Gå til innhold
Hundesonen.no

Kool Collar


sham

Recommended Posts

Ja kanskje :getlost:

Men litt usikker også.. postet dette på canis også, og der var det en som var litt skeptisk.. Fordi det er ikke bra å ha is på huden over lengere tid... (feks en ispose (når vi har skadet oss) skal ikke gå direkte på huden og heller ikke over lengere tid..

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje :ahappy:

Men litt usikker også.. postet dette på canis også, og der var det en som var litt skeptisk.. Fordi det er ikke bra å ha is på huden over lengere tid... (feks en ispose (når vi har skadet oss) skal ikke gå direkte på huden og heller ikke over lengere tid..

Noen som vet noe?

Åja...det är sant... :getlost: nu blev jag genast skeptisk...

Det finns ju "kyldukar" som man kan ha som kanske är bättre än det halsbandet här?

Ska se om jag hittar en link till sidan som har kyldukar så kan ni checka ut det också...

Här hittade jag det: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=3097

Kjøleduk til hunden (319,-)

Denne kjøleduken er utrolig praktisk å kan benyttes enten på dyret, i buret, i sengen, i bilen, på deg selv eller andre steder hvor du måtte ønkse å holde hunden avkjølt!

Duken er ca 1x1 m og evigvarende.

Du bruker den på følgende måte:

Fukt duken riklig i kaldt vann - Vri opp til den ikke lenger inneholder noe vann - legg den over dyret eller der duhar tenkt å benytte den og den vil holde hunden din kald i mange timer.

Når den begynner å bli varm gjenntar du hele prosessen og startet forfra for nye deilige, kjølige timer...

Dette er en duk som er vel vært å ha enten til deg selv, barnevognen eller hundeburet!

Hittade en annan sida där det var billigare: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=agilityshop&gid=50

KJØLEDUK & HÅNDKLE SUPER COOL (249,-)

Kjøleteppe og tørkeduk til hund.

Et fantastisk produkt med en rekke smarte funksjoner.

Cool & Dry er to-sidig og brukes fuktig.

Den mønstrede siden kjøler ned hunden på varme dager, la hunden ligge på teppet eller legg det over hunden.

Den slette siden brukes når du vil tørke hunden etter et bad eller når hunden har vært ute i regnet.

Det fungerer også utmerket til:

* Å fjerne hundehår/kattehår fra tepper og møbler

* Polering av pels på korthårede hunder/katter

* Å suge opp væske

Cool & Dry er et meget motstandsdyktig produkt som holder i mange år. Det absorberer vann tre ganger så raskt og

holder 50% mer vann enn vanlige håndklær.

Kjøleteppet finnes i fargene gul, lilla, blå eller grønn.

Oppbevar Cool & Dry fuktig i beholderen, slik at det ikke tørker helt og blir stivt. Skulle det bli helt tørt så er det

bare å legge Cool & Dry i varmt vann også er det like fint på få minutter.

Vaskes for hånd eller på skånsomt program i maskin.

Bruk flytende såpe, ikke skyllemiddel.

Det jag tänker är bra också är att hunden kan både ligga på den eller ha den över sig utan att bli blöt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja...det är sant... :getlost: nu blev jag genast skeptisk...

Det finns ju "kyldukar" som man kan ha som kanske är bättre än det halsbandet här?

Ska se om jag hittar en link till sidan som har kyldukar så kan ni checka ut det också...

Här hittade jag det: http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=3097

Kjøleduk til hunden (319,-)

Denne kjøleduken er utrolig praktisk å kan benyttes enten på dyret, i buret, i sengen, i bilen, på deg selv eller andre steder hvor du måtte ønkse å holde hunden avkjølt!

Duken er ca 1x1 m og evigvarende.

Du bruker den på følgende måte:

Fukt duken riklig i kaldt vann - Vri opp til den ikke lenger inneholder noe vann - legg den over dyret eller der duhar tenkt å benytte den og den vil holde hunden din kald i mange timer.

Når den begynner å bli varm gjenntar du hele prosessen og startet forfra for nye deilige, kjølige timer...

Dette er en duk som er vel vært å ha enten til deg selv, barnevognen eller hundeburet!

Hittade en annan sida där det var billigare: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=agilityshop&gid=50

KJØLEDUK & HÅNDKLE SUPER COOL (249,-)

Kjøleteppe og tørkeduk til hund.

Et fantastisk produkt med en rekke smarte funksjoner.

Cool & Dry er to-sidig og brukes fuktig.

Den mønstrede siden kjøler ned hunden på varme dager, la hunden ligge på teppet eller legg det over hunden.

Den slette siden brukes når du vil tørke hunden etter et bad eller når hunden har vært ute i regnet.

Det fungerer også utmerket til:

* Å fjerne hundehår/kattehår fra tepper og møbler

* Polering av pels på korthårede hunder/katter

* Å suge opp væske

Cool & Dry er et meget motstandsdyktig produkt som holder i mange år. Det absorberer vann tre ganger så raskt og

holder 50% mer vann enn vanlige håndklær.

Kjøleteppet finnes i fargene gul, lilla, blå eller grønn.

Oppbevar Cool & Dry fuktig i beholderen, slik at det ikke tørker helt og blir stivt. Skulle det bli helt tørt så er det

bare å legge Cool & Dry i varmt vann også er det like fint på få minutter.

Vaskes for hånd eller på skånsomt program i maskin.

Bruk flytende såpe, ikke skyllemiddel.

