Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva trener du mest med hunden(e)?


nordmørsloppa

Hva trener du mest med hunden(e)?  

74 stemmer

  1. 1.

    • Triksetrening
      23
    • Lydighet
      38
    • Agility
      16
    • Spor
      24
    • Freestyle
      3
    • Rally lydighet
      0
    • Brukshundsport
      14
    • Jakt
      6
    • Hundekjøring
      2
    • Lurecoursing
      1
    • Hverdagslydighet
      26
    • Weight pulling
      1
    • Turer, sykling,svømming,skigåing, jogging o.l
      41
    • Redningshund
      3
    • Utstillingstrening
      7
    • Gjeting
      2
    • IPO/SCHH
      2
    • Snørekjøring
      5
    • Friluftsliv
      9
    • Miljøtrening//Sosialisering
      5
    • Servicehund(blindehund,epilepsihund,hjelpehund,terapihund)
      1


Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

gjerne det, hvordan gjør jeg det? skriver f.eks i tilegg til en og en hundeaktivitet?

1 agiliy, lydighet

2 lydighet, bruks

3 hundekjøring,lydighet

Det skal gå an å krysse av et sted i pollen for at man kan stemme på flere samtidig, men da må du edite pollen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det freestyle med Tinka (phalenen) og jakt-trening (selv jakter jeg ikke) med münsterländeren Chico, som egentlig er mammas.

Og med begge er det jo endel hverdagslydighet.

Men jeg savner et alternativ ala turkamerat. Altså sykling, skigåing, jogging osv. selv er målet mitt konkurrering i hundekjøring og turer, men andre gjør det kanskje bare som mosjon og hygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at de fleste her trener temmelig konkurranserettet, sett i forhold til hvor mye konkurranser det blir? Eller er det sånn passe seriøs trening, men masse konkurranser? Forstår dere spm mitt?

Her jeg bor er det ikke noe hunde klubb i nærheten, og all hundetrening foregår på eget initiattiv. Det jeg kan og trener på har jeg hentet fra nettet , bøker og DVDer. Trener mye på agility og lydighet og prøver å bruke de nyeste metodene( bl.a 2x2 slalom), men treninga mi er nok ganske konkurranserettet sjøl om jeg ikke har noen mål om å konkurrere...Jeg syns det er veldig morro med selve treningen, og da er det gøy og prøve så godt man kan .

er det gode tilrettelagte treningsmuligheter dere bor, eller drives det mest med "hagetrening" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det freestyle med Tinka (phalenen) og jakt-trening (selv jakter jeg ikke) med münsterländeren Chico, som egentlig er mammas.

Og med begge er det jo endel hverdagslydighet.

Men jeg savner et alternativ ala turkamerat. Altså sykling, skigåing, jogging osv. selv er målet mitt konkurrering i hundekjøring og turer, men andre gjør det kanskje bare som mosjon og hygge.

svar alternativ lagt til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som freestyle er blitt en offisiell sport i Norge så trener jeg mot konkurranse. Altså jeg fortsetter jo som vanlig med inntrening av triks her og der og vedlikehold, men forskjellen er jo ganske stor på konkurranserettet trening for da trenger man en spesifikk sang og et program til den. Så nå er jeg igang med det, for å kunne begynne å starte ordentlig. Her går det mest i hjemmetrening, selvom jeg har en treningsvenninne som jeg av og til møter.

Innen jakt så er jo målet å få en god hund, mulig at det blir noen apportprøver, men med akkurat han jeg driver med nå så blir det nok ikke jaktprøver. Her er jeg så heldig å ha en erfaren tante som bor i nærheten og hun arrangerer treninger for jaktjenter! :ahappy:

Sykling og skigåing er jo mye for å få hundene i form, og kløving er med tanke på at jeg prøver å få til en god del turer i året med noen venninner, type telttur/hyttetur. Også så snart jeg får meg vorsteh eller en annen hund jeg kan bruke så er jo målet å konkurrere litt. Selvom jeg sikkert deltar i noen lysløyperenn denne sesongen med münsterländeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triks - fordi det er dritgøy for eier og hund (også kan man briefe med det når man har sosiale sammenkomster i heimen :ahappy: )

Spor - fordi det er latmannstrening på dager hvor man ikke gidder gå langt. Også synes bikkja det er råartig. Eier - not so much.

