Gå til innhold
Hundesonen.no

CHANIE - collie


tm100005

Recommended Posts

SOLREVENS COVERGIRL

Chanie

Chanie kommer fra kennel Solreven som ligger i Horten. Vi hentet henne i september 2009, og hun fyller år den 31.Juli. Chanie er av rasen collie langhår. Hun er hovedsaklig kjøpt som familiehund, men vi har begynt å stille henne litt ut av egen interesse. Er utrolig morsomt, og ikke minst sosialt for både hund og eier :lol:

ic1htj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Så pen hun er, vil gjerne se flere bilder :lol:

tusen takk! :P

Velkommen, har selv ei Collie tispe som ble stilt ut før :P Tror forøvrig ikke Kennel Solreven, Therese og Lars holder til i Askim, men horten hehe.

takk :P stemmer at de bor på Horten ja, står sted: Askim på papirene vi har fått av hunden, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal børste igjennom hunden etterpå. Utstilling i morgen og satser på at det går bedre enn sist gang. Har vært på en ringtrening der hun stod veldig fint i ro (jeg sliter litt med å klare å holde henne i ro når dommeren skal komme å sjekke henne. Tannvisingen går kjempefint, men ikke når han begynner å kjenne på bakparten hennes), så håper det går bra i morgen også. Har trent litt hjemme så håper jeg får se litt resultater på det i morgen :lol: Uansett så blir jeg nok kjempefornøyd, er morsomt å bare delta :P

117aft3.jpg

Et bilde fra i vinter. Jeg hadde tenkt å ta noen bilder før jeg gikk ut på tur med henne, og det orka hun så absolutt ikke. Så da tok hun båndet i munne og løp som en galing rundt og rundt huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanie fikk CK i dag :whistle: superfornøyd med jenta mi i dag jeg, fin kritikk også som jeg er fornøyd med! :whistle: står på svensk eller noe sånt, men jeg forstår en god del (faktisk)

Hmm, minner meg på at den ligger i bilen til mamma (jeg satt på med pappa hjem), så den blir vedlagt litt senere :thumbs:

Jau, fornøyd med dagen, og gleder meg allerede til neste gang :aww:

(Har prøvd å fått posta bilder i innlegget i godt over 1 time nå, så tror jeg blir gal av at bildeopplasterne på den pc'en her ikke funker.. så bilder finner dere på bloggen min ihvertfall, som ligger vedlagt i signaturen.. så skal jeg se om bildene vil legges ut her senere.. Må nesten få tatt noen bilder av Chanie og rosettene nå (a))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Chanie var på 1årskontroll på onsdag, og det gikk kjempefint! Fikk sjekket øyet vi har vært litt beskymret for, men det så helt fint ut, og dyrlegen reknet med at hun var veldig mye ute siden det la seg støv på øynene - men det var normalt og ikke noe farlig :wub: Dette var visst grunnen til at øyedråpene ikke har funket, siden det ikke er virus eller bakterier - bare støv.

Chanie fikk markkur, vaksine og ellers var hun frisk og veide 21 kg. Normal kroppsvekt :wub:

Fikk også prøve sånn vannmølle, siden halvsøsteren, Milla (de har samme far) var nede der. Chanie var veldig skeptisk i starten, men tok det raskt og syntes ikke det var så ille til slutt. Tok ikke oppi så mye vann som man bruker til normalt på collier, siden dette var hennes første gang og vi vil ikke ha noen dårlige opplevelser om vi vil prøve igjen.

2ziahl1.jpg

Bestilte HD røntgen med det samme - som blir tatt nå på onsdag. Nervepirrende å vente så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...