Gå til innhold
Hundesonen.no

Overnatting i Tromsø

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som kan foreslå noe overnatting i Tromsø for meg? :getlost: Må være tillatt med hund der, trenger ikke nødvendigvis være hotell, men ok standard. Scandic er ikke aktuelt, men forslag utenom det settes pris på :wub:

Skrevet

Tromsø Camping. Ligger i begynnelsen av flott turområde oppover Tromsdalen og Tromsdalstinden. Men det kommer nok litt ann på hva og hvor du skal i Tromsø, da Campingen ligger på fastlandsiden, så uten bil kan det bli vrient å komme seg til enkelte steder, selv om buss forbindelse er like ved.

Skrevet

Tromsø Camping. Ligger i begynnelsen av flott turområde oppover Tromsdalen og Tromsdalstinden. Men det kommer nok litt ann på hva og hvor du skal i Tromsø, da Campingen ligger på fastlandsiden, så uten bil kan det bli vrient å komme seg til enkelte steder, selv om buss forbindelse er like ved.

Alle hyttene med litt standard er fulle :wub: Men gjerne tips på lignende steder :getlost:

Skrevet

Eneste alternative camping er Skittenelv camping og det er noen mil fra sentrum. Ikke å annbefale om du ikke ønsker å bruke rundt halv-timen på å komme deg til sentrum, og det er om du kjører selv.

Hmm, personlig kjenner jeg kun til Tromsø Camping, men Sydspissen er vell også ett overnattingsted, omgivelsene der er jo velig flotte, og helt ok for å lufte hunden, men vet ikke om de tar imot hunder eller noe om standaren der. Men det er relativt sentralt, gode buss forbindelser, og ca 30 min å gå til sentrum.

Skrevet

Eneste alternative camping er Skittenelv camping og det er noen mil fra sentrum. Ikke å annbefale om du ikke ønsker å bruke rundt halv-timen på å komme deg til sentrum, og det er om du kjører selv.

Hmm, personlig kjenner jeg kun til Tromsø Camping, men Sydspissen er vell også ett overnattingsted, omgivelsene der er jo velig flotte, og helt ok for å lufte hunden, men vet ikke om de tar imot hunder eller noe om standaren der. Men det er relativt sentralt, gode buss forbindelser, og ca 30 min å gå til sentrum.

Niks, de tar ikke hund. Derfor jeg lurer på hvordan NKK kan arrangere utstilling der. Pr d.d er det så vidt jeg vet noen få rom på scandic og hyttene på Tromsø Camping som tillater hund. Så hvis noen vet om noe mer må de gjerne rope ut!

Skrevet

Niks, de tar ikke hund. Derfor jeg lurer på hvordan NKK kan arrangere utstilling der. Pr d.d er det så vidt jeg vet noen få rom på scandic og hyttene på Tromsø Camping som tillater hund. Så hvis noen vet om noe mer må de gjerne rope ut!

Jeg har bodd På Skittenelv, men hundene er jo i bilen da, det er ihvertfall ikke noe problem i oktober.

Skrevet

Jeg har bodd På Skittenelv, men hundene er jo i bilen da, det er ihvertfall ikke noe problem i oktober.

Hva mener du? Kan man ikke ha hundene inne i hyttene på Skittenelv camping? Fordi det var det siste alternativet jeg kom over. Men da må vi nesten ha leiebil, noe vi ikke hadde planer om...

Skrevet

Hva mener du? Kan man ikke ha hundene inne i hyttene på Skittenelv camping? Fordi det var det siste alternativet jeg kom over. Men da må vi nesten ha leiebil, noe vi ikke hadde planer om...

Nei, vi hadde dem i bilen :getlost: Har aldri flydd nordover, så jeg tenkte ikke på at dere kom uten bil.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...