dere begge når jeg kommer hjem igjen, jeg. :blink:

Bare foreslå et sted du er kjent som passer deg, er ikke avhengig av langline eller gjerde. Kan helga passe? På hverdager er jeg litt travel, iom at jeg har liten valp selv.

Skal vi si lørdag, hvis det passer for deg? Hva med Nydammen på Vikåsen? Jeg er veldig dårlig kjent når det gjelder steder som egner seg for hundetreff, så hvis du har andre forslag så tar jeg gjerne imot :getlost:

Jepp, det burde kunne ordne seg! :whistle: Tar kontakt med dere begge når jeg kommer hjem igjen, jeg. :banana:

Høres bra ut :banana:

Skal vi si lørdag, hvis det passer for deg? Hva med Nydammen på Vikåsen? Jeg er veldig dårlig kjent når det gjelder steder som egner seg for hundetreff, så hvis du har andre forslag så tar jeg gjerne imot :getlost:

Den e grei ja. Kan vi ta det litt tidlig på dagen? Det er sheltietreff mellom 14-16 som jeg tenkte meg på. :whistle:

Den e grei ja. Kan vi ta det litt tidlig på dagen? Det er sheltietreff mellom 14-16 som jeg tenkte meg på. :getlost:

Fint :whistle: Ja, skal vi si kl 12? Kunne tatt det tidligere, men sambo har bilen på morgenen..

Hei igjen, begge to! :icon_cry: Nå er jeg hjemme fra ferie, og både bikkja og jeg er klare for sosialisering. Fra mandag av er jeg uten bil noen dager, så da er jeg ganske lite mobil, men vi har jo både bein, sykkel og buss som framkomstmiddel. Jeg gjør stort sett ingenting om dagene, så med enkelte unntak er jeg ledig både morgen, formiddag, ettermiddag og kveld. :whistle:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...