Gå til innhold
Hundesonen.no

Blokkere for visse IP adresser


ipadda

Recommended Posts

Jeg har jo hjemmeside, men jeg har endel folk jeg ikke har behov for skal komme seg inn på den, da jeg ikke har noe akutt behov for at de skal vite hva som skjer her, eller hva vi gjør på. Jeg har heller ikke behov for ekkle kommentarer osv.

Jeg bruker golive (jepp, henger litt etter :) ) og vil veldig gjerne få blokkert ip adressen til disse, før jeg legger ut hjemmesiden igjen :)

Noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du publiserer på nett ligger tilgjengelig der for alle. Dersom noen trakasserer deg må du rapportere til de som driver serveren isåfall, de kan sperre det.

For å unngå ekle kommentarer kan du f.eks. droppe gjestebok, så folk ihvertfall må sende epost (for den del er det forøvrig lite problem å bytte ip-adresse eller presentere en falsk en, så å sperre ip-adresser hjelper sjelden mot privatpersoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har dynamisk IP, så det å sperre har liten virkning - de kan også gå gjennom proxy f.eks og da hjelper det lite. Så slå fra deg den løsningen er mitt råd.

Du kan ha løsninger der de må registrere og der du må godta de før de kan kommentere - da blir det naturligvis bare de du vil som kan kommentere.

Vil du ha en side tilgjengelig for alle, så er det nok lite å gjøre med å skjule innhold for kun noen få - men du kan bruke løsninger der man må være registrert for å få til å se noe, eller visse deler som du bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...