Det jag tänker är bra också är att hunden kan både ligga på den eller ha den över sig utan att bli blöt.

se der ja :ahappy: Det går jo ann.. Men tenkte mest på til å ha ute egentlig.. men får bare ha med rikelig med vann og unngå sola mest mulig.. også bade så ofte som mulig :ahappy: Klarte det i fjor så klarer det vel i år også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja :ahappy: Det går jo ann.. Men tenkte mest på til å ha ute egentlig.. men får bare ha med rikelig med vann og unngå sola mest mulig.. også bade så ofte som mulig :ahappy: Klarte det i fjor så klarer det vel i år også :lol:

Ja hihi. Men är bara problematiskt om man har en hund som inte tycker om att bada :getlost:

Jag brukar alltid ha med mig dricksvatten och så en handduk till Leo som jag brukar blöta och dra över huvudet och även under trampdynorna för att kyla ner honom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært skeptisk til alle kjøleprodukter. Greit nok med en fuktig/kald matte hunden kan ligge på en kort periode i solsteik, men å ha noe kald rundt halsen eller over ryggen (!!) ville jeg aldri utsatt hunden min for før fysisk aktivitet (eller i det hele tatt). Det er ikke uten grunn at muskler skal varmes opp før hardere aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært skeptisk til alle kjøleprodukter. Greit nok med en fuktig/kald matte hunden kan ligge på en kort periode i solsteik, men å ha noe kald rundt halsen eller over ryggen (!) ville jeg aldri utsatt hunden min for før fysisk aktivitet (eller i det hele tatt). Det er ikke uten grunn at muskler skal varmes opp før hardere aktivitet.

Hm... ja jag förstår din tanke ja men jag tror inte det är meningen att ha på varken kylhalsband eller duk hela dagen?

Men exempel om man är ute och går tur i skogen i sommarvärmen och när man sätter sig och vilar lite kan det vara gott för hunden med en avkylning i hettan innan man går vidare. Det är i alla fall det jag tänkt att de är till för?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avkjøle en hund "ovenfra" er ikke alltid så lurt. Hunder avkjøler seg naturlig nedenfra; når de er varme og får tilgang på en bekk/vann, går de uti til magen, evt legger seg ned og væter magen. Prøv heller å herme etter dette - å avkjøle hunden ovenfra med solen stående på, kan føre til at hunden blir overopphetet i stedet. Vann på feks hodet må fordampe, og kan faktisk føre til overopphetning av hjernen; flere hunder har besvimt av dette. Ha med nok vann på konkurranser, og spyl hunden under magen og evt på halsen. Aldri oppå hunden. Jeg bruker ikke kjøledekken av nettopp denne grunn. Bruker heller kjøletepper som hunden kan ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra och lättförstålig information du gav Huldra, det var bra du sa det!

Flott! :getlost: Men jeg er usikker på hvordan dette halsbåndet fungerer da, jeg skjønner det ærlig talt ikke helt.. :ahappy: Og så er jeg litt tvilende til om jeg har troen på det.. :ahappy: Eksempelvis denne bulldogen på bildet hos canis; problemet hos den rasen er jo egentlig ikke varmen i seg selv på kroppen, men at den pga den korte nesen ikke klarer å kjøle ned luften før den når lungene, og at den derfor ikke får i seg nok oksygen. Da hjelper det ikke med et halsbånd som kjøler ned blodet, når det er den varme luften i nesen som er problemet. Av samme grunn har de problemer med kulde; de får ikke varmet opp luften før den når lungene, og derfor får de problemer. Da hjelper naturlig nok et dekken heller. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! :ahappy: Men jeg er usikker på hvordan dette halsbåndet fungerer da, jeg skjønner det ærlig talt ikke helt.. :lol: Og så er jeg litt tvilende til om jeg har troen på det.. :ahappy: Eksempelvis denne bulldogen på bildet hos canis; problemet hos den rasen er jo egentlig ikke varmen i seg selv på kroppen, men at den pga den korte nesen ikke klarer å kjøle ned luften før den når lungene, og at den derfor ikke får i seg nok oksygen. Da hjelper det ikke med et halsbånd som kjøler ned blodet, når det er den varme luften i nesen som er problemet. Av samme grunn har de problemer med kulde; de får ikke varmet opp luften før den når lungene, og derfor får de problemer. Da hjelper naturlig nok et dekken heller. :lol:

:lol: Hm... kanske de borde uppfinna "kjølesko" som kyla ner trampdynorna i hettan :lol: Är det inte där de reglerar temperaturen? Eller har jag missförstått helt :getlost: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Hm... kanske de borde uppfinna "kjølesko" som kyla ner trampdynorna i hettan :ahappy: Är det inte där de reglerar temperaturen? Eller har jag missförstått helt :getlost: ?

God idè - du må ta patent! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har det kjøledekkenet til Midas, men har ikke brukt det enda, da det er for stort til han. Jeg merker jeg ble litt skeptisk til å bruke det i det hele tatt etter det Huldra skrev. Vi er jo mye å bader på sommeren, fordi Dina er så glad i å svømme. Midas har ikke helt fått interessen for å bade enda, men han plumper uti i ny og ne. Da får han iallefall avkjølt seg litt :flowers: Det er jo ikke logisk å kjøle ned ryggen til hunden når jeg tenker meg om... Ryggrad og muskler har ikke godt av det. Jeg har lagt ned vått håndkle til han på gulvet som han kan ligge på. Han sliter allerede med varmen, så er litt spent på hvordan det blir når han blir stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...