Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg kjøpt munnkurv?


Recommended Posts

Hei!

Er på utkikk etter lure coursing munnkurv til whippet, men finner ikke noe på nett... :rolleyes2:

Noen som har forslag ? Det må være av den typen som er beregnet til mynde, eller må man kjøpe så vid størrelse for at den skal passe i lengden.

er også aktuelt med utenlandske nettbutikker, så lenge det ikke koster skjorta for frakt.

på forhånd takk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er på utkikk etter lure coursing munnkurv til whippet, men finner ikke noe på nett... :rolleyes2:

Noen som har forslag ? Det må være av den typen som er beregnet til mynde, eller må man kjøpe så vid størrelse for at den skal passe i lengden.

er også aktuelt med utenlandske nettbutikker, så lenge det ikke koster skjorta for frakt.

på forhånd takk :whistle:

Hvis det er løpsmaske til bruk i LC du er på jakt etter, ta kontakt med LC-utvalget i NMK/NGK og spør, vet de har noen for salg.

LINK til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er løpsmaske til bruk i LC du er på jakt etter, ta kontakt med LC-utvalget i NMK/NGK og spør, vet de har noen for salg.

LINK til siden.

hei, har snakket med LC norge og stig wedvik i greyhoundklubben, de har fortiden ingen munnkurver til salgs.. :rolleyes2: men takk for tips :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, må "kjefte" litt på Stig skjønner jeg :whistle:

Prøv HER da, klikk på "LC-täcken/munkorgar" i menyen :wub:

:ahappy: haha, stakkars mann.

Skal bestille fra linken du ga meg. tusen takk for hjelpa tøfflus! :hmm::lol::lol:

oj, nå blir jeg kravstor her...hehe...men skulle så inderlig hatt en som var av plastikk... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, nå blir jeg kravstor her...hehe...men skulle så inderlig hatt en som var av plastikk... :rolleyes2:

Er det løpsmaske til LC du skal ha eller en munnkurv? For er det løpsmaske er ikke alle av plastikk godkjent for løp. Jeg husker dessverre ikke hvilke som er det, men det vet sikkert LC-utvalget. Om det er til LC er både den australske og den engelske, ref linken, helt utmerket. Selv liker jeg best den engelske, men har hatt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: haha, stakkars mann.

Skal bestille fra linken du ga meg. tusen takk for hjelpa tøfflus! :hmm::ahappy::wub:

oj, nå blir jeg kravstor her...hehe...men skulle så inderlig hatt en som var av plastikk... :rolleyes2:

Den engelske typen i linken som Tøfflus la ut er av plastikk og den er godkjent. Hvertfall har jeg den og mange andre også som har startet på LC-prøve :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det løpsmaske til LC du skal ha eller en munnkurv? For er det løpsmaske er ikke alle av plastikk godkjent for løp. Jeg husker dessverre ikke hvilke som er det, men det vet sikkert LC-utvalget. Om det er til LC er både den australske og den engelske, ref linken, helt utmerket. Selv liker jeg best den engelske, men har hatt begge deler.

ikke til løp, nei. Mere som drapsprevensjon for instinkter på villveie :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den engelske typen i linken som Tøfflus la ut er av plastikk og den er godkjent. Hvertfall har jeg den og mange andre også som har startet på LC-prøve :wub:

Den er av metall, men belagt med plast :whistle: Og ja, den er godkjent for løp, både LC og kapp :ahappy:

ikke til løp, nei. Mere som drapsprevensjon for instinkter på villveie :rolleyes2:

Hmmm..da er det vel andre typer som passer deg bedre vil jeg tro. For disse er konstruert for bruk i løp, ikke som preventiv til drap liksom (selvom jeg var innmari glad da min hund ble tatt i et løp, hadde ikke den andre hatt løpsmaske da vet jeg jammen ikke hvor mange deler jeg hadde fått han tilbake i).

Men dette hørtes ikke bra ut. Med fare for å virke "slem", er det ingen annen måte å få bukt med "problemet" ditt enn å sette på en munnkurv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er av metall, men belagt med plast :whistle: Og ja, den er godkjent for løp, både LC og kapp :ahappy:

Hmmm..da er det vel andre typer som passer deg bedre vil jeg tro. For disse er konstruert for bruk i løp, ikke som preventiv til drap liksom (selvom jeg var innmari glad da min hund ble tatt i et løp, hadde ikke den andre hatt løpsmaske da vet jeg jammen ikke hvor mange deler jeg hadde fått han tilbake i).

