Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS og spesialer i Danmark

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Tìbrà ble nr. 2 i juniorklassen, søsteren hennes Summer vant juniorklassen.

Søsteren til Kenzo gjorde det også bra på WDS. Hun ble nr. 4 i unghundklassen.

Farfaren til min nye valp (som jeg får i juli) ble World Veteran Winner - Dog, og mormoren ble World Veteran Winner - Bitch. Faren til valpen min gjorde det også kjempe bra :flowers: Han ble nr. 2 i open class!

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tìbrà ble nr. 2 i juniorklassen, søsteren hennes Summer vant juniorklassen.

Søsteren til Kenzo gjorde det også bra på WDS. Hun ble nr. 4 i unghundklassen.

Farfaren til min nye valp (som jeg får i juli) ble World Veteran Winner - Dog, og mormoren ble World Veteran Winner - Bitch. Faren til valpen min gjorde det også kjempe bra :flowers: Han ble nr. 2 i open class!

Da ble jo søsteren til Tibra JWW-10 da :banana:

Skrevet

Den norske tolleren Mascott (NORD UCH SV-05 NORD V-08 DK V-09 NV-09 Lauvstuas Mascot Keehnu "Mascot) ble beste veteran

I tillegg ble WW-08 SV-08 NORD UCH NSVCH Lauvstuas Zamantha Fox "Zamantha" VWW-10 og BIM i en alder av 11år og Lauvstuas Zeeme Stardust JWW-10 :flowers:

Ikke dårlig å ta med seg 3 verdensvinnere fra samme kennel hjem - den samme suksessen hadde de i Stockholm for 2 år siden!

Skrevet

I tillegg ble WW-08 SV-08 NORD UCH NSVCH Lauvstuas Zamantha Fox "Zamantha" VWW-10 og BIM i en alder av 11år og Lauvstuas Zeeme Stardust JWW-10 :flowers:

Ikke dårlig å ta med seg 3 verdensvinnere fra samme kennel hjem - den samme suksessen hadde de i Stockholm for 2 år siden!

Super Helene, jeg fikk kun det ene resultatet:) Så utrolig gøy med den supersuksessen til Lauvstua!

Guest Jonna
Skrevet

(har store problemer på jobb i dag jeg, og hopper hvergang jeg ser noe kjent folk på listene)

Gruppe 1 (Dommer Jørgen Hindse)

Nr. Kat. Navn Race Ejer

1 00134 Japaro Eye Of The Storm Shetland Sheepdog Mr & Mrs Nixon , NORGE

2 00824 Andvol Pinkerton Welsh Corgi Pembroke Shuvalova Olga , RUSLAND

3 01631 Bästdals Viljar Tervueren Susanne Kjærstad , NORGE

4 00562 Heather Mist This Is My Life Bearded Collie Marie Långsved , Sverige

(For de som ikke vet det så er det hannhunden som Caroline brukte på Saeta, faren til Spes og Sirius)

Skrevet

Gratulerer så mye til Siri! :flowers::banana:

Gratulerer! Spesielt til Siri - så morsomt når veteranene gjør det bra! :whistle:

Fra springerringen ble det heldansk; Siegers Pool Position ble BIR, BIM ble Siegers Extra Point.

Men vi fikk da en norsk veteranverdensvinner - Nimblewhit In A Mellowtone :ahappy:

Skrevet

Hvit gjeterhund (norske) : Beyla av white viking ble 2 beste tispe, made to measure Glamour Geisha ble nr 4 i åpen klasse med exelent og CK

Vinneren av de Hvite ble: Crunch Vom Stainzer Schilcherland (dansk) som er min oppdretters hannhund! Heras helsøster Made to measure Hallie halia ble beste junior og nr 3 beste tispe!

Det er det jeg har fått med meg mens jeg holdt styr på hund, unger og mann :flowers:

Skrevet

Da legger jeg det her også:flowers: Bailey ble plassert som nummer 4 i åpen klasse med CK av 21 :banana: Venter på resten..

Gratulerer :banana:

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :ahappy:

Gratulerer Siri!

Gratulerer Siri :banana::whistle:

Skrevet

Gratulerer så mye til Siri! :banana::ahappy:

Men vi fikk da en norsk veteranverdensvinner - Nimblewhit In A Mellowtone :banana:

Du har så rett, men jeg hadde ikke sett resultatsiden enda, kun oppdateringer fra FB. :whistle: Men nå som jeg har sett den, ser jeg mye jeg liker... :flowers:

Skrevet

Og jeg fikk akkurat se på FB at Ivri, en Hollandsk Gjeterhund, langhår fra Selbu ble WW!! Gratulerer til Elin Setseng som eier han! Hun hadde også WW i 08 på tispa si!

Skrevet

Da ble jo søsteren til Tibra JWW-10 da :wub:

Og broren hennes også :lol: Halvsøster Dancin ble BIM og WW2010.

