Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Utrolig fantastisk og klem til deg tøffingen! :getlost:

Men hvis de virkelig ikke visste om det så er det jo rart, for denne typen svindel er det jo tonnevis av! Dette er ikke den første tråden på sonen, og heller ikke den første om Kamerun.

Kanskje sonen burde gjøre en liten kampanje på å sjekke om disse annonsene og kontakte Økokrim, så de faktisk får så mye informasjon som mulig om dette her!

Det eneste er jo at det er ganske skummelt å kontakte disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fantastisk og klem til deg tøffingen! :getlost:

Men hvis de virkelig ikke visste om det så er det jo rart, for denne typen svindel er det jo tonnevis av! Dette er ikke den første tråden på sonen, og heller ikke den første om Kamerun.

Kanskje sonen burde gjøre en liten kampanje på å sjekke om disse annonsene og kontakte Økokrim, så de faktisk får så mye informasjon som mulig om dette her!

Det eneste er jo at det er ganske skummelt å kontakte disse menneskene.

Om jeg ikke tolker det feil, så tror jeg de mente dette var noe "nytt" ettersom hun faktisk har fått penger på kontoen, noe som kanskje ikke er så vanlig ved slik svindel.

Supert at noen tok saken alvorlig :ahappy: Mest spent på denne damen i porsgrunn jeg, om hun er en del av "spillet", eller om hun er en uvitende person som blir svindlet. Litt nysgjerrig av meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det faktisk finnes myndigheter der ute som tar slikt på alvor. Og all respekt til deg som ikke ga deg før noen tok tak i saken! :getlost:

Men hvordan skal du klare å ikke åpne flere mail hahaha det hadde ikke jeg klart! :ahappy:

*mark as unread* :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tolker det feil, så tror jeg de mente dette var noe "nytt" ettersom hun faktisk har fått penger på kontoen, noe som kanskje ikke er så vanlig ved slik svindel.

Supert at noen tok saken alvorlig :getlost: Mest spent på denne damen i porsgrunn jeg, om hun er en del av "spillet", eller om hun er en uvitende person som blir svindlet. Litt nysgjerrig av meg :ahappy:

Kanskje det, men enda større grunn til at man faktisk kan prøve å se om sånt skjer igjen.. kanskje det nye er å hvitvaske pengene gjennom uvitende personer?

Men denne svindelmetoden er vel ganske ny, den har vel dukket opp det siste året eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det faktisk finnes myndigheter der ute som tar slikt på alvor. Og all respekt til deg som ikke ga deg før noen tok tak i saken! :getlost:

*mark as unread* :ahappy:

:lol: Liker liker :ahappy: Tror ikke jeg hadde greid å lavær å lese mail fra dem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :P

Men hvordan skal du klare å ikke åpne flere mail hahaha det hadde ikke jeg klart! :lol:

Haha det var det ja :lol:

Utrolig fantastisk og klem til deg tøffingen! :P

Men hvis de virkelig ikke visste om det så er det jo rart, for denne typen svindel er det jo tonnevis av! Dette er ikke den første tråden på sonen, og heller ikke den første om Kamerun.

Kanskje sonen burde gjøre en liten kampanje på å sjekke om disse annonsene og kontakte Økokrim, så de faktisk får så mye informasjon som mulig om dette her!

Det eneste er jo at det er ganske skummelt å kontakte disse menneskene.

Tack för det och :lol: tillbaks :lol:

Det tror jag blir lite överbelastning om man ska ringa för alla sånna typiska små svindel annonser.

Anledningen till varför de såg mitt fall som så intressant var ju på grund av att det var något "nytt" som gjorde att de nu fick se att svindlare har fått ett nytt sätt att gå fram på. Och i tillägg har ju detta gått väldigt långt och jag har väldigt mycket information.

Om jeg ikke tolker det feil, så tror jeg de mente dette var noe "nytt" ettersom hun faktisk har fått penger på kontoen, noe som kanskje ikke er så vanlig ved slik svindel.

Supert at noen tok saken alvorlig :P Mest spent på denne damen i porsgrunn jeg, om hun er en del av "spillet", eller om hun er en uvitende person som blir svindlet. Litt nysgjerrig av meg :lol:

Exakt!

Ja jag är också otroligt spänd på vad denna Porsgrunndama svarar.

Godt å høre at det faktisk finnes myndigheter der ute som tar slikt på alvor. Og all respekt til deg som ikke ga deg før noen tok tak i saken! :getlost:

*mark as unread* :ahappy:

Tusen tack :D

:P Det var ett smart tips haha! Svindelparet kan ju inte se om jag läst mail eller inte så länge jag inte svarar :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hon var väldigt glad för att jag ringde för att nu får de se en helt ny femgangsmåte för svindlare, som de inte sett förr.