Men dette hørtes ikke bra ut. Med fare for å virke "slem", er det ingen annen måte å få bukt med "problemet" ditt enn å sette på en munnkurv?

ikke noe som funker. Et strømhalsbånd hadde sikkert gjordt susen, men vil ikke bruke det på han, nei.

Her er det full blokkering, og samme hvor godt inkalling og kontaktord sitter så er det ikke noe som trenger gjennom denne hunden i slike situasjoner.

HUnden finsk hverken dominant eller aggresiv, er verdens snilleste sak, men akkurat på dette pungtet ser jeg ikke noen annen utvei enn en munnkurv. Han må få løpe, det er det morsomste i hele verden, og det er så forferdelig trist om han skulle komme til å kværke en annen hund fordi instingtene tar overhånd.

Hunden er en blå/hvit hannhund på under året fra macave linjer( løpslinjer) og minner egentlig om en splitter pine gal boder collie som er fiksert på sau :wub:

Jeg hadde en plastmunnkurv til galgotispa mi som jeg kjøpte gjennom greyhoundklubben, den var helt genial :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er av metall, men belagt med plast :whistle: Og ja, den er godkjent for løp, både LC og kapp :wub:

Ah okei, da lærte jeg noe nytt i dag og :ahappy:

ikke noe som funker. Et strømhalsbånd hadde sikkert gjordt susen, men vil ikke bruke det på han, nei.

Her er det full blokkering, og samme hvor godt inkalling og kontaktord sitter så er det ikke noe som trenger gjennom denne hunden i slike situasjoner.

HUnden finsk hverken dominant eller aggresiv, er verdens snilleste sak, men akkurat på dette pungtet ser jeg ikke noen annen utvei enn en munnkurv. Han må få løpe, det er det morsomste i hele verden, og det er så forferdelig trist om han skulle komme til å kværke en annen hund fordi instingtene tar overhånd.

Hunden er en blå/hvit hannhund på under året fra macave linjer( løpslinjer) og minner egentlig om en splitter pine gal boder collie som er fiksert på sau :hmm:

Jeg hadde en plastmunnkurv til galgotispa mi som jeg kjøpte gjennom greyhoundklubben, den var helt genial :rolleyes2:

Jakter han på andre hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe som funker. Et strømhalsbånd hadde sikkert gjordt susen, men vil ikke bruke det på han, nei.

Her er det full blokkering, og samme hvor godt inkalling og kontaktord sitter så er det ikke noe som trenger gjennom denne hunden i slike situasjoner.

HUnden finsk hverken dominant eller aggresiv, er verdens snilleste sak, men akkurat på dette pungtet ser jeg ikke noen annen utvei enn en munnkurv. Han må få løpe, det er det morsomste i hele verden, og det er så forferdelig trist om han skulle komme til å kværke en annen hund fordi instingtene tar overhånd.

Hunden er en blå/hvit hannhund på under året fra macave linjer( løpslinjer) og minner egentlig om en splitter pine gal boder collie som er fiksert på sau :rolleyes2:

Det er ikke bra og veldig utypisk etter hva jeg vet om whippet. Anbefaler deg å ta kontakt med fx whippet-utvalget i NMK, se HER, og spørre om råd. Det er mange flinke whippet-folk i Norge og noen kan forhåpentligvis hjelpe deg. Har du forresten snakket med oppdretter på din whippet om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra og veldig utypisk etter hva jeg vet om whippet. Anbefaler deg å ta kontakt med fx whippet-utvalget i NMK, se HER, og spørre om råd. Det er mange flinke whippet-folk i Norge og noen kan forhåpentligvis hjelpe deg. Har du forresten snakket med oppdretter på din whippet om dette?

ja, det er ikke vanlig oppførsel for whippet, det er jeg fullstendig klar over. Men har kjennskap løpslinjene og de kan ikke sammenlignes med utstillingslinjene hverken mentalt eller fysisk. For meg virker det som en helt naturlig jaktlek som går over styr. hunden er full av instingter, og hva skulle oppdretter gjøre med det? For ikke å snakke om whippet utvalget?

Jeg digger hunden, og ser ingen problemer med å bruke munnkurv på han. Da får han ikke skadet noen ved uhell, og vi kan slappe mere av når hundene løper løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er ikke vanlig oppførsel for whippet, det er jeg fullstendig klar over. Men har kjennskap løpslinjene og de kan ikke sammenlignes med utstillingslinjene hverken mentalt eller fysisk. For meg virker det som en helt naturlig jaktlek som går over styr. hunden er full av instingter, og hva skulle oppdretter gjøre med det? For ikke å snakke om whippet utvalget?

