Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Ja, jeg kan! Men jeg går jo og husker fødselsdatoer til hunder som ikke er mine og da, jeg er litt rar :lol:

Fødselsdatoer på egne og andre sine hunder (av samme rase), stamtavler (gjerne flere generasjoner enn det som står på "papiret"), tlf.nr (gamle, type 15 år tilbake), reg.nr. på biler (begynnelsen av 80tallet og frem til nå) :lol: Listen kan bli lang her :lol:

Man vet man er hundenerd når... :D:D

Jeg kan såvidt fødseldatoen på ungene jeg :P

Eller kanskje en hjerne for tall? :D:)

Dratini: Jeg kan Tulla sitt, men that's it! :P

*ler*

-----

Nå skal jeg slutte med OT i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: usj, er det virkelig ikke andre som kan hunden(es) reg.nr. utenat? :lol:

(føler meg som en freak her jo :lol: )

Fortsetter OT: jeg kan reg-nummeret på begge mine i hvert fall. Orry sitt sitter godt til tross for at det ikke er blitt brukt på noen år, og Norma sitt bruker jeg hver gang jeg melder på til utstilling. Jeg har tydeligvis to "kontoer" hos NKK - kanskje på tide at jeg får flyttet Norma over på "Mine hunder"? :)

Ferdig med OT: interessant tråd dette her, og jeg er spent på hva politiet sier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

The Norwegian Department of Animal Health is in charge of all processes needed to import animals, and I took a phone call to them today asking them what I needed to import a pup from Cameroon. They said that they need the dog's registration number so that they can do the paper work needed to import Lucky. They also needed the date of his blood test checking for rabies, and the name of the veterinary who took the test. They need this in advance, or else he will be put in quarantine when he arrives and has to stay there for six months! Of course I don't want that to happen to poor Lucky; he's been through enough as it is. Please give me the phone number to the people taking care of Lucky now, so that I can get this taken care of."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

The Norwegian Department of Animal Health is in charge of all processes needed to import animals, and I took a phone call to them today asking them what I needed to import a pup from Cameroon. They said that they need the dog's registration number so that they can do the paper work needed to import Lucky. They also needed the date of his blood test checking for rabies, and the name of the veterinary who took the test. They need this in advance, or else he will be put in quarantine when he arrives and has to stay there for six months! Of course I don't want that to happen to poor Lucky; he's been through enough as it is. Please give me the phone number to the people taking care of Lucky now, so that I can get this taken care of."

drit bra skrevet ! Du skulle vert med i antiscam etterforskning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit bra skrevet ! Du skulle vert med i antiscam etterforskning :lol:

:) Er det ikke det vi driver med da? :lol::lol:

(Hvis dette blir trippelpost er det fordi sonen hang seg opp da jeg skulle svare. Populær tråd??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NU har jag fått mail!

"The deal is closed and since you do not believe that we have thepapers, i will appreciate that you send back the money into ouraccount. I do not want any trouble with you and i know you have ourmoney. I have never appreciated your approaches from the start but mywife will never listen to me. Are you ready to transfer the money backor do i put this in the hands of our lawyers? I have all the emailsand the SMS you and my wife exchanged. You will not have lucky and youwill not have our money either. We need our money back as fast astomorrow. I do not want any intrigues anymore. I am tired now".

I följd kom detta mail:

"You do not know the Norwegian Department of Animal health than I do. Iwill see to it that you pay for all this. If you think you can playaround with our money, you are mistaken. You are just a 20 years oldgirl and i do not want you to bite more than you can chew. We need ourmoney now".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NU har jag fått mail!

"The deal is closed and since you do not believe that we have thepapers, i will appreciate that you send back the money into ouraccount. I do not want any trouble with you and i know you have ourmoney. I have never appreciated your approaches from the start but mywife will never listen to me. Are you ready to transfer the money backor do i put this in the hands of our lawyers? I have all the emailsand the SMS you and my wife exchanged. You will not have lucky and youwill not have our money either. We need our money back as fast astomorrow. I do not want any intrigues anymore. I am tired now".

