Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som biter


Dusti

Recommended Posts

Vår 10 uker gamle Chow Chow valp er svært glad i å småbite i oss og klærna våre. Dette skjer i de fleste situasjoner, både når vi skal ha kosestund, leke, ut på tur.. det største problemet er allikevel når vi ikke gjør noe spesielt sammen med valpen men når vi gjør dagligdagse gjøremål i huset.

Noen som har noen tips? :frantics:

- Forslag med å gi henne en leke fungerer dårlig da alle i huset ikke går rundt med en leke konstant. Dessuten har vi en leke/biteleke er denne gøy i 10 sekunder så vil hun småbite på oss igjen.

- Vi aktiviserer henne mye både mentalt og fysisk

- Forslaget om å hyle som en kråke når hun biter er også forsøkt uten hell. Det går 10 sekunder så er det i gang igjen

- Ignorere henne er ikke alltid mulig da hun går "oppi" våre gjøremål

- Sperre henne inne på et rom er vi ikke interessert i å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... vad med att sprida runt godbitar som hon får leta efter om det är något speciellt ni behöver göra som ex. hänga upp rena kläder och behöver att hon håller sig lite undan?

Min chow chow är i alla fall ganska road av att få leta efter godbitar av alla dess slag :frantics: och det brukar jag låta honom göra om jag måste göra något som jag inte vill bli störd i.

Annars kanske det hjälper att pröva avleda henne att göra något annat, kanske få jobba med att få ut godis ur en toalett rulle som är tom på papper? Då bara lägger du godbitarna inne i rullen och antingen sätter tejp för öppningarna eller så kan du vika dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hyle fungerer ikke hvis ikke det finnes en konsekvens. Jeg ville gått ut av rommet. Altså, gitt meg selv en time-out. Ev. pipe/hyle først som en betinget straff (heter det det?). Hvis du absolutt ikke vil gå fra henne kan ha på henne halsbånd og valpesnor hele tiden og binde henne fast et sted hun ser dere for en liten stund hvis hun begynner.

Kjør på med fylt og fryst Kong, samt søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halsbånd og valpesnor hele tiden og binde henne fast et sted hun ser dere for en liten stund hvis hun begynner.

Det var dette som fungerte for oss ved valpebitingen. Han responderte lite på andre metoder, f.eks hyle og ignorering (klarte ikke å ignorere skarpe valpetenner som satt fast på innsiden av lårene mine :frantics: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper biter... End of story,,, Prøv å smøre dere med mange lag med tålmofighet, gi h*n noen annet å bite på, og bruk tykke sokker. Slapp av, dette er noen som går over etterhvert... Midas er esktrem på å bite. Han biter, og blir irritert når jeg gjor ting med han når han har behov for å bite. Jeg sier ikke nei til han eller sånt, jeg bare gir han noe annet å tygge på... Det går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, dette med søk tror vi at kan være en lur ide. Blir prøvd ut i dag :frantics:

Vi er veldig klare over at dette med biting går over etterhvert, hadde bare vært greit med en begrensning på det de mnd det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarek har vi hatt litt i valpeslips som de så fint kalte det. Det fungerte fint for oss. Også har vi kjøpt en sånn ball av gummi til å ha godbiter/fòr i, som vi lar han trille rundt. Da er han fint opptatt i en fem minutters tid mens vi gjør det vi må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...