Det att jag faktiskt fick pengarna in på mitt konto var otroligt.

För det andra så har de nog lurat Porsgrunndama att betala pengar, så är de truende mot mig för att göra mig så rädd att jag sänder pengarna vidare med western union.

Her ligger nok svaret, folk har begynt å luktet lunta på denne svindeltypen, men når man får oppgitt et norskt navn og et norskt kontonummer man skal overføre pengene til kan det vel ikke være svindel? *tvinne på det blånde håret mitt*

Det blir spennende å se hva som skjer framover!

Edit:Svindelparet kan ju inte se om jag läst mail eller inte så länge jag inte svarar

Jo, det kan de om de har markert for å motta mail når den de har sendt er lest. Ikke åpne flere mail fra dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:Svindelparet kan ju inte se om jag läst mail eller inte så länge jag inte svarar

Jo, det kan de om de har markert for å motta mail når den de har sendt er lest. Ikke åpne flere mail fra dem!

Oh Okej... :getlost: Inte öppna mail, inte öppna mail...inte öppna mail :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola spurte: Går det virkelig an? På hotmail-konto fks?

Har ikke sjekket på hotmail, men ellers er det helt vanlig, ja! Vi bruker det fast på jobb, da endel folk påstår de ikke har fått mail. Men vi ser jo at den er åpnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke det hvis ikke mottaker har satt opp at de skal få beskjed. Det er altså mottaker som bestemmer om avsender skal få beskjed eller ei. (nå kan det hende hotmail har rare settings som kanskje gjør dette mulig, det vet jeg ikke for jeg bruker ikke tjenesten, men vanlig e-tjenester med klient settes dette altså selv av mottaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Økokrim var interessert :getlost:

Jeg tror grunnen til at de sa du ikke skal åpne flere mail, er for at de ikke skal skremme deg mer. Bedre å ikke vite. :ahappy:

Ja det tror jag också :ahappy: för de kunde också se att det faktiskt var hotfulla... och de förstod att det var obehagligt för mig. Även för att jag faktiskt bor ensam och inte har min familj i närheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft gjort!

Jeg ble litt skuffet da lokalpolitiet ikke tok saken alvorlig, men fikk igjen troen når Økokrim viste interesse.

Håper virkelig flere gjør som deg.

Men mail og sms hadde jeg nok ikke greid å la være og lese, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TACK ALLA SONISAR!

Jag vill tacka alla sonisar som har varit med och engagerat sig i denna saken, gett mig tips och stöttat mig.

Otroligt glad för att jag delade det med er och för att ni brytt er. Hoppas också att det varit till hjälp för er.

Tusen tack allihopa, jag hade nog inte klarat det så fint utan er bakom ryggen.

Tusen tack från både mig och min lille Leo :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom akkurat hjem fra jobb, sprang som et olja lyn til pc`n for å sjekke en mailbox som var sprengt av sonen mail...

jeg har gått og tenkt på deg og denne saken i hele dag, og gledet meg til oppdateringer.

Jeg syns du virkelig fortjente og bli hørt , og at økokrim viste interesse er jo bara helt fantastisk!! :getlost:

Du fortjener en kjempe-sonen-gruppeklem for stå-på-viljen din, særlig at du igjen forsøkte å få hjelp. Og at du faktisk snakket med økokrim, og de var interessert viser hvor lite peiling lokal politiet har for slike saker.

Jeg veit ikke om jeg hadde klart å ventet med pengene. Det krever mot syns jeg, og du har vert så tøff!

Godt jobbet, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom akkurat hjem fra jobb, sprang som et olja lyn til pc`n for å sjekke en mailbox som var sprengt av sonen mail...

jeg har gått og tenkt på deg og denne saken i hele dag, og gledet meg til oppdateringer.

Jeg syns du virkelig fortjente og bli hørt , og at økokrim viste interesse er jo bara helt fantastisk! :ahappy:

Du fortjener en kjempe-sonen-gruppeklem for stå-på-viljen din, særlig at du igjen forsøkte å få hjelp. Og at du faktisk snakket med økokrim, og de var interessert viser hvor lite peiling lokal politiet har for slike saker.

Jeg veit ikke om jeg hadde klart å ventet med pengene. Det krever mot syns jeg, og du har vert så tøff!

Godt jobbet, rett og slett!

Nåh blir helt rörd här... :lol::getlost::ahappy: tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger nok svaret, folk har begynt å luktet lunta på denne svindeltypen, men når man får oppgitt et norskt navn og et norskt kontonummer man skal overføre pengene til kan det vel ikke være svindel? *tvinne på det blånde håret mitt*

Det blir spennende å se hva som skjer framover!