Uuuu spennende!

Oi der dukket visst resten av innlegget ditt i quoten, jeg som trodde jeg måtte legge meg uten å få det med meg!!

Banken din er stengt imorgen, så enkelt er det. Han får pent vente til torsdag, men du må gjerne late som om du blir skikkelig lei deg, som om Lucky faktisk finnes. Tviler på at han vil få noen dårlig samvittighet, men ved å se hvor dårlig din blir så kanskje han gir en sjanse til.

Kanskje datteren din gleder seg utrolig til valpen kommer?

Nei Huldra får komme med sine knallforslag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I don't understand why you don't want to send me copy of his papers? Because if you do I can save Lucky. Don't you want to save him? I am not the one making the import rules here in Norway, but I have to follow them to get Lucky into the country. And why are you becoming so mean? I have told you I cannot get to the bank tomorrow, but send me the papers and you will have your money first thing thursday morning."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I don't understand why you don't want to send me copy of his papers? Because if you do I can save Lucky. Don't you want to save him? I am not the one making the import rules here in Norway, but I have to follow them to get Lucky into the country. And why are you becoming so mean? I have told you I cannot get to the bank tomorrow, but send me the papers and you will have your money first thing thursday morning."

Tusen tack! Skriver det på mail nu...

Borde jag baka in detta på något sätt i tillägg till första förslaget?

"I am very sorry about this missunderstanding. I never ment to hurt you or your wife.

This was not how I expected it to be, the only thing I wanted was to save Lucky

and give him a good and safety home.

I have really look forward to get him and I have dream about it for many days now.

The only thing is that I need that information first then everything will be fine. No problem.

It is not much for me to ask about because I have the right to know the information of the puppy that I want to take care of. Then everything will be solved, I promise you that and then I will be so happy to give Lucky a home.

Because I have think about him everyday now and I have been really exited to get him home to me. Please make this the easy way now and make everybody happy, then everything will be fine and I promise that I will give Lucky a loving, good and safety home".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jag ska inte skriva mer nu men väntar på Polisens råd jag troligen kommer få imorgon.

Här i alla fall sänt mitt sista mailsvar till dem nu så får det ligga och vila hos dem.

Det var godt å høre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har lest alt her og ble jo enda mer nysgjerrig når du skrev at den som hade sendt deg pengene er fra Herre. Jeg er nemlig født og oppvokst der. Det er jo noen år siden jeg flyttet ut men utrolig nysgjerrig på hvem det er også skal jeg til Herre på torsdag. Kommer til å flire godt og syntes litt synd på når jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alt her og ble jo enda mer nysgjerrig når du skrev at den som hade sendt deg pengene er fra Herre. Jeg er nemlig født og oppvokst der. Det er jo noen år siden jeg flyttet ut men utrolig nysgjerrig på hvem det er også skal jeg til Herre på torsdag. Kommer til å flire godt og syntes litt synd på når jeg er der.

Hihi...inte säkert att personen är från Herre men om det jag hittade på nätet stämmer, att det är den personen så ja.

Men NU kära sonis vänner borde vi ta natten så vi klarar att tackla morgondagens äventyr, vi måste ju kunna tänka klart hihi :lol: Så blir det nya uppdateringar imorgon :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, gi deg med leken nå. Vent til du får hjelp av polititet. Du har ingen aning hvem du terger nå, og hvor mye de forstår at du allerede vet.

Helt ærlig så tror jeg ikke det er noe farlig. De kan jo ikke gjøre noe, dette er jo folk som holder seg lavt.

Det eneste de ønsker er å svindle penger, evt. hvitvaske. Det er ikke som om de kommer til å dra hjem til TS og bryte seg inn! Ihvertfall ikke i natt, nå blir politiet koblet inn på saken imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...