Gå til innhold
Hundesonen.no

Dakar jenta mi :(

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Vært hos dyrlegen i dag og tatt sprøyte mot urinveiinfeksjon.

Noen leste sikkert det innelgget jeg skrev for noen dager siden og lurte på om det var normalt at hun oppførte seg sånn, vel, det vr det altså ikke, hun slikka seg altfor mye og infeksjonen kan komme av det...

Så nå må hun ta antibiotika tabeletter noen dager, stakkar :)

Fikk også bekrefta at hun er midt i løpetida.

God bedring vennen

Skrevet
Stakar lita.  :D  

Men var nå bra du fant ut hva det var som var galt med henne :)

Ja, heldigvis. Hun hadde jo allerede gått noen dager hvor det har gått litt opp og ned, så trodde vi det begynte å gå bedre (viste jo ikke hva som feilte henne) men i natt så ble det verre og hun sov nesten ikke :P

Stakkar lita

Skrevet
Vært hos dyrlegen i dag og tatt sprøyte mot urinveiinfeksjon.  

Noen leste sikkert det innelgget jeg skrev for noen dager siden og lurte på om det var normalt at hun oppførte seg sånn, vel, det vr det altså ikke, hun slikka seg altfor mye og infeksjonen kan komme av det...  

Så nå må hun ta antibiotika tabeletter noen dager, stakkar  :D  

Fikk også bekrefta at hun er midt i løpetida.

God bedring vennen

Stakkar liten :P . Får håpe det går fort over. Sender her mange hjerter for at hun skal bli fort frisk :) + en kjekk sol som leker seg :P

cd_heartsW.gif

sun_playing_with_beach_ball_md_wht.gif

Skrevet

:-o :-o :-o hvoordan i alle dager klarer dere det??? jeg klarer ikke :S

For å lage gode animasjoner med ren flyt, trenger man et animasjonsprogram :) Har man det er det bare å stupe idet for å prøve :P . Jeg bruker Ulead Gif animator, eller Jasc Animation Shop :P

Skrevet

Takker alle sammen :wink:

Og takk til Line og Scarlet for bilder og animasjon, kjempekoshlig! :)

Virker som hun begynner å bli bedre nå da, litt mer som sitt gamle jeg, hun drepte f.eks. et kosedyr i går (reiv ut alle innvollene) noe som kan tyde på at hun begynner å komme seg :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...