Jeg digger hunden, og ser ingen problemer med å bruke munnkurv på han. Da får han ikke skadet noen ved uhell, og vi kan slappe mere av når hundene løper løs.

Kjære deg, whippet er EN rase. Det finnes ikke noe som heter løpswhippet eller utstillingswhippet. Men at enkelte oppdrettere har avlet mer på løpsegenskaper enn utst er det ingen tvil om, derav høyden som begynner bli skremmende på whippet. Jeg har drevet aktivt med løp, både LC og kapp, i mange år, faktisk var jeg den første utdannede sekretæren innen LC i Norge, uten at det behøver ha noe å si, men iaf nok om at jeg vet mye om hva jeg snakker om.

Oppdretter til din hund skulle kunne gi deg råd om hvordan du kan trene dette, h*n BØR ha mer og bedre kunnskap om både rasen og sine linjer enn en valpekjøper, og hvordan håndtere et "problem". Whippet-utvalget er de som er satt til å forvalte rasen i Norge, ergo bør de også ha en smule mer inngående kunnskap om rasen enn mange andre. Mange av dem har drevet oppdrett i flere tiår, det fordrer vel at de kanskje kunne gi råd om dette og hint?

Jeg sier ikke at det er et problem å bruke munnkurv ved løsslipp, bare at det kan finnes noen der ute som kan gi deg råd om hvordan unngå det. Og i mitt hode er det verdt å lytte til, evt utprøve, da det er ikke spes ok for hunden alltid måtte ha på munnkurv når den er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lære hunden min å bruke munnkurv for tiden, ikke fordi hun vil drepe noen - vel... ingen andre enn seg selv - med å ete all verdens dritt når hun er løs i fjære og slikt :rolleyes2:

Kjøpte den billig (70 kr) hos veterinæren. Var sånn plastkurv som sitter godt på. Se om de ikke har sånn for whippsetryner hos din lokale veterinær? :whistle: Det koster vanligvis ikke mye for en munnkurv, men om du kjøper via nettbutikk så må du ofte betale minst 100 kr i frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, whippet er EN rase. Det finnes ikke noe som heter løpswhippet eller utstillingswhippet. Men at enkelte oppdrettere har avlet mer på løpsegenskaper enn utst er det ingen tvil om, derav høyden som begynner bli skremmende på whippet. Jeg har drevet aktivt med løp, både LC og kapp, i mange år, faktisk var jeg den første utdannede sekretæren innen LC i Norge, uten at det behøver ha noe å si, men iaf nok om at jeg vet mye om hva jeg snakker om.

Oppdretter til din hund skulle kunne gi deg råd om hvordan du kan trene dette, h*n BØR ha mer og bedre kunnskap om både rasen og sine linjer enn en valpekjøper, og hvordan håndtere et "problem". Whippet-utvalget er de som er satt til å forvalte rasen i Norge, ergo bør de også ha en smule mer inngående kunnskap om rasen enn mange andre. Mange av dem har drevet oppdrett i flere tiår, det fordrer vel at de kanskje kunne gi råd om dette og hint?

Jeg sier ikke at det er et problem å bruke munnkurv ved løsslipp, bare at det kan finnes noen der ute som kan gi deg råd om hvordan unngå det. Og i mitt hode er det verdt å lytte til, evt utprøve, da det er ikke spes ok for hunden alltid måtte ha på munnkurv når den er løs.

Jo, takk jeg vet at en whippet er en whippet.

hvordan vet du at det ikke er spesielt ok for hunden å ha munnkurv på løs? Hvorfor skulle det ikke være ok?

Sånt kan alltid tilvennes, og tror nok neppe det er noe denne hunden registrerer, da han vil være alt for opptatt av løping og lek.

Joda kan alltids høre med oppdretter, men tviler på at hun har noe å komme med. En oppdretter BØR ikke ha kunnskap om hverken det ene eller andre.. og ettersom hvem som helst kan være oppdretter vil jeg si at kunnskapen hos oppdretter vil variere betraktelig. Ikke har jeg så veldig tilitt til alle disse oppdretterne heller, for her er det mye rare folk ute å går.

. For meg er det et simpelt problem, men en simpel løsning...smekk på hunden munnkurv-problem løst.

Takk for tipset, men ellers takk.

.

