Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Guest Dratini

Exakt så tänker jag också, förstår inte deras problem. Varför kunde de inte gett mig reg.nummret från början då om de faktiskt hade det, hon sa ju att hon inte hade papprena för att de är i tullen :lol:

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Jeg har fulgt med på denne tråden siden starten og venter i spenning på fortsettelsen :lol: Skal bli spennende å høre hva politiet sier i morgen, samt om du får pratet med den personen som har overført penger til deg (sikkert en annen som har blitt lurt av dem det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

"hi. look, i have a 7 months old scam terrier that do not thrive in cold norwegian winters. If you can pick up the pup in cameroon airport ill be glad to give the scammy to you..All you have to do is send me the money for the air ticet,and she will be your for free

Im in a very tricky situation, and i dont know any othe people hwo could help. Then i thought of you, and i am convinsed that you and the litle scammy girl would be a perfect match..

Just send me 2500NOK, and i promise shell be all yours. I swear.

Thank you - J. "

:lol: Men jag vill ju fortfarande verka seriös och förtrolig, i allafall tills jag fått pratat med polisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Jeg har fulgt med på denne tråden siden starten og venter i spenning på fortsettelsen :lol: Skal bli spennende å høre hva politiet sier i morgen, samt om du får pratet med den personen som har overført penger til deg (sikkert en annen som har blitt lurt av dem det også).

Jeg kan faktisk ikke nr. til Tinka i hodet. Men nå har jeg aldri brukt det i noen påmelding eller noe :)

Men hadde nok kunnet det om jeg brukte det litt mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller den som har satt penger til deg er med på hele greia.. og bare er en medhjelper ? Men pga div regler ikke får satt inn penger til personen i Kamerun pga det er jo sikkert en del regler for hvor ofte og mye man kan sette overføre til utlandet? Eller pga de vil skjule et eller annet med og overføre småbeløp gjennom tilfeldige personer for og dekkke over noe langt større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Jeg har aldri pugget regnr på noen av mine, så at man ikke har det i hodet syns jeg ikke er så skrekkelig merkelig. Spesielt ikke om man ikke driver med noe aktivt innen utstilling/konkuranse. Ikke for det, jeg kunne ikke registreringsnr i hodet da jeg drev aktivt heller jeg.

Men satser på at politiet kan finne ut hvem pengene egentlig tilhører og disse får seg en støkk om ikke annet og tenker seg to ganger om før de prøver å svindle "intetanende" folk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pugget regnr på noen av mine, så at man ikke har det i hodet syns jeg ikke er så skrekkelig merkelig. Spesielt ikke om man ikke driver med noe aktivt innen utstilling/konkuranse. Ikke for det, jeg kunne ikke registreringsnr i hodet da jeg drev aktivt heller jeg.

Men satser på at politiet kan finne ut hvem pengene egentlig tilhører og disse får seg en støkk om ikke annet og tenker seg to ganger om før de prøver å svindle "intetanende" folk igjen.

Måste säga mig enig i det att jag heller aldrig kunnat reg.nr i huvudet på mina hundar.

Men från det ena till det andra nu så har jag prövat söka på egen hand efter telefonnummer till den norska kvinnan som sänt över pengarna till mig. Kommer inte fram till något annat än skattelistan där hela hennes namn står.

Det står också att hon betalat 0.- i skatt :lol:

Har föresten poststed: Herre någon conection till Porsgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre er ikke så langt unna Porsgrunn. Håper ikke den dama begynner på M, men når jeg tenker meg om, så kan det jo ikke være mamma allikevel, ho bor i Porsgrunn ho, ikke Herre. :lol:

Haha nej denna damen börjar inte på M :lol:

Okej för pengarna är ju satt in i Porsgrunn, men när jag letar efter nummer till henne så är det ingen träff någonstans. Kommer bara in på skettelistan hela tiden och då är det en dam som heter det samma och har poststed: Herre. Undrar om det kan vara hon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

OT, men nei? Jeg kan labradoren min sitt fordi jeg stadig må hente det (hun ligger ikke under "mine hunder" på dogweb), men det hender jeg blander bokstavene hennes. Min andre hund sitt kan jeg absolutt ikke. Begge to meldes på stevner og utstilliger stadig vekk. Vet ikke om det sier mest om meg eller deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jag har hittat ett nummer som kan vara hennes. Hon har två efternamn och när jag tog bort det ena så fick jag upp en person som heter det och ett telefonnummer. Ska jag pröva ringa det och höra om det är henne jag söker?

