Gå til innhold
Hundesonen.no

Klokker med borrelåsreim

Nirm

Recommended Posts

Prøver meg på nytt med sonenoraklet, siden det nesten aldri slår feil...

Jeg ønsker meg ny bruksklokke. Dvs en til daglig bruk, siden jeg har en til pent bruk. Problemet mitt er allergi, spesielt mot nikkel som jeg er ekstremt allergisk mot (lita spenne lager store sår og jeg reagerer like mye på disse "allergivennlige" spennende de har å selge og). Jeg har en titanklokke til pent, men jeg ønsker ikke å bruke det til jobb, hund o.l. Plastklokker har jeg aldri likt. Fordelen med borrelåsremmer, er at jeg heller ikke får baksiden av klokka mot armen, og da ingen av delene der å reagere på.

Jeg hadde en klokke en gang av merket "Gul". Dette merke har jeg ikke funnet igjen i butikker, og jeg får ikke noe treff på google på det. Så jeg antar at dette er gått ut av produksjon. Så jeg er på jakt etter en liknende type.

Krav til klokka er at hele remma er av borrelås, og at denne kan skiftes lett. Den må være vanntett og tåle både bading og dusjing. Og jeg vil ha analog klokke, ikke digital. Og den må ligge i prisklassen max 2000, siden det skal være en bruksklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare titanklokka mi nå, men jeg har ikke hatt mulighet til å sette på borrelås på andre klokker jeg har eid før. Så jeg har vært klokkeløs i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare titanklokka mi nå, men jeg har ikke hatt mulighet til å sette på borrelås på andre klokker jeg har eid før. Så jeg har vært klokkeløs i mange år nå.

Jeg husker den gulklokken ja, hadde den selv. Genial sak! :)

Men du får noe lignende hos Dealextreme (jeg legger ved linker under). Dealextreme er en side hvor man får kjøpt ting fra Hong Kong. Prisene er inkludert frakt, dvs at det kommer ikke noe frakt i tillegg. Både jeg og flere har bestilt masse forskjellig og er kjempefornøyd, de har god service (om ikke en anelse treg) og som regel er produktene helt feilfrie, men de er jo veldig billige. Du betaler jo 20kr for klokken liksom, men da kan du heller kjøpe 10stk :)

Kompisen min har kjøpte flere av de self-winding klokkene og vært kjempefornøyd. Jeg kjøpte en som ligner o.m.d klokkene (eller hva det merket heter) og den har vært genial.

Med andre ord så er dette en anerkjent nettbutikk, tiltross for at den er fra Hong Kong. Spørr gjerne om du lurer på noe mer rundt denne siden;)

et eksempel

side med alle klokkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, interessant side- men hva kjøper du egentlig der frøken? Jeg kjenner jeg blir litt usikker på om det er verdt pengene når man ikke kjenner til noe merke el.l.

Men Nirm, jeg husker at Swatch hadde flere av denne typen reimer på noen av modellene. Jeg tittet litt på siden deres nå uten at jeg kunne se det, men tror de fremdeles skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, interessant side- men hva kjøper du egentlig der frøken? Jeg kjenner jeg blir litt usikker på om det er verdt pengene når man ikke kjenner til noe merke el.l.

Men Nirm, jeg husker at Swatch hadde flere av denne typen reimer på noen av modellene. Jeg tittet litt på siden deres nå uten at jeg kunne se det, men tror de fremdeles skal ha det.

Jeg har kjøpt grytekluter der (i silikon), og de billige tynne plastikk sportsklokkene (geniale i bhg). Tispetruse :) til Tinka, caps osv.

Eksen kjøpte mobil der, og den var knall, med windows og greier. Han kjøpte også endel (lovlige) kniver.

Alt har vært veldig bra, sportsklokkene var jo selvfølgelig det man betalte for, men helt grei til sitt bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kabler, batterikapsler, silikonetui til iphone, magnetkuler, å annet rammel å søppel derfra...

Alt er billige kinakopier, kabler fungerte ikke, ting har ramlet fra hverandre, å ting er stort sett et sjansespill...

Men så er mye også bra, å prisen er jo bare fantastisk...

