Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da var det vel kanskje på tide att Timmi får seg en egen tråd! :D Navnet ble altså ikke Solan, passet ikke ham så bra. Og vi endret det fra Timmy til Timmi, da det var lettere å rope. Hadde en tråd tidligere med navn "Snart sheltievalp!" og han er valp nr. 2.

Timmi er en shetland sheepdog hann, ca 9 uker gammel nå. Han kommer fra Request kennel i Sverige.

En skikkelig godgutt! Han har vært hos meg i en uke nå, og har allerede lært seg diverse ting som at sele og kloklipping er pyton, at mammas seng er aller best å sove i, at papillonen i nabolaget er veldig snill, at klikker betyr godis, at innkalling er supermorsomt og at å gå på do; det gjør man i gangen. Hehe..

Neida, han er verdens beste, så klart! Skikkelig mammadalt allerede. Han er veldig snill, og har minimalt med valpebiting (enda iallefall). Han virker miljøsterk, når vi gikk en svingom i nabolaget var han nysgjerrig på ting men samtidig rolig. Vi har for det meste bare blitt kjent og kost oss denne uken. :P

Han fikk ståører etter noen dager, så vi måtte sette fast noe heftemasse sånn at han fikk bra tipp igjen.

Noen (mange) bilder av gutten min :D i kronologisk rekkefølge.

DSC01074.jpg

Turen hjem. Lang kjøretur..

DSC01101.jpg

DSC01086.jpg

første natta

DSC01146.jpg

gjør seg kjent utenfor huset

DSC01184.jpg

ståører! ;O

DSC01222.jpg

fått heftemasse på ørene.

DSC01235.jpg

heehe, lille grisen har blitt husvarm :P

Timmi145.jpg

de følgende bildene er tatt i dag i hagen, med speilrefleks og ikke mobilkamera.

Timmi144.jpg

Timmi136.jpg

Timmi129.jpg

Timmi127.jpg

Timmi121.jpg

Timmi112.jpg

Timmi106.jpg

Timmi103.jpg

Timmi100.jpg

Timmi099.jpg

Timmi093.jpg

Timmi092.jpg

Timmi155.jpg

Timmi028.jpg

Inne. Lille trollet altså! :P

Timmi033.jpg

hilse på hunden som bor i speilet.

Timmi044.jpg

gullet...

Timmi064.jpg

Oj, ble mange bilder gitt :P

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har vi flyttet til Bergen og hunden trives ganske godt her. Myye mindre mark å ferdes i syns han, hjemme i Finnmark hadde vi jo marka rett utfor døra. Det er litt trist, kjedelig å måtte gå så mye

Tid for litt bilder av boffsen! Gladgutt! Bli me a muttern! Ser ut som alt annet enn en sheltie! Haha! Merkelig grimase I'll kill you! Tur på Fanafjellet Komm

Ja , da har gutten rundet 3 år siden siste oppdatering. Gratulerer, besteste boffsen!

Skrevet

Nydelig!

Han ser mye eldre ut enn Buster gjorde ved 9 ukers alder! Lykke til med oerene...hehe...Jeg proevde med det klistergreiene, men Buster har fortsatt staaoerer gitt...

Skrevet

Takktakk! :D Synes selvfølgelig han er verdens nydeligste jeg da... :D

Ja, håper også at ørene ordner seg.. de ligger i alle fall perfekt nå. :P

Skrevet

Vil haaaa! Bare helt nydelig da! Jeg må jo vurdere sheltie når jeg ser sånne bilder :lol:

Hihi, tusen takk! :frantics: Anbefaler selvfølgelig rasen jeg da :ahappy:

Skrevet

Hihi, tusen takk! :frantics: Anbefaler selvfølgelig rasen jeg da :ahappy:

Den står på listen over må ha hunder :lol: Den er vel ikke så ulik phalene, ihvertfall ikke sånn som Tinka er. Men først skal jeg ha meg en skikkelig jakthund, vorsteh. Selvom om Tinka da burde ha en lekekamerat på sin størrelse også! (unnskyldninger for å skaffe seg en til).

Skrevet

Herlig Sheltie :P

Takkertakker :P

Den står på listen over må ha hunder :lol: Den er vel ikke så ulik phalene, ihvertfall ikke sånn som Tinka er. Men først skal jeg ha meg en skikkelig jakthund, vorsteh. Selvom om Tinka da burde ha en lekekamerat på sin størrelse også! (unnskyldninger for å skaffe seg en til).

