Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurovision song contest 2010

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Her kan vi snakk litt løst og fast om årets mgp. :icon_redface:

Hvem er din favoritt? Hvem liker du absolutt ikke? Hvordan synes du Didrik klarte seg i kveld? Hvilken plass tror du Norge kommer på?

Jeg synes Didrik hadde en kjedelig opptreden, men håper vi kan greie en topp 7 plassering!

Forøvrig går min stemme til Danmark, tror jeg..

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg liker denne her jeg, kypros sin! Didrik synes jeg sang veldig dårlig, han hørtes fryktelig nervøs ut, og ble veldig flat i stemmen. Det kom seg litt på slutten da:)

Skrevet

Didrik startet litt surt og nervøst, men han kom seg betraktelig, og han klarte for første gang å gi meg gåsehud og frysninger - og jeg er kresen med hvem som får gåsehud av meg...

Moldova - de bør være flau over seg selv...

Litt usikker på favoritt, jeg likte Litauen og Nederland som ikke er i finalen - men jeg liker Danmark, jeg har sansen for Spania, men det er mange igjen. Jeg har ikke hørt den tyske, men mange sier den er bra.

Men foreløpig synes jeg Alexander Rybak har det beste nummeret... :icon_redface:

Skrevet

Jeg syns Spania og Tyskland sine bidrag er ganske bra, og er halveis optimistisk på Diddern, selv om det kanskje ble litt kjedelig. Tipper hun med dryppesangen kommer til å gjøre det bra ihvertfall, selv om jeg ikke er noen tilhenger av typen musikk.

Skrevet

Heia Moldova! Herlig freaky østeuropeisk eurovisionmateriale på sitt beste! :wub:

Mr. Solli-Tangen virket nervøs, og sangen er jo ganske kjedelig. Men ellers ok. Synes litt synd på ham som har fått så mye pepper for manglende uttale av t'ene i heart, for nå var t'ene jammen meg på plass! :wub:

Men foreløpig synes jeg Alexander Rybak har det beste nummeret... :icon_redface:

Enig! :wub:

Og er enig med Garmen i at dryppesangen sikkert gjør det bra, selv om den var kjedelig.

Skrevet

Israel og Tyrkia er mine soleklare favoritter, med Tyskland på jokerplass! :icon_redface:

Skrevet

Iiiiii, jeg var sikker på at fyren fra Serbia var ei dame :icon_redface: Jeg er tilhenger av Goran Bregovic, så sangen fikk en liten pluss i margen der, men ellers syns jeg den var litt gørr. "Balkan Balkan Balkan" :wub:

Guest Jonna
Skrevet

Iiiiii, jeg var sikker på at fyren fra Serbia var ei dame :wub: Jeg er tilhenger av Goran Bregovic, så sangen fikk en liten pluss i margen der, men ellers syns jeg den var litt gørr. "Balkan Balkan Balkan" :wub:

Den skulle hatt -12 poeng! *grøsse*

Likte Belgia jeg, tydeligvis alene om det. :icon_redface:

Guest Jonna
Skrevet

Uuuuuh, nå kommer sommerfuglene :icon_redface: Lurer på hvem som fant ut at det var en kul greie jeg :wub:

*ler* det var nesten verdt at jeg ikke har sett noen av semifinalene!

Skrevet

Uuuuuh, nå kommer sommerfuglene :wub: Lurer på hvem som fant ut at det var en kul greie jeg :wub:

Synes produsenten kunne sørget for mye mer filming av pianisten, for han er jo tagbar ++ :icon_redface:

Skrevet

Synes produsenten kunne sørget for mye mer filming av pianisten, for han er jo tagbar ++ :wub:

Grisejenta! Er jo musikken vi ser på for jo! :icon_redface:

Skrevet

Jeg vil ha en sånn sommerfuglkjole! Må være veldig praktisk når man skal bevege seg i menneskemengder f,eks!

Skrevet

Jeg vil ha en sånn sommerfuglkjole! Må være veldig praktisk når man skal bevege seg i menneskemengder f,eks!

Ja for da kan man jo bare flakse over dem :icon_redface:

Er det bare meg som ser for meg pocahontas springe rundt i skævven når dama fra irland synger? Venter litt på at ekorna og småspurven skal bli med og synge :wub: Skjønt, hun har en flott stemme da :wub:

Skrevet

Danmark får sisteplassen av meg, jeg kan dessverre virkelig ikke fordra den sangen og jeg gråt nesten en tåre når de kom videre.. hehe. Min favoritt er uten tvil Tyskland. Ble litt nervøs for Didrik sine vegne på begynnelsen av sangen, men han tok seg godt inn :icon_redface: Håper på topp 5 plassering jeg da for han sin del, men tror og håper at Lena fra Tyskland vinner. Ellers er det som vanlig mye spesielt og like morsomt å se på vært år :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...