Betale 12kroner for en vare totalt levert i postkassen fra hong-kong,,, som ville kostet 23kroner bare i frakt innad i Norge...

dealxtreme er en morsom side å søle bort litt penger på, men vær oppmerksom at vare alltid står i stil med prisen, det er mye søppel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kabler, batterikapsler, silikonetui til iphone, magnetkuler, å annet rammel å søppel derfra...

Alt er billige kinakopier, kabler fungerte ikke, ting har ramlet fra hverandre, å ting er stort sett et sjansespill...

Men så er mye også bra, å prisen er jo bare fantastisk...

Betale 12kroner for en vare totalt levert i postkassen fra hong-kong,,, som ville kostet 23kroner bare i frakt innad i Norge...

dealxtreme er en morsom side å søle bort litt penger på, men vær oppmerksom at vare alltid står i stil med prisen, det er mye søppel...

Ville bare si at ikke alt er billige kinakopier. Bl.a. er høretelefonene helt greie (litt dårlig lyd på de billigste da) og de selger ekte originale PS3 kontroller, og de er akkurat like bra som de du kjøper i Norge. Kommer i samme pakningen og greier, men de selger også kopier av disse kontrollene.

Men et godt tips er å lese reviewsene, og titte litt på stjernene :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter litt mer kvalitet enn en 12 kroners klokke...

Men jeg har sjekket Ebay. Og der var det noen. Og nå har jeg funnet noen utenlandske butikker som selger de. :getlost: Så da skal jeg surfe litt rundt å finne meg klokke. :whistle:

Takker for hjelp! (hva skulle man gjort uten sonen... :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter litt mer kvalitet enn en 12 kroners klokke...

Men jeg har sjekket Ebay. Og der var det noen. Og nå har jeg funnet noen utenlandske butikker som selger de. :getlost: Så da skal jeg surfe litt rundt å finne meg klokke. :whistle:

Takker for hjelp! (hva skulle man gjort uten sonen... :banana: )

Beklager at jeg prøvde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Var innom Romerisksenteret i dag og tittet i "klokkevinduet" i forbifarten. Der så jeg ikke mindre enn 3 klokker ved en kjapp titt med borrelåsreim. Var Casio og herreklokkene med borrelås het G-shock, dame modelene Baby-G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom et forslag ikke er det personen forventet seg, så er det likevel et forslag, på det som ble spurt etter. Og det å ha tatt seg tiden til å søke det fram og sånn er faktisk et ønske om å hjelpe en annen person.

Å da få slengt en "Jeg er på jakt etter litt mer kvalitet enn en 12 kroners klokke... ", etterfulgt av en takk til sonisene som faktisk hjalp deg sårer faktisk litt. Mulig at jeg er ekstremt hårsår nå, men jeg hadde satt pris på, om andre faktisk satte pris på at man legger litt arbeid i å hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du tuller nå Kvikklunsj? At du ikke skjønte at klokker til 12 kr inkludert frakt ikke er heeeelt det han lette etter er vel ditt problem, ikke nirm sitt. Og blir snurt fordi du ikke får takk? Er ikke det litt... eh. Ekstremt?

Nirm: Hva endte du med å bestille? Lurer på sånt selv, men har litt av samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Romerisksenteret i dag og tittet i "klokkevinduet" i forbifarten. Der så jeg ikke mindre enn 3 klokker ved en kjapp titt med borrelåsreim. Var Casio og herreklokkene med borrelås het G-shock, dame modelene Baby-G.

Hadde G-shock før, og vil ha igjen! Gode klokker, med fin borrelåsreim. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du tuller nå Kvikklunsj? At du ikke skjønte at klokker til 12 kr inkludert frakt ikke er heeeelt det han lette etter er vel ditt problem, ikke nirm sitt. Og blir snurt fordi du ikke får takk? Er ikke det litt... eh. Ekstremt?

Det er jo litt drøyt å takke alle andre.. da! Det er ikke ekstremt, litt hårsårt er det nok, men ekstremt kan du ikke kalle det.

De koster ikke 12kr altså, det er bare noen som har sagt det her. Men det er jo geniale klokker, spesielt til hundebruk og sånn. Jeg har brukt lig. mye selv, da kjøper man så man har et lite lager, også er det ikke så farlig om klokken blir borte eller ødelagt.