Vet ikke hvor lik phalene er sheliten jeg. Men kjenner noen papilloner da :P Hihi, 3 hunder går vel braa det :P

Skrevet

Vet ikke hvor lik phalene er sheliten jeg. Men kjenner noen papilloner da :P Hihi, 3 hunder går vel braa det :lol:

I raske trekk er det jo kvikk, intelligent og spenstig. Pluss at de begge er forholdsvis små raser, selvom papillon/phalene er litt mindre, men min er jo megastor (6,5kg).

Men en del forskjell er det nok, men det er det også fra min phalene og rasestandarden, pluss de andre av samme rase som jeg har møtt.

Skrevet

I raske trekk er det jo kvikk, intelligent og spenstig. Pluss at de begge er forholdsvis små raser, selvom papillon/phalene er litt mindre, men min er jo megastor (6,5kg).Men en del forskjell er det nok, men det er det også fra min phalene og rasestandarden, pluss de andre av samme rase som jeg har møtt.

Joda, sånn sett er de nok ganske like. Tror nok de to rasene hadde passet fint sammen :)

for en vanvittig søt sheltie! :D

Takk, kunne ikke vært mer enig jeg :)

For en utrolig nydelig "dott" av en hund! :) Får virkelig lyst på valp når jeg ser sånne bilder.Gratulerer med det nye familiemedlemmet forresten. :D

Hihi, joda, en skikkelig dott er han :( Tusen takk! Han passer perfekt inn hos oss :P

Skrevet

Så herlig! ;):) Og utrolig hvor mye han kan allerede..! :)

Mm! :D Hehehe, joda, og nå enda mer :D

Ikke bare dårlig ting da.. Han har lært seg kontakt, target og sitt faktisk :P Samt at han begynner å bli flink å gå på do ute.

Gratulerer! Kjempefin var han ;)

Takk og takk :) Mammas gullklump det!

Men håper du også finner en bra valp snart, paws :(

Skrevet

Takk! Håper jeg får noe neste sommer hvertfall ;)

Det får du sikkert ;)

Det håper jeg

Å, herregud så skjønn liten valp :)

Tusen takk, morsomt at andre også synes det :)

Skrevet

Timmi har nå blitt 11 uker, og han har vokst kjempe mye! Han har fått en helt annerledes form, med lengre bein og et mer voksent uttrykk, syns jeg. Han veide 2.2 kg når jeg hentet ham, og nå veier han 2.8 kg.

Bilder av gullet :icon_cry:

Timmi11uker010.jpg

:whistle:

Timmi11uker015.jpg

Mye mygg ja! :S

Timmi11uker028.jpg

Filosofen..

Timmi11uker034.jpg

Timmi11uker044.jpg

Timmi11uker021.jpg

Timmi11uker022.jpg

Timmi11uker060.jpg

Timmi11uker059.jpg

Søteste.. :whistle:

Timmi11uker054.jpg

Mye fart i ham og :wave:

Timmi11uker070.jpg

Timmi11uker068.jpg

Timmi11uker064.jpg

Vet ikke helt hvordan man får til et bra oppstillingsbilde, men prøvde meg :wave:

Kommenter kommenter! :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Timmi er nå blitt 14 uker, og blir bare vakrere og vakrere! :hmm: En skikkelig godgutt.

Legger ut noen bilder.

Timmi14uker030.jpg

Fine gutten!

Timmi14uker151.jpg

Timmi14uker215.jpg

Timmi14uker003.jpg

Timmi14uker255.jpg

Timmi14uker230.jpg

Bølger i vannet? Går det an da?

Timmi14uker159.jpg

Smågal, hihi :getlost:

Timmi14uker265.jpg

Han har skikkelig ujevne tegninger!

• 2 weeks later...
Skrevet

Knøttet er nå blitt 16 uker gammel :whistle:

Han har blitt husren, går bort til døren når han vil ut. Og er ganske flink med båndtrening, drar kun om noe interessant dukker opp. Innkalling sitter som et skudd, og han kommer selv om han er i lek med andre hunder. Flinkeste gutten det :rolleyes2:

Bildespam følger :whistle:

Først noen bilder fra stranden :fish:

Timmi16uker206.jpg

Timmi16uker208-1.jpg

Timmi16uker182.jpg

Timmi16uker176.jpg

Timmi16uker168.jpg

Timmi16uker159.jpg

Også noen bilder fra i dag

Timmi16uker292-1.jpg

Timmi16uker286-1.jpg

Timmi16uker142.jpg