Edit:Svindelparet kan ju inte se om jag läst mail eller inte så länge jag inte svarar

Jo, det kan de om de har markert for å motta mail når den de har sendt er lest. Ikke åpne flere mail fra dem!

Det der stemmer ikke 100%. Jeg har fått mail hvor avsender visstnok hadde en slik funksjon; at de skulle få beskjed når jeg hadde lest den. Litt senere ble jeg oppringt fordi de lurte på hvorfor jeg ikke hadde lest den, men saken var jo at jeg faktisk både hadde lest den OG svart på den. Så nei, det systemet der fungerer overhodet ikke helt slik det skal. :getlost: De hadde sendt ut masse mail (en hundklubb til sine medlemmer), og de var frustrert fordi det var nesten ingen som hadde lest den. Der tok de antageligvis feil, siden systemet ikke virket.

Jeg ville nok også dauet på meg av nysgjerrighet, jeg ville så gjerne visst hva de hadde skrevet. Jeg tror nok politidama sa at du ikke skulle lese mer mail, for å skåne deg selv. Hvis du ikke vet at du blir truet, så blir du heller ikke så redd, ikke sant? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer ikke 100%. Jeg har fått mail hvor avsender visstnok hadde en slik funksjon; at de skulle få beskjed når jeg hadde lest den. Litt senere ble jeg oppringt fordi de lurte på hvorfor jeg ikke hadde lest den, men saken var jo at jeg faktisk både hadde lest den OG svart på den. Så nei, det systemet der fungerer overhodet ikke helt slik det skal. :getlost: De hadde sendt ut masse mail (en hundklubb til sine medlemmer), og de var frustrert fordi det var nesten ingen som hadde lest den. Der tok de antageligvis feil, siden systemet ikke virket.

Jeg ville nok også dauet på meg av nysgjerrighet, jeg ville så gjerne visst hva de hadde skrevet. Jeg tror nok politidama sa at du ikke skulle lese mer mail, for å skåne deg selv. Hvis du ikke vet at du blir truet, så blir du heller ikke så redd, ikke sant? :ahappy:

Ja helt sant, det man inte vet har man inte ont av :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer ikke 100%. Jeg har fått mail hvor avsender visstnok hadde en slik funksjon; at de skulle få beskjed når jeg hadde lest den. Litt senere ble jeg oppringt fordi de lurte på hvorfor jeg ikke hadde lest den, men saken var jo at jeg faktisk både hadde lest den OG svart på den. Så nei, det systemet der fungerer overhodet ikke helt slik det skal. :ahappy: De hadde sendt ut masse mail (en hundklubb til sine medlemmer), og de var frustrert fordi det var nesten ingen som hadde lest den. Der tok de antageligvis feil, siden systemet ikke virket.

Selvsagt kan systemer feile.

Men i ditt tilfelle fikk ikke avsender vite at dere hadde lest når dere HADDE det, i vårt tilfelle måtte det i såfall vært at vi fikk beskjed om at de hadde det, selv om de IKKE hadde. X i taket, hittil har vårt system funket som gull :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene må jo for all del ikke ut av landet. Det er da antagelivis hvitvasking, og dessuten så behøver man ikke overføre mer penger til utlandet enn nødvendig!

Eneste alternativet er tilbake til kontoen det kom fra, eller la politi inndra pengene eller noe.

Tja, som du selv har sagt noen ganger så er de pengene bare musepiss i havet for disse folka i forhold til hvor mange de svindler, så jeg ser ikke helt den store konsekvensen av å overføre pengene rett til Kamerun, og på den måten få saken ut at livet til TS. Det er tross alt sikkerheten hennes det er snakk om her. Om dama i Porsgrunn er uskyldig, så er det selvfølgelig veldig kjedelig for henne, men igjen, sikkerheten til TS må vel prioriteres over noen tusenlapper (og prinsippet om å ikke støtte svindlere)? Økokrim hadde vel uansett hatt like stor sjangs til å få tatt disse folka.

Når det er sagt, så tror jeg egentlig ikke det er farlige folk du har med å gjøre, eller at de ville gjort deg noe (for den summen med penger). Jeg tror det er mennesker som vet hva de må skrive for å få deg til å overføre pengene. Men, stikkordet her er tror, og derfor hadde ikke jeg klart å slappe av om kvelden for å si det sånn.

Flott at økokrim tok saken alvorlig! Og som de andre sier; du har gjort en utrolig bra jobb, LivetmedLeo! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...