Edit: Prövade ringa det med det var inte i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

:lol: Det håper jeg ikke er tilfelle, for jeg kan ikke sånt utenat - og tror heller aldri det er slikt jeg kommer til å huske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jag har hittat ett nummer som kan vara hennes. Hon har två efternamn och när jag tog bort det ena så fick jag upp en person som heter det och ett telefonnummer. Ska jag pröva ringa det och höra om det är henne jag söker?

Ja ring, hun vil nok være takknemlig selvom det kanskje er litt sent. Om hun har mistet pengene sine da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: usj, er det virkelig ikke andre som kan hunden(es) reg.nr. utenat? :lol:

(føler meg som en freak her jo :lol: )

hehe kanke Kita sitt jeg heller, enda det er blit maaange utstillinger i løpet av ett år :lol:

Men tilbake til tema :) Skulle politi forklare litt mer hva de skulle gjøre i morra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: usj, er det virkelig ikke andre som kan hunden(es) reg.nr. utenat? :lol:

(føler meg som en freak her jo :lol: )

OT: Jo, jeg kan nummeret på X'en og Even. Men jeg kan ingen andre av de vi har hatt før. Det vil si, jeg kan Embi, som var søstra til Even. De var fra et kull på seks, Even har første nummer og Embi siste, så jeg kan telle meg fram til hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til tema :lol: Skulle politi forklare litt mer hva de skulle gjøre i morra??

Alltså jag sa bara vad saken gällde och då bad han mig ringa till kriminalvakta i fredrikstad imorgon innan kl.14.00 det var allt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...så skummelt. Ikke de beste folkene dette. Kanskje det holder med kontakt med dem inntil du har fått snakket med politiet? Blir litt redd på dine vegne, jeg.

Det blir jeg også. Spennende å følge med her men dette kan være folk som ikke er gode å ha med å gjøre.

Jeg ville prøvd å få saken så fort ut av livet mitt som mulig. Etter politiet er involvert selvfølgelig.

De har kanskje noen gode råd.

Lykke til :lol:

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Man vet man er hundenerd når... :D:)

Jeg kan såvidt fødseldatoen på ungene jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jeg også. Spennende å følge med her men dette kan være folk som ikke er gode å ha med å gjøre.

Jeg ville prøvd å få saken så fort ut av livet mitt som mulig. Etter politiet er involvert selvfølgelig.

De har kanskje noen gode råd.

Lykke til :lol: :

Tack :lol:

Har föresten kontakt med en färsk Polis just nu i detta ögonblick :lol:

Skriver med han för att höra vad han tänker om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratini: Jeg kan Tulla sitt, men that's it! :lol:

Leo:

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

I also want to see more pictures of him, I'm just sitting here waiting for Thursday so that I can transfer the money, and would really like a new pic to look at in the meanwhile. Do you have any puppy pictures of him? Maybe a picture of yourself with him as well? I'm really curious of who I'm mailing and talking with on the phone, and would love to see pictures of you with Lucky!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratini: Jeg kan Tulla sitt, men that's it! :lol:

Leo:

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

I also want to see more pictures of him, I'm just sitting here waiting for Thursday so that I can transfer the money, and would really like a new pic to look at in the meanwhile. Do you have any puppy pictures of him? Maybe a picture of yourself with him as well? I'm really curious of who I'm mailing and talking with on the phone, and would love to see pictures of you with Lucky!"

Great great great! :lol:

Da kommer det jo enda mer bevis!

Uff, vil nesten ikke legge meg med denne tråden her! Jaja, dere får vente med å oppdatere til i morgen :lol: hihi neida.. men er nok her inne tidlig imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...