Rebus, ja vakreste Rebus ble WW2010 og gruppevinner! :wub: Helt, helt fantastisk! Mac ble WVW2010 og Rebusdatteren Pretty WJW2010. Rebus er riktignok ikke min, men jeg har litt aksjer i ham likevel, så jeg skryter uhemmt av den vakre gutten :whistle:Her pryder han forsiden på NKKs nettsider!

Tíbrá er, selv om ikke alle tror meg, fullstendig avrøytet så det var vel bare fair at Summer slo henne igår, selv om jeg vet fra tidligere at dommeren liker Tíbrá veldig godt. Saeta ble stilt for første gang etter sist valpekull og fikk Excellent og ble 2 i championklassen, noe jeg er fornøyd med for den dommeren. Både cert, cacib og res. cacib ble vunnet av amerikanske importer, som forventet altså, ettersom det er det dommeren har selv :lol:

Skrevet

Og broren hennes også :lol: Halvsøster Dancin ble BIM og WW2010.

Rebus, ja vakreste Rebus ble WW2010 og gruppevinner! :wub: Helt, helt fantastisk! Mac ble WVW2010 og Rebusdatteren Pretty WJW2010. Rebus er riktignok ikke min, men jeg har litt aksjer i ham likevel, så jeg skryter uhemmt av den vakre gutten :whistle:Her pryder han forsiden på NKKs nettsider!

Tíbrá er, selv om ikke alle tror meg, fullstendig avrøytet så det var vel bare fair at Summer slo henne igår, selv om jeg vet fra tidligere at dommeren liker Tíbrá veldig godt. Saeta ble stilt for første gang etter sist valpekull og fikk Excellent og ble 2 i championklassen, noe jeg er fornøyd med for den dommeren. Både cert, cacib og res. cacib ble vunnet av amerikanske importer, som forventet altså, ettersom det er det dommeren har selv :D

Finefine Rebus :wub: Og Mac :lol:

Skrevet

Ser på livesending nå. BIS avl og oppdrett ble vunnet av saluki. Valp irsk ulvehund, veteran xairn terrier. Spent på gruppene! Må jo følge med på konkurrentene til Rebus!

Skrevet

Da legger jeg det her også:lol: Bailey ble plassert som nummer 4 i åpen klasse med CK av 21 :wub: Venter på resten..

Gratulerer! Det er slettes ikke verst! :D

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over ;)

Gratulerer Siri!

Gratulerer til Siri og flotte Babs! :D

Og broren hennes også :P Halvsøster Dancin ble BIM og WW2010.

Tíbrá er, selv om ikke alle tror meg, fullstendig avrøytet så det var vel bare fair at Summer slo henne igår, selv om jeg vet fra tidligere at dommeren liker Tíbrá veldig godt. Saeta ble stilt for første gang etter sist valpekull og fikk Excellent og ble 2 i championklassen, noe jeg er fornøyd med for den dommeren. Både cert, cacib og res. cacib ble vunnet av amerikanske importer, som forventet altså, ettersom det er det dommeren har selv ;)

Gratulerer så mye til FH og til "aksjeholder" Caroline med Rebus og Mac! Flotteste guttene det :lol:

Flotte prestasjoner av Tibrá og Saeta også, slettes ikke dårlig å bli nr 2 i klassene sine! :D

Skrevet

Norske dalmatiner har gjort det bra i dag :wub: :wub: :lol:

Hanner:

Alphadirato Future brand, med norsk far (spotniks Unbuttoned uniform )ble BIR (også bir på crufts i år)

Norske Dalmo's Joker II vant åpen hannhund og tok certet :whistle:

Norske Spotniks first farao for ormond ble 2. i junior klassen

Spotniks fit for fun vant mellomklassen

Tisper:

Dalmo's Karmencita 4. i mellomklassen

Spotnik's Diva Deluxe 2. i champion

Dalmo's Xantippe 2. i veteran

(og kullsøster til Casper, Curias Bet on Babette, fikk Excelent :lol: )

Edit: Future brand vant gruppen :D:D:D

Skrevet

Du har så rett, men jeg hadde ikke sett resultatsiden enda, kun oppdateringer fra FB. :wub: Men nå som jeg har sett den, ser jeg mye jeg liker... :whistle:

Enig :wub:

--

Nå kan jo sonen feire en ny dansk champion også :lol:

Guest Jonna
Skrevet

Så langt ikke de store resultatene på VM i lydighet. Dagens 3 vinnere (landene går fordelt over 3 dager)

Dagsvinner ble finske Nina Manner/Tending Hotspur, 273 poeng

2 plass ble danske Mads Møller / Fægårdens Invinsible Halley, 270 poeng

3 plass ble finske Heidi Kaila / Hermine Gallia av Nangijala med 269,5.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...