Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjettinghalvstrup


Recommended Posts

Ok, da skal jeg ikke ha. Jeg vil ikke risikere at de ryker, huff det hadde vært pinlig, er stresset nok i ringen som det er.

Har en kjetting som er litt tykkere enn den Shlush viser her, eller kanskje er den like tynn... finner den ikke igjen nemlig. Men den har iallefall ikke røket.

Nå rekker jeg vel uansett ikke å få bestilt noe, men kanskje en mulig løsning vil være å feste en stor nøkkelring akkurat før det blir for stramt. Hjemmelaget halvstrup... kan fungere midlertidig iallefall.

Casper er helt sinnsykt sterk, her snakker vi vel en million hestekrefter, +/-. Og plutselige rykk er det som er skummelt. Nå er han faktisk ganske flink i ringen, han blir roligere med en gang vi begynner, i motsetning til når vi står utenfor å venter. Så han er ikke vanskelig å kontrollere sånn sett. Men jeg MÅ ha den sikkerheten at båndet ikke ryker, for som sagt, han er fryktelig sterk, og kan rykke hardt.

Jeg er enig med deg (men det skjønte du jo sikkert :P)!

Har sett flere uhell i ringen hvor kjettingen har røket og det har vært flaks at det gikk såpass bra.. I hannhundringen er det jo også gjerne litt mer "testo" og litt større sjans for at noe skjer når noen først kommer seg løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg ikke ha. Jeg vil ikke risikere at de ryker, huff det hadde vært pinlig, er stresset nok i ringen som det er.

Har en kjetting som er litt tykkere enn den Shlush viser her, eller kanskje er den like tynn... finner den ikke igjen nemlig. Men den har iallefall ikke røket.

Nå rekker jeg vel uansett ikke å få bestilt noe, men kanskje en mulig løsning vil være å feste en stor nøkkelring akkurat før det blir for stramt. Hjemmelaget halvstrup... kan fungere midlertidig iallefall.

Casper er helt sinnsykt sterk, her snakker vi vel en million hestekrefter, +/-. Og plutselige rykk er det som er skummelt. Nå er han faktisk ganske flink i ringen, han blir roligere med en gang vi begynner, i motsetning til når vi står utenfor å venter. Så han er ikke vanskelig å kontrollere sånn sett. Men jeg MÅ ha den sikkerheten at båndet ikke ryker, for som sagt, han er fryktelig sterk, og kan rykke hardt.

Jeg syns Nico sitt er litt for smalt, JEG hadde lyst på et tykkere ett. Fordi jeg føler at jo tynnere jo mer ubehagelig for hunden. Men butikken hadde ikke noe annet og selgeren (som har god peiling på hund og utstilling) sa at dette kom til å passe bra til Nico OG at det IKKE kom til å slite :) Så da valgte jeg å stole på henne...

Jeg er ekspert på å rote bort dette forbanna utstillingsbåndet! :) Men jeg er en rotekopp! Jeg har planer om at jeg skal kjøpe ett til, slik at jeg har to stk... Men egentlig har jeg lyst på et utstillingsbånd i sort lærstrup, men har ikke funnet ett som jeg liker enda ;)

Nico er jo også sterk, men han er liksom ganske rolig likevell. Og det er plutselige rykk du bør unngå både for hunden og for kjettingen. For det er vell da noen ledd kan gå i stykker OM de er i en knekk f.eks. Tror jeg da :) Gleder meg til å se dere neste helg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strupet jeg bruker nå (eller har rotet bort) er visst ikke så tjukt som jeg husket, er faktisk noe av det tynneste :P har heldigvis holdt da.

5531_131879811430_533231430_3070502.jpg

(hundefestivalen for to år siden faktisk)

Men om ikke noe annet dukker opp, så får jeg hjemmesnekre ett. Kjøpe et strup som passer akkurat rundt den tynneste delen av halsen, og tre en lengre kjetting i ringene og feste der.

Gleder meg til å se deg og Shlush, og Nico :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strupet jeg bruker nå (eller har rotet bort) er visst ikke så tjukt som jeg husket, er faktisk noe av det tynneste :P har heldigvis holdt da.

5531_131879811430_533231430_3070502.jpg

(hundefestivalen for to år siden faktisk)

Men om ikke noe annet dukker opp, så får jeg hjemmesnekre ett. Kjøpe et strup som passer akkurat rundt den tynneste delen av halsen, og tre en lengre kjetting i ringene og feste der.

Gleder meg til å se deg og Shlush, og Nico :-)

Nei, så søt Casper var! :) Jeg skal ta med kamera på hundefestivalen og knipse biiilder... Hehe! ;)

Tar du med kamera? Skal høre om venninnen min kan knipse når jeg er inne i ringen, men greit å ha flere som tar bilder :D

Ja, ikke så dumt med hjemmesnekret ett! KAN hende du finner noe på bodene på festivalen da :D De selger jo så mye rart der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...