Jeg prøvde kun å hjelpe og uansett hvordan det hjelper TS, så burde man være takknemlig for at en sonis faktisk gidder å hjelpe. Men hvis det er sånne dere andre soniser reagerer, så driter jeg i å hjelpe å komme med forslag!

Når jeg får hjelp fra dere soniser, eller andre, så setter jeg pris på hver eneste lille forslag, uansett hvor lite, hvor stort, hvor dumt eller hvor smart! Men jeg er vel bare en fantastisk høflig og snill person da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, du er nok bare fantatisk høfflig og snill. :getlost:

Herregud, kødder du med meg! :whistle: Det er jo måte på hva man skal bli fornærmet for også!

Herregud da dere! Skjerp dere littebittegrann da, la TS svare for seg selv. Dere trenger jo ikke å kritisere hver eneste lille ting man gjør. Sorry altså, men dette forumet begynner å bli mer og mer bitchy altså!

Det er snart ikke hyggelig å legge ut noe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, dette klarer jeg ikke å ta alvorlig. :getlost: Nei, man blir ikke såret og vonbråten på et forum fordi noen ikke takker deg fordi du hoster opp en link de ikke fant spesielt hjelpsomme. Sorry mac, sånn er det. Gjør det meg bitchy så er det helt greit altså. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da dere! Skjerp dere littebittegrann da, la TS svare for seg selv. Dere trenger jo ikke å kritisere hver eneste lille ting man gjør. Sorry altså, men dette forumet begynner å bli mer og mer bitchy altså!

Det er snart ikke hyggelig å legge ut noe her!

Unnskyld meg, men det er DU som blir såra og vonbroten fordi Nirm ikke takker deg personlig, derimot leser du fanden på veggen når han takker soniser for hjelpa. Han takker alle, deg også, men det får du ikke med deg, bare fordi han nevner at billigbillig klokke vil han ikke ha. Det er rettogslett smålig å lage innlegg om hvor snurt du er!

Seriøst, dette klarer jeg ikke å ta alvorlig. :getlost: Nei, man blir ikke såret og vonbråten på et forum fordi noen ikke takker deg fordi du hoster opp en link de ikke fant spesielt hjelpsomme. Sorry mac, sånn er det. Gjør det meg bitchy så er det helt greit altså. :whistle:

Helt enig med du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det er DU som blir såra og vonbroten fordi Nirm ikke takker deg personlig, derimot leser du fanden på veggen når han takker soniser for hjelpa. Han takker alle, deg også, men det får du ikke med deg, bare fordi han nevner at billigbillig klokke vil han ikke ha. Det er rettogslett smålig å lage innlegg om hvor snurt du er!

Helt enig med du!

Han takker sonisene for hjelpen, jeg var ikke til hjelp i det hele tatt, altså angår ikke det meg. Tvertimot sikkert, kastet vel bort tiden hans ved å legge ut linken.

Men, sånn for your info, så er vi ferdig med diskusjonen. Du må gjerne ta det videre med meg på PM, men jeg ønsker ikke ødelegge denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med denne klokka. Fant en Gul klokke, og den kommer på ca 70 euro med frakt (og så kommer evt toll og slikt i tillegg da). Så da kom den på mye mindre enn jeg regnet med å bruke, og om jeg ikke fordrar klokka likevel, har jeg alltids mulighet til å kjøpe meg en ny en. :whistle: Men jeg var ufattelig fornøyd med Gul klokka mi jeg hadde, bedre kvalitet i den prisklassen har jeg ikke eid selv (måtte gi rundt 1000 for den i 1998ish).

Og det får da være måte på hvor hårsår man skal være her da. :getlost:

Men takk skal du ha Kvikklunsj, fordi du brukte tiden på å leite opp disse klokkene. Selv om de ikke akkurat var det jeg leitet etter. Bedre nå? (Og beklager at jeg ikke har fått svart før, men jeg har vært på jobb og har ikke internett-tilgang da).

Edit: De var seffe utsolgt for denne klokka, men jeg fikk tilbud om denne i stede. Så sa ja til det. Bildene jeg fant på google av den så jo bra ut, og det er borrelås på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...