Noen flere forslag på steder å få kjøpt munnkurv?

tror kanksje jeg går får jans greyhound gifts. hadde noen fine blå plastikk munnkurver til en rimelig penge :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lære hunden min å bruke munnkurv for tiden, ikke fordi hun vil drepe noen - vel... ingen andre enn seg selv - med å ete all verdens dritt når hun er løs i fjære og slikt :hmm:

Kjøpte den billig (70 kr) hos veterinæren. Var sånn plastkurv som sitter godt på. Se om de ikke har sånn for whippsetryner hos din lokale veterinær? :wub: Det koster vanligvis ikke mye for en munnkurv, men om du kjøper via nettbutikk så må du ofte betale minst 100 kr i frakt.

hehe, selger nok ikke munnkurv hos vetten( jobber der selv :rolleyes2: ) men ser ut til at jeg har funnet en nettbutikk :whistle: ellers takk for tips :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk jeg vet at en whippet er en whippet.

hvordan vet du at det ikke er spesielt ok for hunden å ha munnkurv på løs? Hvorfor skulle det ikke være ok?

Sånt kan alltid tilvennes, og tror nok neppe det er noe denne hunden registrerer, da han vil være alt for opptatt av løping og lek.

Joda kan alltids høre med oppdretter, men tviler på at hun har noe å komme med. En oppdretter BØR ikke ha kunnskap om hverken det ene eller andre.. og ettersom hvem som helst kan være oppdretter vil jeg si at kunnskapen hos oppdretter vil variere betraktelig. Ikke har jeg så veldig tilitt til alle disse oppdretterne heller, for her er det mye rare folk ute å går.

. For meg er det et simpelt problem, men en simpel løsning...smekk på hunden munnkurv-problem løst.

Takk for tipset, men ellers takk.

Ok.......

Har ikke til hensikt debattere dette med deg her, det var ikke issuet i tråden. Hvis du ønsker en debatt om det, lag en tråd i debatt-kjelleren så kan vi "fightes" der :rolleyes2: Jeg har kun forsøkt gi deg hva jeg mener er noen gode råd om et problem du skisserer. Men velger du ikke lytte er det ditt valg. Det er synd du ikke har tiltro til folk som har mere kunnskap om rasen enn både deg og meg tilsammen, men velger enkleste, for deg, veien ut av uføret. Men igjen, ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det et simpelt problem, men en simpel løsning...smekk på hunden munnkurv-problem løst.

Det er jo løst for deg, men ikke nødvendigvis for alle andre. Smekk iallefall på hunden en la(aa)ngline i tillegg til munnkurven, sånn at om han nå skulle få gått i jakt på en uskyldig liten hundesak får du forhåpentligvis lempet han unna før han rekker å skremme all livskiten ut av byttet, selv på litt avstand. Man kan ta skade uten å blø liksom, og jeg hadde blitt pissy om min lille hypotetiske valp hadde fått skrammer på sjelen av å bli jaktknøvlet og forsøkt drept.

Jeg er enig i at en munnkurv er eneste løsning om du ikke får bukt med problemet og du insistrerer på å ha han løs. Hvor mye jobb du vil legge i det får være opp til deg, så lenge det ikke går ut over andre. Jeg for min del hadde nok ikke hatt hunden løs utenfor inngjerdete og oversiktlige områder selv med munnkurv, men jeg er en kontrollfrik som muligens gir meg selv for lite slack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo løst for deg, men ikke nødvendigvis for alle andre. Smekk iallefall på hunden en la(aa)ngline i tillegg til munnkurven, sånn at om han nå skulle få gått i jakt på en uskyldig liten hundesak. Da får du forhåpentligvis lempet han unna før han rekker å skremme all livskiten ut av byttet, selv på litt avstand. Man kan ta skade uten å blø liksom, og jeg hadde blitt pissy om min lille hypotetiske valp hadde fått skrammer på sjelen av å bli jaktknøvlet og forsøkt drept.

Jeg er enig i at en munnkurv er eneste løsning om du ikke får bukt med problemet og du insistrerer på å ha han løs. Hvor mye jobb du vil legge i det får være opp til deg, så lenge det ikke går ut over andre. Jeg for min del hadde nok ikke hatt hunden løs utenfor inngjerdete og oversiktlige områder selv med munnkurv, men jeg er en kontrollfrik som muligens gir meg selv for lite slack.

nå er det mine egne hunder det evnt går ut over . har han ikke løs ¨på områder hvor vi kan møte uskyldige forbipasserende offere :rolleyes2: Langline er uansett notert :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...