Tur - fordi det er derfor jeg fikk hunden. Telttur/hyttetur/fjelltur/skogstur - TUR :D Her trives eier og hund aller best, og har det aller morsomst. Uten noe forventningspress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat startet da, men agility. :ahappy: Derfor jeg fikk Wilma, for og bruke henne til Agility! :(

I tilegg driver vi med triksetrening, freestyle, hverdaglydighet (selvfølgelg?) og jogging. :D

Edit: Også utstillingstrening da! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som freestyle er blitt en offisiell sport i Norge så trener jeg mot konkurranse. Altså jeg fortsetter jo som vanlig med inntrening av triks her og der og vedlikehold, men forskjellen er jo ganske stor på konkurranserettet trening for da trenger man en spesifikk sang og et program til den. Så nå er jeg igang med det, for å kunne begynne å starte ordentlig. Her går det mest i hjemmetrening, selvom jeg har en treningsvenninne som jeg av og til møter.

Innen jakt så er jo målet å få en god hund, mulig at det blir noen apportprøver, men med akkurat han jeg driver med nå så blir det nok ikke jaktprøver. Her er jeg så heldig å ha en erfaren tante som bor i nærheten og hun arrangerer treninger for jaktjenter! :D

Sykling og skigåing er jo mye for å få hundene i form, og kløving er med tanke på at jeg prøver å få til en god del turer i året med noen venninner, type telttur/hyttetur. Også så snart jeg får meg vorsteh eller en annen hund jeg kan bruke så er jo målet å konkurrere litt. Selvom jeg sikkert deltar i noen lysløyperenn denne sesongen med münsterländeren.

så spennende! Skulle virkelig ønske det var et hundemijø i området, så kunne vi fått trent med andre som har samme interesse.

Jeg har også fått øynene opp for freestyle og det blir litt triksetrening som kanskje en vakker dag blir et helt freestyle program :ahappy: Får håpe freestyle sporten sprer seg raskere enn pesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende! Skulle virkelig ønske det var et hundemijø i området, så kunne vi fått trent med andre som har samme interesse.

Jeg har også fått øynene opp for freestyle og det blir litt triksetrening som kanskje en vakker dag blir et helt freestyle program :ahappy: Får håpe freestyle sporten sprer seg raskere enn pesten!

Du får sjekke terminlisten til freestyle på NKK (ligger som prøve) og stikke innom en konkurranse for å se på da :D Skal muligens komme noe om det i hundesport også, så det hjelper jo på :(

Jeg kan utrolig lite, men lærer mer og mer! Men har jo litt lyst å gå et ordentlig kurs, for jeg syntes det er vanskelig å lage program til musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydighet - veldig konkurranserettet, har litt høye ambisjoner her :( (men en lydighetshund og en lydig hund er to heeeelt forskjellige ting, så hverdagslydigheten er det så som så med :ahappy: )

Også har vi akkurat begynt med spor - brukshundstrening, også her konkurranserettet, selv om målene ikke er så høye. Håper å klare opprykk til klasse B en gang, kanskje til A... Men det er mest for moro skyld :lol:

Fysisk aktivitet krysset jeg ikke av for, men det inngår jo veldig i den andre treningen, men min mor tar seg av det meste av turgåingen, hun er trimfanatiker, og synes det er kjekt å få låne med seg hund på tur. Krysset ikke av der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Dina trener jeg spor, fysisk aktivitet og hverdagslydighet. Ikke konkurranserettet.

Med Midas er det for tiden enkle hverdagslydighetsting som innkalling, sitt, ligg osv. Samt miljøtrening og litt begynnende nesearbeid som å søke opp mat. Håper kanskje å konkurrere med han når han blir stor, i bruks og/eller lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...