Gå til innhold
Hundesonen.no

HJÄLP till hämtning av valp


Vimsan

Recommended Posts

Hej!

Som de flesta säkert vet så har jag varit på utkik efter en valp.

Jag startade ett nytt projekt: Uppdrag-Lillebror :)

Nu har jag hittat en helt ÄKTA valp (;)) som jag fallit pladask för, det är liksom helt perfekt.

Men jag har ett problem, det går inte att åka dit kommunalt. Man måste åka dit med bil men jag har ju inte ens körkort vilket gör det svårt för mig.

Därför undrar jag om det finns någon behjälplig räddare i nöden här på sonis som hade kunnat hjälpa mig så att jag får hämta valpis :whistle: ?

Sträckningen är från Sarpsborg till ett ställe nära Krøderen. Det tar 3 timmar med bil från mig till valpis.

Det hade gjort mig väldigt glad för jag vill verkligen ha denna valpisen, det står liksom "Lillebror till Leo" i pannan på honom :)

Edit: Jag behöver inte bli kört helt från Sarpsborg, kan f.ex ta tåget in till Oslo och att vi kör därifrån, det tar då ca 1 timme och 44 minuter att köra därifrån till Valpis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) nejdå, ni får lova att vänta i spänning tills jag fått ordnat det så att jag faktiskt kan hämta Lillebror :whistle:

Då blir det bildespam vill jag lova!

Så belønning for å hente er at man får se valpis før alle andre da! :) Hmmm.. vil så gjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Jeg bor i Oslo og har et hus i krøderen jeg må opp å sjekke statusen på den nærmeste tiden. Hundebur i bilen har jeg også selvfølgelig;) Du kan godt henge deg på meg? Jeg er relativt fleksibel på når vi drar, er minimum 50% sykemeldt. Men jeg er avhengig av at du kommer deg til og fra Oslo fra sarpsborg på egenhånd da jeg får smerter av å kjøre for mye bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Jeg bor i Oslo og har et hus i krøderen jeg må opp å sjekke statusen på den nærmeste tiden. Hundebur i bilen har jeg også selvfølgelig;) Du kan godt henge deg på meg? Jeg er relativt fleksibel på når vi drar, er minimum 50% sykemeldt. Men jeg er avhengig av at du kommer deg til og fra Oslo fra sarpsborg på egenhånd da jeg får smerter av å kjøre for mye bil.

Hej Loke och tusen tack för ditt erbjudande om din hjälp. Men du slipper haha.

Nu har jag faktiskt fått 2 räddare i nöden här, Armagnac och TonjeRA ska hjälpa mig att hämta Lillebror :whistle:

Ååååååå jag är sååååå glad nu och glädjer mig jätte mycket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Loke och tusen tack för ditt erbjudande om din hjälp. Men du slipper haha.

Nu har jag faktiskt fått 2 räddare i nöden här, Armagnac och TonjeRA ska hjälpa mig att hämta Lillebror :whistle:

Ååååååå jag är sååååå glad nu och glädjer mig jätte mycket :)

Så bra :)

Men du, kan ikke vi som har tilbudt oss å hjelpe få vite rase da??? ;) Vet om tre oppdrettere rundt der huset mitt er. To av de oppdretter små terriere..og en av en liten herlig belgisk rase..*gruble*

Men Krødsherad er (tro det eller ei) stort, og det er mye hundefolk der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Lola du verkar iallafall väldigt spänd :whistle:

Men jag ska vara snäll och ge er ett väldigt snällt hint om vilken ras Lillebror är.

Jag kan säga att den rasen står inte uppskriven på listan över vilka raser som finns här på sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...